ترامپ روز نکبت را به اسراییل ها تبریک گفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150043 منبع: پرینت

رییس جمهوری آمریکا با تبریک روز نکبت به اشغالگران فلسطین، برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس ابراز اشتیاق کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری هفتادمین سالروز تاسیس رژیم غاصب اسراییل را که در نزد فلسطینیان «روز نکبت» نام دارد، به اشغالگران قدس تبریک گفت.

ترامپ در این پیام افزود که آمریکایی ها هیچ دوستی بهتر از اسراییل در هیچ جای دیگر ندارند. وی همچنین نوشت که مشتاقانه در انتظار انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در ماه آینده میلادی است.

رییس جمهوری آمریکا 15 قوس سال گذشته در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنران همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که اکنون در تل آویو است به قدس منتقل شود. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتقال سفارت در نیمه ماه مه همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس اسراییل انجام خواهد شد.

درپی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تایید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

پس از وتوی آمریکا سازمان ملل در اقدامی دیگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومی خود به رای گذاشت که با موافقت 128 کشور جهان تصویب شد.

فلسطینیان از دو هفته پیش راهپیمایی بزرگ بازگشت را آغاز و اعلام کرده اند که آن را تا روز نکبت ادامه خواهند داد.

در این راهپیمایی ها در غزه تاکنون دست کم 31 نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند که در میان شهدا، یک خبرنگار و یک کودک هم دیده می شود.

آمریکا تاکنون دو بار از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه اسراییل و در حمایت از راهپیمایی مردم غزه جلوگیری کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است