فردیت زن در انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۷/۱/۲۸ کد خبر: 149910 منبع: پرینت

زن باید رای بدهد. زن وقتی رای داده می تواند که خودش را از القابی چون عاجزه، سیاه سر، کوچ، مادر اولادها، بوبوی فلانی و غیره دور ساخته و حق زن بودن خود را بداند.

در انتخابات قبلی متاسفانه در صدها محل رای دهی وقتی ما در ارتباط به ده ها هزار رای خیالی زنان اعتراض کردیم گفتند که سیاه سرها قبل از آغاز رسمی رای دهی در خانه رای دادند البته که این ادعا دروغ بود و رای های خیالی و تقلبی از نام زنان استفاده شد.

حالا نیز حرف ما به کمسیون انتخابات این است که زن باید رای بدهد و خودش رای بدهد بخاطر اینکه زنها رای بدهند باید در مراکز رای دهی و مراکز ثبت نام رای دهندگان کارمندان زن حضور داشته باشند.

در غیر آن باز هم امکان اینکه از نام عاجزه، سیاه سر، کوچ و غیره صدها هزار رای تقلبی در صندوق ها پر شود زیاد است تاریخ اگر تکرار شد هم مسخره است هم غم انگیز (هم کمدی است هم تراژدی) به هر دویش نیاز نداریم.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
انتخابات
رای
زنان افغانستان
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   اما اگر در انتخابات تقلب شود و صندوق های رای توسط هیأت شکایت های انتخاباتی دوباره باز و از سر شمارش آرا صورت بگیرد و در آن بی بی معصومه خانم حاجی صاحب قلندر نا غلتی به هردو کاندید رای داده باشد و ورق انتخابات وی توسط یک هیأت باطل اعلان شود و توسط هیأت دیگر تأیید شود و بعد از جنجال، بی بی معصومه خانم حاجی صاحب قلندر را بخواهند که خودت بگو که به کی دادی؟
همین است که به حاجی قلندر نه عزت میماند و نه آبرو.

>>>   اول خودت همرای مادر اولاد هایت بیکی از مراکز رای دهی رفته ثبت نام نماید تا سیاه روی شود هرکسی که در او غش باشد اگر مامان و یا بی بی اولاد هایت را که حیات داشته باشد همرای خود ببرید ازین چه بهتر دنیا گل وگلزار میشود و دیگر اصولی صاحب نمی تواند بجای شزه اش گوسفند قریه را برای رای دادن در رای دهی بیاورید .
kaihan .aria

>>>   رای دادن چه زن باشد چه مرد طبق قانون اساسی مستقیم و بلا واسطه است
ماده هشتادو سوم :
اعضای ولسی جرگه توسط مردم از طریق انتخابات آزاد، ،عمومی ، سری و
مستقیم انتخاب می گردند .
م . ش .ف کابل

>>>   در ولایت نیمروز من شاهد رای دادن مستقیم و فردی زنان نیمروز بودم. هیچ کسی دیگر به نام زن، مادر و یا خواهر خود رای آنها را به صندوق نیانداخته است. در شهر زرنج لیسۀ نسوان زرنج برای رای دهی زنان اختصاص داده شده بود و زنان خود شان ورقۀ رای خود را در صندوق ها می انداختند. من عکس های آنها را نزد خود دارم.
مبالغه در هر ادعا اعتبار ادعاکننده را از بین می برد.

>>>   بسیار خوب و به جا است اگر بچای رای سری رای علنی باشد از تقلب جلوگیری میشود کسی که میخواهد با کاندید مورد نطر خود رای دهد باید در محظر عام اعلام نماید و اسم آن شخثص را به همه نشان دهد تا تمام ناظرین علنی و رسمی در همانجا رای ها را بشمارد و نمبر کارد هم در پیش رای دهنده ثبت است در صورت تقلب رسما خود شخص صندوق را کشیده و بیبیند تا متقلبین به جزای اعمال خویش برسد دگر وقت مخفی کاری گذشته دنای مدرن و دیجیتال به همگی فهمانده که بدون قید و شرط حق زندگی گردن را دارد تا رای دادن علنی نشود تقلب از بین نمیرود. در صورت که من بخواهم به یک کاندید مورد نطر حود رای دهم که حق دارد این را از من بپرسد مشروط بر این که من خودم از عقل سلیم برخوردار باشم تا رای را با خودم به چندین شخص نفروشم رای باید علنی استفاده شود تا رای گیرنده و رای دهنده هردو مورد ارزیابی قرار گیرد
از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است