حوزه ای شدن انتخابات منطقی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149989 منبع: پرینت

تلاش برای حوزه‌ای شدن انتخابات نه امکان پذیر است نه هم منطق سیاسی دارد.

چگونه ممکن است که از تمام کشور در یک ولایت انتخابات حوزه‌ای برگزار شود!؟ انتخابات در قانون آمده‌ است و از خود نیز قانون دارد. من با تاجیک ها، پشتون ها و بیات ها موافقم که در این دور نماینده نداشتند و معضل عدم نمایندگی سخت و دشوار است.

راه حل نماینده فرستادن در پارلمان ثبت‌ نام کردن و رفتن پای صندوق های رای است. هزاره‌ ها به این آگاهی بیشتر از سایر اقوام رسیده‌ اند که مولفه‌ هایی دموکراسی توجه جدی کنند و در تمام پروسه‌های دموکراتیک سهم گسترده و فعال بگیرند. آنان با پرداخت قیمت انسانی و مالی به انتخابات و سایر موارد مشابه ارجعیت می‌ دهند.

بهترین گزینه این است که بجای راه انداختن سر و صداهای بی فایده و مزاحمت کردن به مردم آگاهی داده شود به هر قیمت که شده وارد کارزار انتخابات شوند/شویم. این را همه می‌دانند/ می‌دانیم ولسوالی های غزنی را هزاره‌ها ناامن نکرده‌ اند/ نمی‌ کنند.

این خود پشتون ها و تاجیک های غزنی است که در ناامن ساختن مناطق شان سهم دارند و دخیل هستند. آنان در درون طالبان سرباز و فرمانده دارند با استفاده از ترفندهایی که بلد هستند طالبان را قناعت دهند تا مانع پروسه نشوند.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیات
انتخابات غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   منطقی ترین روش حوزه ئی شدن انتخابات است که هر مستحقی به حق خود میرسد، نه مصرف پولی در کار است و نه تلاش برای تقلب! تر از حوزه ای شدن را آنانی داشته باشند که همواره در حوزۀ مربوطه خود طرفدار نداشته و آرای حوزه های دیگر را به پول میخرند.
میهن زرغون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است