قبل از دعوت مردم به انتخابات، اعتماد سازی کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149995 منبع: پرینت

قابل توجه آن عده از کاربران شبکه‌های اجتماعی و مسوولان دولتی که مردم را برای حضور در انتخابات و ثبت‌نام در این پروسه تشویق می‌کنند:
قبل از تبلیغ و تشویق، اعتمادسازی کنید. حضور کم‌رنگ مردم برای ثبت‌نام در انتخابات، حاکی از عدم اعتماد و باور مردم به این پروسه است. یک نظرسنجی ساده از اعضای خانواده و اطرافیان‌تان در خصوص عدم تمایل شان برای ثبت نام در پروسه انتخابات، انجام دهید تا حقیقت را دریابید.

انتخابات مثل کالا و رأی‌دهندگان به‌منزله مشتریان هستند. ترغیب مشتری برای خریدن کالای غیرمرغوب، بازی با شعور مشتریان است. اول برای مرغوبیت کالا و رفع نارسایی‌های انتخاباتی از جمله جلوگیری از تقلب کاری انجام دهید و سپس سراغ مشتریان بروید. سوال این است که تاکنون برای اعتمادسازی و جلوگیری از تقلب، چه‌کاری انجام داده‌اید؟
کسیکه میهن و کشورش را دوست دارد، قطعاً به انتخابات هم نظر مساعدی دارد اما چه کسی رأی مردم را تضمین می‌کند؟

آی مبلغان انتخاباتی! برای تضمین رأی مردم کاری انجام دهید. مردم اگر بدانند که به رأی‌شان خیانت نمی‌شود، حتی در شرایط بد امنیتی، پای صندوق‌های رأی می‌روند و نیازی به تبلیغ و ترغیب هم نیست. آیا کسی هست؛ بگوید و تضمین دهد که این بار مانند دوره‌های گذشته، به رأی‌ مردم خیانت نمی‌شود؟

اگر هرکسی مدعی است که این بار رأی مردم درجایش قرار خواهد گرفت، باور کنید که خلاف می‌گوید. تاکنون هیچ تغییری در نظام و سیستم انتخاباتی ایجاد نشده است. فضا و شرایط انتخابات پیش‌رو و آینده، همان میکانیسم انتخابات‌ گذشته است. با ترغیب مردم به پروسه‌ای که هیچ‌گونه اطلاعی از سازوکار آن نداریم، نه خود را مدیون مردم کنیم و نه مردم را فریب دهیم. اگر روزی به این باور رسیدیم که در انتخابات، تقلب و به آرای مردم خیانت نمی‌شود، در آن صورت است که تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، یک وظیفه انسانی و ملی و حضور مردم در انتخابات، از اوجب واجبات است. اگر قرار باشد که در روز انتخابات و پس از انتخابات، ناله «وا تقلبا» سر دهیم، بهتر این است که از همین لحظه به دنبال جلوگیری از راه‌های تقلب باشیم.

مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مرادی
نظرات بینندگان:

>>>   مردم عزیز افغانستان هیچگاه در انتخابات اشتراک نکنید اگر کنید یا نکنید کار دل خودرا میکنند بگزارید که هر ....را که خودشان میآورند بیارند باز یک دزد دیگر را پیدا میکنند که برایشان زیاد ....کند و همه هست بود وطن را در اختیارشان بگزارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است