نخست وزیر نیوزلند خشمگین از مقایسه اش با ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150035 منبع: پرینت

نخست وزیر نیوزلند گفت که بعد از مقایسه‌ اش با رییس جمهور آمریکا به دلیل سیاست‌ های مهاجرتی این کشور، خشمگین شده‌ است.

«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزلند اذعان کرد از مقایسه‌ اش با «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا به شدت عصبانی شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، ماه سپتامبر سال گذشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در یادداشتی نوشته بود خانم آردرن مانند نخست وزیر کانادا است به جز سیاست‌ های مهاجرتی‌ اش که او را شبیه ترامپ کرده است.

شبکه ان بی سی در مصاحبه با خانم آردرن این تیتر را برای وی یادآوری کرد که جاسیندار آردرن در پاسخ دو بار تاکید کرد این تیتر وی را خشمگین کرده بود.

وی افزود: ما حزبی هستیم که در آن زمان برای دو برابر کردن سهمیه مهاجران تلاش می‌ کردیم. ما ملتی هستیم که بر پایه مهاجرت بنا نهاده شدیم. من خودم نیوزلندی نسل سوم هستم».

نخست وزیر نیوزلند در ادامه بیان داشت، این که گفته شود نیوزلند کشوری نیست که برای مهاجران روی باز داشته باشد و اینکه گفته شود نخست وزیر کنونی مخالف این ارزش‌ ها است، به شدت عصبانی‌ اش کرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا وقتی سال 2017 روی کار آمد، سیاست‌ هایی را برای جلوگیری از ورود مهاجران به کشورش ارایه کرد. وی طی فرمانی اجرایی در همان ابتدا خواستار ممنوعیت اتباع 7 کشور اسلامی از جمله ایران شد.

دولت کنونی نیوزلند هم برای کنترل مهاجرانی که به بهانه تحصیل در موسسات ارزان‌ قیمت به این کشور می‌ آیند تا در نیوزلند ماندگار شوند، سیاست‌ هایی را اتخاذ کرده بود از جمله آنکه از شرکت‌ های نیوزلندی درخواست کرده است ابتدا از شهروندان نیوزلندی برای همکاری استخدام کند و اولویت بعدی را به مهاجران بدهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیوزلند
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است