برقراری صلح در سوریه بدون روسیه ممکن نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149973 منبع: پرینت

صدر اعظم آلمان بعد از تماسی تلفنی با رییس جمهور روسیه تاکید کرد که برقراری صلح در سوریه بدون روسیه ممکن نیست.

به گزارش از روزنامه "تاگس اشپیگل"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز (سه شنبه) در گفتگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره سوریه صحبت کرد. مرکل یک دیدار قریب الوقوع با پوتین را مد نظر قرار داد.

مرکل در برلین اظهار داشت که وی با رییس جمهور روسیه در اینباره توافق کرده است که چنین دیداری در زمانی قابل پیش بینی برگزار شود. اما تاریخ دقیقی برای آن هنوز مشخص نیست.

صدر اعظم آلمان همچنین به اختلافات فراوان در مناسبات با روسیه اشاره کرده و از جمله به سیاست روسیه و اقدام این کشور در قبال اوکراین اشاره کرد. وی همچنین گفت: این اختلاف نظرها همچنین می طلبد که ما در زمان پیش بینی شده مستقیما با هم دیدار و تبادل نظر کنیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که این مساله مهم است که همواره با روسیه به دنبال مذاکره باشیم. یک تنظیم صلح برای سوریه بدون روسیه ممکن نیست. صدر اعظم آلمان همچنین انتقاد شدیدی به حمایت روسیه از بشار اسد وارد کرد.

دفتر رییس جمهوری مسکو هم اعلام کرد که پوتین و مرکل گفته‌ اند که حمله موشکی اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بر خلاف قوانین بین المللی بوده و روند صلح را مختل می کند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حمله های موشکی گسترده‌ ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند.

طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

صدر اعظم آلمان با وجود اینکه قبل از این حمله موشکی مشارکت برلین در آن را رد کرده بود اما بعد از انجام آن توسط کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آن حمایت کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است