جنرال قندهار باید برکنار شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149972 منبع: پرینت

آمريكايی ها نمی خواهند كسانی در مناطق مختلف كشور چنان قدرتمند شوند که حضور آنها و دولت مركزی را دركشور به چالش بكشد مانند نور وی اگر فرد سياستمدار، آگاه، وطن پرست و آزادی خواه بود می توانست نظام را ساقط كند و...

بعد از بركناری عطا در شمال نوبت جنرال رازق در جنوب است. گذشته از خواست آمريكا در مورد جنرال رازق پشتونيست های لوی پكتيا و لوی قندهار تا زمانی از طرف غيرپشتون ها حكومت شان مورد تهديد قرار دارد متحد هستند بعنوان مثال كرزی قدرت را جای عبدالله با تقلب تحويل غنی داد اما وقتی از طرف غيرپشتون ها خطری احساس نكنند اقوام غلجايی و درانی به جان هم می افتند آنها دشمنی ديرينه دارند.

بنابراين چه از نظر آمريكايی ها و چه از نظر غلجايی ها جنرال قندهار بايد بركنار شود. اين زمزمزمه ها برای بركناری جنرال قندهار ذهنيت مردم را برای بركناری وي آماده دارد كه مردم قندهار از خبر ناگهانی بركناری جنرال رازق دچار شوک نشوند و آشوبی بر پا نشود و بحران بلخ تكرار نشود.

فعلا غيرپشتون ها از بدنه حكومت كنار گذاشته شده اند و در انتخابات رياست جمهوری ممكن است رازق از درانی ها دفاع كند از اينرو بركناری وی حتمي بنظر می رسد. طراح اين برنامه ها كسي نيست جز اتمر پشتونيست ها حتی به پشتون های وطن دوست قبيله ديگر خود رحم نمی كنند اين فرهنگ فاشيست های اجير مزدور و وطن فروش است كه ريشه در تاريخ فرهنگ مردم فروشی و دشمني ديرينه شان دارد.

واقعيت اين است اگر پشتون ها فرهنگ هم پذيری بودن و هم وطن بودن را داشته باشند بعنوان يک مسلمان نبايد از بركناری چنين افرادي خوشحال باشيم زیرا اين برنامه های استعمارگران است كه مردم مسلمان ما را پارچه پارچه كرده و به جان هم انداخته تا به ادامه مستعمرگریشان بپردازند.

اما افسوس كه پشتون ها با افكار قبيله ای شان نمی دانند و با وجود جنايت هايشان عليه مردم ما از افراد دلسوز آنها كه به مردم شان امنيت را به ارمغان آورده غيرپشتون ها حمايت می كنند و بركناری جنرال رازق را توسط پشتونيست های ارگ برای مردم قندهار مناسب نمی دانند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
جنرال رازق
برکناری
پشتونیست ها
نظرات بینندگان:

>>>   یقینا جنرال عبدالرازق بعد از چندین سال تلاش امنیت نسبی در شهر و اطراف قندهار تا مین نموده ما نیز برکناری وی را در این مقطع زما نی صلاح نمی بینیم
خو شحال مشرقیوال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است