مخترعان دست فروشی و بیسوادان بورسیه تحصیلی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149956 منبع: پرینت

افغانستان تنها کشوری است که مخترعان آن دست فروشی می کنند و بیسوادان آن بورسیه تحصیلی در کشور های دیگر بدست می اورند.
شخصی را که در عکس زیر می بینید چهره آشنا است برای همه مردم افغانستان، شخصی که چند قبل موشک، هواپیمای بی سر نشین، تفنگ های خود کار و در چندی قبل ماشین تصفیه دود را ساخته است.
بلی این شخص "عباس مدبر" است، جوان خلاق و با استعداد کشور ما که چند سال روی اختراعات نظامی کار کرد و همچنان در بخش تکنولوژی اختراعاتی داشت و استعدادش را به نمایش گذاشت.
عباس مدبر بخاطر توجه نکردن دولت به استعداد و خلاقیت وی چندی پیش تمام ساخته ها و اختراعات نظامی خود را آتش زد و شروع به ساختن دیگر وسایل غیر نظامی کرد. عباس فعلا دانشجو در دانشکده فارمسی است و مصارف خود را از راه دست فروشی بدست می اورد.
عباس در صحفه فیسبوک خود با عکس های پایین چنین نوشته است:
"گاهی از دست فروشی ها هم چیزی بخرید حتی اگر نیاز هم ندارید، چون آنها همان کسانی هستند که نمی خواهند گدایی کنند، تا روزی حلال پیدا کنند"
از صفحه خبرنگاران هرات


عباس مدبر

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عباس مدبر
مخترع
نظرات بینندگان:

>>>   از جمله برادران هزاره است باید معاش استمراری داده شود تا بتوانند پول جمع اوری کنند وبه خارج برود وزودتر عیسوی شود کدام مخترع که کار نامه هایشان از طرف کدام نهاد علمی تاید شده باشد عکس بګیرید نشر کنید قهرمان میشوید شهید راه صلح دها لقب دیګری بر و بیادر
ګیلانی

>>>   خداوند یارویاورت !
کسانیکه مغز شان خالیست اما با گرگها نزدیک اند بنام ماستری ودکترای دروغین امریکا واروپا میروند اما کسیکه مغزدارد باید محروم باشد
آن ستمگاران که باهم محرمند
گرگهاشان آشنایان هم اند
گرگ ها اشنا وانسانها غریب
باکی باید گفت این حال عجیب
ر

>>>   به گیلانی :
استمراری یعنی چی ؟؟
اگر مقصدت مدد معاش است به آن مستمری میگویند نه استمراری !
بحر حال تقصیر تو نیست چون لسان شما اردو است آفرینت که همین اندازه هم نوشته میتوانی !
گیلانی های پاکستانی ها باید درهمه جا حتی همین صفحات هم دشمنی خودرا با مردم ثابت کنند یقین دارم اگر با همین جوان یکجا امتحان بدهی تو خیلی سویه پائین تر از اورانشان میدهی !
ر

>>>   جناب گيلاني شما برويد نوكري پاكستان را نمايد!
از شما توقع ديگري نميرود! شما سر سفره انتحار و اينفجار بزرگ شده ايد!
برو كمي آدم باش!
لياقت محسني

>>>   کشوری که همه کارش با تقلب و دزدی بنا گذاشته شده چه توقع میرود، ای کاش کشوری بنام افغانستان وجود نداشت!

>>>   در این کشور هزاره بودن جرم است و اختراعاتش هم بی ارزش چون قبیله حاکم و پشتون های بی سواد تاب و ظرفیت پیشرفت دیگر اقوام را ندارد.

>>>   این یک واقعیت تلخ است در جامعه ما. بطور نمونه شما شخصی را بنام قاسم حلیمی که از پشتونهای ولایت لوگر و زمانی طالب بود چندین وظیفه را در یک وقت انجام میدهد:معین وزارت عدلیه، عضو شورای عالی صلح،عضو شورای علماء، رئیس یک موسسه مستقل که مقر آن در کلوله پشته است بنام موسسه قباء،مشاور رئیس جمهور در امور کشورهای عربی، مشاور آقای اتمر. شما دوستان تحقیق کنید حقیقت این موضوع را به رئیس جمهور بنوسید. اینست وضعیت مردم مظلوم هزاره و دیگر اقلیتها. شایعه نیز است که خسر این شخص در ولایت میدان وردگ جلاد طالبان نیز است.ااااااوووووفففف
شبگیر دروازی

>>>   اين شخص را مخترع كفته نمى توانيم زيرا جيز هاى را كه وى ساخته سألها قبل اختراع شده است حالا در سامان بازى أطفال هم اين جيز ها زياد است .مخترع كسى است كه يك جيز نوى را اختراع نماهيد كه وجود نداشته بأشد .متاسفانه افغانستان تا به حال كدام مخترعى كه در سطح بين الملل شناخته شده بأشد ندارد واختراع نمودن كار ساده اى نيست كه هركس مخترع شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است