در مقابل پاکستان حق‏ ندارید به ملت ما توهین کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149949 منبع: پرینت

سرپرست دفتر سخنگوی رییس جمهور شاه حسین مرتضوی روز 27 حمل 1397 به رادیو آزادی چنین گفته بود که تنش در سرحدات نه به سود افغانستان است نه هم به سود پاکستان.

به گفته مرتضوی برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان موافقتنامه مشترک پلان عمل صلح امضا شده و امید است که این پلان در عمل نیز تطبیق گردد. این سخنان را مرتضوی زمانی به زبان می آورد که مقام‌ های محلی ولایت خوست دو روز قبل گفته بودند که در درگیری میان نیروهای مسلح افغانستان و ملیشه های پاکستانی دو غیر نظامی افغان و شش شبه نظامی پاکستان در جریان درگیری در ولسوالی جاجی میدان ولایت خوست کشته شده‌اند.

از سوی دیگر حاجی دین محمد معاون شورای صلح افغانستان می ‎گوید درگیری میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان روی روابط میان هر دو کشور و روند صلح تاثیر منفی می ‎گذارد. چه خوب است که این بزرگواران بدانند پاکستانی ها همیشه در امور افغانستان مداخله نموده اند و دست نظامیگران پاکستان به خون مردم افغانستان آلوده است حالا که شما می گویید موافقتنامه مشترک پلان عمل صلح بین افغانستان و پاکستان امضا شده خوب است که امضا شده اما نتیجه آن چیست جز وحشت و دهشت مداخله و سرپیچی این پلان ها جز تمسخر و توهین برای ملت سر افراز ما دیگر چیزی نیست.

عالیجنابان هوشیار شوید مردم افغانستان بايد در قضایای ملی و بین المللی جایگاه خود را ببینند و از طرف هیچ نهاد و شخصیتی بشمول شما توهین و تحقیر نشوند آن هم در مقابل پاکستان هيچ‏كس حق‏ ندارد اهانت به ملت افغانستان را در كمترين برخورد با ديگران قبول كند. اگر كسى اهانت‏پذير است براى خودش اهانت‏پذير است نه براى مردم و ملت افغانستان ملت ما با همه مشکلات که پیش رو دارد با آن هم سرافراز و بزرگ و جان‏دار است و نشان داده است كه قدرت حضور در صحنه‏ هاى نبرد را به مقابل دشمنان دارد.

لطف نموده با زدوبندهای پشت پرده شما که جز ذلت و سر افکندگی ثمره دیگری را دربر نداشته است دست بردار شوید. مردم افغانستان نسبت به زمامداران خویش در مقابل دشمن مصمم تر اند و دوست و دشمن را بهتر می شناسند و در مقابل آنها ایستادگی می کنند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
پاکستان
افغانستان
درگیری
خوست
نظرات بینندگان:

>>>   آیا بر استی حکومت نمیداند که پاکستان پابند ومتعهد به هیچ قرارداد وامضایش با افغانستان نیست ؟؟؟؟؟
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است