درگیری پولیس فرانسه با نوجوانان معترض در تولوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149985 منبع: پرینت

در پی درگیری نوجوانان معترض با نیروهای امنیتی در شهر تولوز، پولیس فرانسه 18 تن از آنها را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نوجوانان خشمگین فرانسوی ساکن در یکی از مناطق محروم شهر تولوز با حمله به نیروهای پولیس، موترها را آتش زده و سطل‌ های زباله را شعله‌ور کردند. این درگیری در تولوز جریان داشت و طی آن 18 نفر بازداشت شده‌ اند.

این شورش در منطقه میرال شهر تولوز رخ داد، ناحیه‌ ای که شاهد نرخ بالای جرایم است و زمانی محل زندگی تعداد زیادی از افراد افراطی بوده است. این شورش در پی مرگ یک زندانی و بررسی هویت یک زن محجبه از سوی افسران پولیس شعله‌ور شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، پس از حدود چهار ساعت درگیری یکشنبه شب، که در آن نوجوانان با پرتاب سنگ به ایستگاه پولیس محلی حمله کرده و حدود 10 موتر را به آتش کشیدند، خشونت‌ ها بار دیگر دوشنبه شب شعله‌ور شدند.

پاسکال مایلهوس، یک مقام ارشد امنیتی محلی در بیانیه‌ ای اعلام کرد: «نیروهای امنیتی در تمام طول شب هدف قرار گرفته و 18 نفر را به خاطر خشونت، آتش‌ افروزی و توهین بازداشت کردند».

طبق این گزارش در پی مرگ یک زندانی اهل این ناحیه در زندان سیسز، و شایع شدن این مساله که زندان‌ بانان مسوول مرگ وی هستند، این شورش شکل گرفت.

دادستان ناحیه گفته است که تحقیق قضایی در این خصوص آغاز شده است؛ وی افزود که کالبدشکافی نشان داد که خودکشی عامل مرگ این زندانی بوده است.

آرنوا باویو، رییس پولیس محلی می‌ گوید که بررسی هویت یک زن محجبه و خودداری وی از نشان دادن مدارک هویتی‌ اش به افسران پولیس که روز یکشنبه رخ داد، موجب تشدید تنش‌ ها شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
تولوز
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است