در قلمرو حاکمیت خود، داد از دشمن بنمایی
شرم آورتر از این نیست که والی کنونی غزنی برای فیصله دعوای خود به محکمه طالبان عریضه نموده و محکمه طالبان هم به نفع او فیصله کرده است. روزگار غریب ما نازنین که در قلمرو حاکمیت خود دادخواست از دشمن خود بنمایی 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149982 منبع: پرینت

طالبان بطور مستمر پیر و جوان، کودکان و زنان کشور ما را می کشند و بسیار باافتخار مسوولیت کشتار خود را نیز به عهده می گیرند.

اما رییس جمهور ما صلح را از این گروه جنایتکار و تروریست قرن ما تکدی می کند. هزاران سرباز وطن در سنگرها در برابر این تروریستان می جنگند اما اشرف غنی به طالبان پیشنهاد می کند که ما بدون قید و شرط با شما مذاکره می کنیم و شما را بعنوان یک جریان سیاسی به رسمت می شناسیم. از لیست سیاه بیرونتان می کنیم و تمام دارایی های شما را اعاده می کنیم و در هرجایی که شما خواستید مذاکره می کنیم اما پاسخ طالبان تداوم کشتار بی گناهان است و نیروهای امنیتی را در هرجای که بدست شان برسند سر می برند اما اشرف غنی در سخنرانی مختلف خود اصرار بر پیشنهادات صلح خیالی خود با طالبان دارند.

دولت یک شورا به نام شورای صلح نیز ایجاد کرده است و در این شورا پول های بی حسابی سرازیر می شود و این پول ها راهش را به سمت جیب هیات رهبری این شورا کج می کنند. کریم خلیلی بعنوان رییس شورای صلح بخاطر خوابیدن روی گنج قارون این شورا یک ماه تمام بیانیه پشتو را ازر وی کاغذ تمرین می کند اما آخر کار که عرق خجالت برپیشانی اش نشسته است پشتو را طوری تلفظ می کند که گویا یک خارجی تلفظ کند.

خلیلی می گوید که ما و طالبان یک وجه مشترک داریم آن اینکه هر دو جانب به این عقیده رسیده ایم که "جنگ راه حل مشکل افغانستان نیست" آقای خلیلی بدانید که به افتخار این هم عقیدگی مشترک شما طالبان در خواجه میری قوم تورا جزغاله نموده و روز گذشته هم 6 نفر و به قولی 10 نفر مسافر هزاره را تیر باران کردند. این پاسخ بسیار روشن برای تو بعنوان یک هزاره بود که سالگرد رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری را امسال برگزار نکردی چون ناگزیر می شدی که بر قاتلان شهید مزاری بتازی و آنگاه منبع ثروت و قدرت شورای صلح را از دست می دادی و سرانجام از یک عمل تاثیرگذار سیاسی (سالگرد شهید مزاری) طفره رفتی و بورسیه را بهانه قرار دادی در حالیکه تو خود را نخستین میراثدار شهید مزاری قلمداد می کردی چرا سالگرد رهبر شهید را برگزار نکردی؟

صلح با طالبان تروریست همسویی با جنایتکاران و تبریه آشکار آنها است در حالیکه رهبران دست اول نظامی آمریکا و ناتو در چندین نوبت گفته اند که "ما طالبان را در میدان جنگ شکست می دهیم" اما رهبران کشور ما نه تنها از شکست طالبان سخنی بر زبان نمی آورند برعکس آنها را روحیه می دهند و صلح را از آنها گدایی می کنند اما طالبان هر روز بیشتر از گذشته جری می شوند و اکنون عملا ولایات غزنی و غور میدان مانور جنگی و نظامی طالبان اند.

خبر دردآورتر و شرم آورتر از این نیست که والی کنونی غزنی برای فیصله دعوای خود به محکمه طالبان عریضه نموده و محکمه طالبان هم به نفع او فیصله کرده است این است روزگار غریب ما نازنین که در قلمرو حاکمیت خود دادخواست از دشمن خود بنمایی.

روشنفکر جامعه چرا خوابیده ای؟ مگر صلح با طالبان توجیه جنایتکاران نیست؟ مگر در روش طالبان تروریست، آدمکش، ضد فرهنگ، ضد انسانیت و ضد مدنیت کدام تغییری آمده است که تو روشنفکر در گوشه ای خزیده ای و تا دیروز کرزی آغوش خود را به روی طالبان باز کرده بود و اینک احمدزی می خواهد تمام امتیازات طالبان را اعاده کند.

روشنفکر جامعه کجایی؟ چرا با شمشیر قلم، با آتش سخن و با گام های متین عمل بر خرمن طالب و طالب پرستان آتش نمی زنی؟ وقتیکه این سخن را شنیدی که رییس دولت تو به طالبان گفت که قانون اساسی را اگر شما خواسته باشید تعدیل می کنیم مگر روشنفکر، قلم بدست، آتش سخن کجا شد ادبیات اعتراض تو؟

مگر اینها نمی گفتند که قانون اساسی ما وثیقه ملی ما است و او را پاس می داریم مگر پاسداری شان همین بود که آن را بخاطر چند دزد سرگردنه، چند آدمکش حرفوی و بانی فرهنگ انتحاری تعدیل کنند. واقعا درد زمانی مضاعف می شود که روشنفکران ما در برابر متحجران مذهبی و قومی زمان ما سکوت کنند و جسارت مبارزه را از دست بدهند به گفته نیما که "غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند".

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
صلح با طالبان
اشرف غنی
خلیلی
پشتونیست ها
نظرات بینندگان:

>>>   سکوت نمیکنیم وطالبان راادم حساب نمیکنیم طالبان بااشرف صلح کنن ماملت رنج دیده هیچ وقت یک وحشی رانه ادم حساب میکنیم نه بع رسمیت میشناسیم مهمترازهمه مردم است نه سیاستمداران جاهل طالبان به ملت خیلی ظلم کردن وهزاران نفررابیگناه کشتن ومال واموال انهارابه غارت بردن وماطالبان رانمیخواهیم انهابامردم دشمنی میکنن ومیخواهن به زورحکومت کنن درکجای دنیابدون انتخابات کسی ریس جمهورمیشود واینها به خواب هزاروچهارصدپیش استن وفک میکنن ازاعتقادات مردم میشوداستفاده کردوانها راگول زدوبه انهاحکومت کرداماسخت دراشتباهید همان پاکستانی که شمااز انحاحمایت میشید زیرسلطه امریکابوده وهست وازهمان جا به افغانستان حمله کردوشماراتارو مارکرداگر جهادفرض باشددر پاکستان فرض است بروید همان جاجهادکنید

>>>   آنهادر بین خود دشمن نیستند دوست هستند

>>>   اگرطالبان نبودی حال شما هزارهاچطور خواهد بود واین طالبان است که داعش راازشما نگهداشته خیلی مردم بی احساس و
احسان فراموش هستید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است