مردم رقه در حمایت از دولت سوریه تجمع کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۷/۱/۲۸ کد خبر: 149888 منبع: پرینت

صدها تن از مردم شهر رقه، ضمن محکوم کردن تجاوز واشنگتن و متحدانش (لندن و پاریس) به سوریه، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

منابع محلی سوری به خبرگزاری رسمی این کشور گفته اند: ساکنان رقه به صورت خودجوش، با حمل پرچم ملی سوریه، ضمن محکوم کردن اشغال خاک کشورشان از سوی نیروهای آمریکایی، خواستار خروج فوری آنان به همراه شبه نظامیان وابسته شدند.

این تجمع اعتراض آمیز از خیابان سیف الدوله در مرکز شهر به سوی خیابان 23 فوریه آغاز شد و معترضان شعارهایی علیه نیروهای آمریکایی و یگان های مدافع خلق سر دادند، آنان همچنین تجاوز آشکار آمریکا، فرانسه و انگلیس به خاک سوریه را محکوم کردند.

مردم الرقه که از تجاوز ایتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا خسته شده اند و این شهر زیر بمباران بی امان این ایتلاف خود خوانده به ویرانی تبدیل شده است، با این تجمع، مراتب اعتراض خود را به حضور نیروهای واشنگتن در سوریه اعلام کردند.

شهر رقه که دیرزمانی مرکز خلافت خودخوانده تروریست های داعش بود، به بهانه واهی مبازه با ترورسیم و داعش، هدف حمله های وحشیانه ایتلاف به سرکردگی آمریکا قرار گرفت، به گونه ای که در جریان این حملات، صدها غیرنظامی کشته و هزاران تن دیگر آواره شدند.

همزمان نیز هزاران تن از مردم، دانشجویان و طبقات مختلف مردم دمشق روز دوشنبه در حمایت از دولت سوریه و جبهه مقاومت در میدان مرکزی این شهر تجمع کردند.

آمریکا بامداد شنبه (25 حمل) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق و حمص سوریه را به بهانه انهدام سلاح شیمیایی، هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش رسانه رسمی سوریه، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

خبرگزاری رسمی (سانا) گزارش داد: 110 موشک به خاک سوریه شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص مقابله کرد.

رسانه‌ های غربی در هفته های گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما شده بودند‌ و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه واهی و بدون ارایه مدرک، به سوریه حمله کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
رقه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است