دو داکتر بی طرف و باطرف
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150024 منبع: پرینت

در مناظره "سیاه و سفید تلویزیون طلوع" دعوت بودم و مجری برنامه سمیع مهدی از من دعوت کرد که در بحث شان شرکت نمایم و در ضمن دعوت گفت شما چه پرسش هایی از دو مهمان داکتر خلیلزاد و اسپنتا می کنید؟

منم گفتم از هردویشان می پرسم و پرسش من مرتبط است به کارشان از اسپنتا می پرسم که لطفا صریح و قاطع به مردم بگوید که مقصر خرابی مناسبات افغانستان و آمریکا در طی 16 سال کی بود؟ حکومت افغانستان و یا دولت آمریکا و از داکتر خلیلزاد هم می پرسم که شما سفیر آمریکا در افغانستان بودید و ماموریت نیروهایتان در افغانستان ناتمام ماند و رفتید یک کار دیگر برایتان در عراق پیدا کردید و جواب تان چیست؟

پرسش دیگرم این هست که اداره اوباما آنقدر خروج 2014 گفت و گوش فلک را کر کرد و نتیجه این شد که تروریست ها را امیدوار کردید و مردم افغانستان را ناامید و سوال سوم من این است که ما چقدر مطمین باشیم که در استرتژی نو آمریکا تغییر نمی آید و چطور اعتماد نماییم که در پای حرف تان هستید؟ سمیع مهدی گفت منتظرتان هستیم و در مناظره رفتم و اتفاقا همه سوالاتم را کردم اما جواب درست و حسابی که خودم راضی باشم از هردویشان نگرفتم.

موضوع مناظره سیاست بی طرفی افغانستان و سیاست باطرفی افغانستان بود. خلیلزاد سیاست بی طرفی را به زیان منافع افغانستان از جانب کسانی مطرح کرد که یک مدت مجلس بزرگان (لوی جرگه) می گفت دید که جای نمی گیرد و حالا بحث سیاست بی طرفی را مطرح می کند و داکتر اسپنتا بی طرفی را به معنای قطع رابطه نمی دانست و دل پر خون از روابط آمریکا با پاکستان داشت.

داکتر خلیلزاد در موقع دست دادن در سالون مناظره به من گفت که کتاب تان را خواندم و کلان بود شاید منظورش دو جلدی بودن کتاب بود که واقعا کلان است. مناظره در نود دقیقه تنظیم شده بود کسانیکه دیده باشند نظر دهند من در استدلال و منطق دو داکتر بحث ندارم اما با دخالت مجری که کمی ضعیف ظاهر شد هر دو داکتر در پاسخ دادن به سوالات حاضران کم آوردند.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناطقی
اسپنتا
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   سپنتا باید دل پرخون از امریکا نداشته باشد، زیرا همین شخص دو سال تمام برای امضای قرارداد های (سترادیزیک و امنیتی) با امریکا تبلثغ کرد، اذهان مردم را آماده ساخت، و به حیث چوکرۀ کرزی لویه جرگه فرمایشی را فرا خواند و بلاخره قرارداد های فروش افغانستان را به امریکا آماده امضأ ساخت.
حالا چرا دل پرخون از امریکا؟؟

>>>   اينكه چه معيارهايي آقاي خليلزاد را به بلندي هاي شهرت، موقف و قدرت رسانيده اند، به خداوند (ج) معلوم است، بهيچصورت ، لياقت و درايت، دانش و بينش، قوه تحليل و أفاده دليل پيشرفت وي نبوده اند. در قسمت آقاي سپنتا فهميده نشد كه چرا فردي با اين فهم ودانش و انديشه نو ، چوكر كرزي باشد.

>>>   من دیشب در برنامه "سیاه و سفید" جلیلزاد را با آن جسامت بزرگ، آدم بسیار بسیار کوچک یافتم!!!

>>>   به نظردهنده دوم!
شما نوشته اید:
"اينكه چه معيارهايي آقاي خليلزاد را به بلندي هاي شهرت، موقف و قدرت رسانيده اند، به خداوند (ج) معلوم است."
بنده های خدا هم میدانند که این معیار ثبت نام و فعالیت در دستگاه های جاسوسی است. ورنه شما استعداد او را از سخن زدن آنشب او که بیش از 50 در صد آن ئه.. ئه ..ئه .. ئه بود، درک کرده باشید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است