امان الله پیمان: بگذارید یک غیر پشتون بیاید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150075 منبع: پرینت

بگذارید یک دوره هم یک غیر پشتون رییس جمهور باشد.

امان الله پیمان مردم در مجلس نمایندگان گفت: من به قوم و ملت عزيز و برادرم پشتون عزت و ارزش زياد دارم وقار و شرف اين قوم هويدا است.
اما هميشه از نشانی اين قوم جاسوسان حاكميت مي كنند.

وی در ادامه درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز ابراز داشت: بهتر است اينبار يگان مزدور از اقوام ديگر بحيث ريس جمهور انتخاب گردد.
آسياب از پدرت هم که باشد به نوبت است اگر اينبار در قدرت باز نگري نشود تجزيه افغانستان كار ثواب است.

حمايت از اين كلاه نمونه تجاوز و نماد آینده پشتونستان است.
بنأ عملا با گذاشتن اين كلاه و پشتیبانی از آن طرح تجزيه افغانستان مطرح گرديده، آمریکایی ها بايد بدانند كه ما ديگر تحمل نخواهیم كرد.

امان الله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   یمان صاحب!
پیش از امدن کرزی جاسوس، یک جاسوس دیگر از قوم غیر پشتون 6 سال "رئیس جمهور"؟؟بود. او که تاجیک بود با آن "کوچ کشیهای" بی حساب هم خود و هم "حواریون" خود را "سرگردان" ساخته بود!! بیچاره هر روز چیغ میزد که جنرال حمید گل را باید "مشاور امنیتی" خود مقرر کند!! که بخیالم حواریون گفتند " این بینی بریدگی را کجا ببریم" و بالاخره نشد!!!!
راستی قبل از او یک شخص از قوم عرب برای 4 ماه "پادشاهی" کرد!!!!
البته بعد از کرزی جاسوس، وایسرای امریکا و "رقاصه مشهور" هر دو با افتخار وظیفه جاسوسی را بدوش گرفتند که تا امروز ادامه دارد!!!!
بجای این قوم و قوم بازی پیشنهاد کنید که این بار یک وطنپرست از هر قومی که باشد رئیس جمهور شود.

>>>   تجربه غیر پشتون داریم . بس است بسیار گران تمام می‌شود. مردم افغانستان فقیر و بیچاره هستند نمی‌توانند این قیمت گزاف را بپردازند.
غلامرضا.

>>>   بنده وطندوستانی زیادی را میشناسم.متاسفانه تنها به حرف.اگر شما کدام وطندوست واقعی رامی شناسید. لطف کنید سلام من را هم برایش وسیله شوید.

>>>   مگر در افغانستان وطن پرست هم وجود دارد؟

>>>   شما که حال در رأس کشور نیستید به این اندازه حماقت و تنگ نظر هستید اگر قدرت در دست شما شود دار وندار کشور را به تاجکستان و ایران تان میبرید تاریخ شاهد است، طیاره های کشور و دیگر سنگ های گرانبها که به ایران و انگلستان به فروش رساندید از جمله احمدشاه قهرمان تان و ربانی ریس جمهور تان

>>>   یعنی که منبعد طالبان پاکستانی کلاه ازبکی بر سر میکنند و جاسوسان تاجک ها و ازبک ها میشوند و از یکجا شدن پشتون ها به تاجک ها و ازبک ها پشتیبانی میکنند و طالبان افغانی از یکجا شدن پشتون ها با پاکستان دفاع میکنند و لنگی های سیاه بر سر دارند؟
درین میان عوامی نشنل پارتی خان عبدالغفار خان معلوم نیست که کدام طرف میشود؟
با پاکستان و یا با افغانستان و یا یک پای خود را در افغانستان میگذارند و یک پای دیگر خود را در پاکستان.

>>>   وکیل صاحب! نظر مفر اول را تبلیغ کن که بخیر همه است و درغیر ان تاجیک همان غارت خوهد کرد که سقو و ببو کرده بود!

>>>   لست وطن پرست ها را منتشر کنید
حرف آقای پیمان درست است. کسیکه قبل از آقای کرزی بود به دلیل پشتون نبودن با او مخالفت میکردند.
او عرب هم هز قسم خور های درباریان پشون پرست بود و در انتخابات اخیر دیدیم چطور بیشرمانه و مثل ابلیس خواب ......خود را ....نامید و یک دیوانه متعصب نیمه مرتد را بالای مردم ماحاکم ساخت.
ناظر

>>>   واقعا پشتونها اینبار کنار بروند حاکمیت ارث بابا واجدادی شا نیست، سه صدسال حکومت کرد چه تمدنی دراین کشورایجاد کرد؟ تنها ویرانی وظلم وستم وبیسوادی وتوحش، بااینکه حاکمیت ازپشتون بوده ولی انتحار وخونریزی هم ازآن این قوم است. پس باید اینبار به غیرپشتون میدان داده شود، البته دوران استاد ربانی هم آبروی برای غیرپشتون نگذاشته است، ولی این دفعه شرایط وقانون اساسی فرق کرده.
ناصح

>>>   اقای پیمان!
نمیدانم خطاب شما با کیست که میگوید بگذارید تا یک غیر پشتون رویکار اید!!! درین جا تعیین سرنوشت بدست اجانب وبیگانه ها است ایا التماس شما از انهاست که یک خواهش عبث ولاطایل میباشد چون انها خود بهتر میدانند که را بیاورند وکه را نیاورند واگر منظور شما برادران پشتون ویا عموم ملت است باز خواهش نمودن از انهای که اراده وقدرت تعیین وانتخاب را ندارند چیزی بی فاده میباشد
اگر به نماینده گی پشتونها جاسوسها حکومت مینمایند تاجک های شما جاسوس ندارد؟منظور شما از تاجک که هست ؟احمد ضیا مسعود واحمد ولی وقانونی و... وجناب خود شما همه ای شما به یکی از کشور ها وابستگی دارید وبعضی های شما حتی به چند کشور از بس که جاسوس زیاد شده بی جاسوس رابسیار به ندرت میتوانیم پیدا نمایم کسی به نحوی به این مسلک پابند نباشدکسی به مجلس ووزارت وریاست وسفارت جا وراه نمیدهد وایا پدرام ودیگر چپی های تاجک به ده مملکت وابسته ودلبسته نیستند؟ پس بهتر است که دیگر قومی را وملتی را به انچه خودتان تا گلو غرق هستید متهم نکنید وباید بدانید که درین راستا همه ای شما یکی از دیگری پیش تاز تر ومنهمک تر میباشید منظورم ازین تحریر این نیست که جاسوس های یک قوم را بر دیگری ترجیح دهم ولی این قدر میدانیم که امروزه بدون ارتباط به این مسلک معتبر زیستن وزندگی کردن مشکل است انهای چون مزاری ومسعودوتا اندازه ای هم ربانی ازاد می اندیشیدند که انها را نگذاشتند وحذف نمودند واین که ما وشما زنده هستیم راه میرویم یا از ما چیزی ساخته نیست وبه اصطلاحمانع برنامه ها وپروگرام ها نمیشویم ویا قدرت ان را نداریم ویا دربست در خدمت انها مستقیم وغیر مستقیم قرار داریم
در مذهب عاشقان جز نکو را نکشند
مردار بود هران که اورا نکشند
تبنگ چی

>>>   اغایی پیمان باز خواب چور بر سرتان امده است چهار سال غیر پشتون ریس بود که چوکی ریاست را همرایی خود سرش نموده بود یک بار در خیر خانه حکومت میساخت یک بار در تالقان ویک بار در جبل اسراج و حتا تشناب های کابل را چور کرد.
پیش از این نظر تان باید پلان خود را نیز بګوید که این بار به کدام تکتیک ها دزدی خود را میکنید

>>>   بيشك بچهء نر. ح ع

>>>   انبار واقعن یک کسیکه صادق بملت و کشور باشد و هدفش از خدمتگذاری واقعی باشد جاسوس ای اس ای پاکستان نباشد و با دشمنان خاک و مردم برخورد قاطع و جدی کند دیگر ترورستان اله دست پاکستان را برادر نخواند بیدریغ تروستان دشمنان مردم را سرکوب کند و قوم و سمت و زبان را در درنظر نداشته باشد معیار برایش دانش و صداقت و کار باشد به چنین شخص ریس جمهور اینده نیاز است و کسانی که در هر پست از ازمون ملت درست بدر شده نتوانسته بار دیگر برای انها زمینه قدرت خواهی و خیانت مساعد ساخته نشود بدین ترتیب هم صلح در کشور میاید و هم پیشرفت و ترقی صورت میگیرد و هم مردم با دولت و حکومت شان همکار میباشند در ضمن بهترین گزینه حکومتداری خوب در کشور رژیم پارالمانی است نسبت به ریاستی که هر سه قوهزیر تاثیر ریس جمهور قرار داشته باشد وخود خواهانه وازادانه هرچه که دلش خواستانرا اجرا و عملی کند .

>>>   استفاده از قوم طوری اسان شده بخصوص از طریق رسانه ها چون علانات تجارتی کم شده هر کس که به یک قوم ویا ملت شریف تعلق دارد اگر امتیاز بدست اورد هیچ مشکلی نیست ورنه به هر قیمت باشد پول سرخط خبر یک تعداد از رسانه هافیسبوک خو را چی میکنی مفت است تادیه و از طریق کلمه قوم نژاد سمت قبیله ملیت اشیره خود را به اهداف نزدیک میسازد.

سابق کدام کسی به نمایندگی یکی از اقوام شریف ساکن به در رهبری از مملکت بوده .در هرجای که دعوای انجام میداد باز میگفت با من این رحیه را داری با قوم من چرا بد گوی میکنی همین بود که یک مشت نا اگاهانه دنبال نیرنگ وی رفته از او همایت میکردند .امروز به سراحت این فریب رسمی سرخط مجالس اخبار وغیره صفحه های مجازی گردیده.هر کس منافع را دیده.پیش میرود .بیدار باشید.

>>>   اگر ربانی جاسوس میبود اورا نمیکشتند واگر مسعود ومزاری جاسوس میبودند هر گز کشته نمی شدند همه کسانی که از پشتونها هم حکومت کرده جاسوس نبودند داود خان در اواخر بخاطر قطع عبلاقه با ابر قدرت ها کشته شد ونجیب هم وقتی علایق خودرا با ارباب ها قطع کرد کشتند اما تره کی وامین وخیبر میان خود کشته شدند واین جاسوس های دیگر همه به عمر طبیعی ولی با تاریخ ننگ وبی غیرتی میمیرند بعض فامیل های مجددی وگیلانی و.... را از ابتدا برای همین جاسوسی ساخته اند باید در نوشتار خود جنبه ای انصاف را رعایت کنیم قولا یجرمنکم شنان قوم علی ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی یعنی نشود که دشمنی تو با یک قوم باعث شود که عدال را ترک نمای نخیر باید عدالت نمای که عدالت از زمره تقوی وپرهیز گاری محسوب میگردد
لالی از ننگرهار

>>>   مزدورمزدوراسست ازهرقومی که باشد لاکن اینقدرمیگویم که به کولاب نه رفتن غیرپشتون زا کی تضمین خواهد کرد

>>>   یکبار تجریبه ګردیده استاد برهان الدین ربانی که بد ترین دوره از ریاست جمهوری شان د یاد مردم است کوبیدن میخ در سر مردم بریدن سینه ها زانه رقص مرده به هر صورت نظرت غیر معقول و مردود است تنها قدرت در دست شخص مسلمان عالم صادق ومخلص بدرد افغانستان خواهد خورد درغیر ان در جای که مردم به قومګرایی رفتند هلاک و تباه خواد ګردید.
روحانی

>>>   بلی تا چه وقت قوم وقوم بازی خدا لعنت کند هرچه قوم پرست است مه موافق هستم که بهتر است که یک وطن دوست وخادم وطن به قدرت برسد
غوری

>>>   از زبان دربانچی استاد ربانی این قدر لاف مردم را به حیرت انداخت
ححح

>>>   آقای پیمان با عرض سلام وتقدیم احترام!
مګر خبر نداری که غیر پشتون هم این دور را تیر کرده ومزه آن را چوشیده است.
مګر تو نا خبر هستی، آیا به یاد داری که استاد شهید بخاطر دلچسپی که به این چوکی داشت با خود در تاجکستان بورده بود.
آیا فراموش کردی که همین شورای نظار در وقت قدرت خویش کدام کاری بود که کرد.

>>>   زئیس جمهورآینده کشورباید شخصی انتخاب گردد که اوصاف ذیل را دارا باشد:
1 مسلمان باشد،
2 قومگرانباشد،
3 جاسوس کشوراجنبی نباشد،
4 تابعیت دوگانه نداشته باشد،
5 شخص صحتمند باشد،
6 وطن فروش نباشد،
7 ازافغانستان باشد،
8 سابقه جرمی نداشته باشد،
9 تحصیل یافته باشد،
10 وطنپرست باشد،
11 خدمتگارمردم باشد.
اینکه ازکدام ملیت باشد، به من مهم نیست. من دنبال شخصی هستم که اوصاف فوق را داشته باشد. اگرنداشته باشد، رای نخواهم داد.

>>>   امان الله پیمان نام ات مجاهد است وتحلیلگر مسایل اسلامی وسیاسی ،اما فکر نمیکردم که این قدر ....وبی همت باشی ،....بخاطری خطاب ات میکنم که اول فکر کن وبعد سخن درست بزن ،این حرف نامناسب است وبی همت بخاطری تو. را گفتم که مبارزه سیاسی پس چه معنا دارد که از دیگران خواهش میکنی که بگزارید این بار یک نفر دیگر از اقوام دیگر حکومت کند ،باید از الله تمنا داری که خداوند به این ملت کسی را حاکم نماید بی تفاوت است که پشتون باشد ویا تاجک ویا هزاره ویا ازبک همه اقوام شریف افغانستان اند باید این شخص با ناموس باشد به مردم وطن دلسوز باشد به اسلام عزیز تسلیم باشد و وعده نماید که ایه های فسق. فساد را از بین میبرد وبه مردم بیچاره افغانستان خدمت نماید و جاسوس وبی عزت به مقابل اسلام نباشد و از اوامر الهی پیروی نماید و. از خود مردم باشد یعنی فراشوتی نباشد
عبدالله ریحان

>>>   آقاى پيمان. از يادشما رفته كه يك غير پشتون محترم ربانى چندين سال ريس جمهور بود مگر از بى كفايتى دفتر رياست جمهوري را به تخار برده بود

>>>   ربانی بیاید که قباله افغانستان رابه پاکستان بدهد

>>>   قوم دیگر بدون پشتون لیاقت ریاست جمهوری را ندارد یک ریس جمهوری چند ولایت شمال بود بیچار جای نداشت که ریاست جمهوری کند یک روز به تاجکستان چوکی را می برد یک روز به تخار یک روز به مزار جایش معلوم نبود سرگردان مثل سگ دیوانه واری بعدا همه جهان خبر شد که تاجک نمیتواند ریاست جمهوری کند بدون قوم پر غرور پشتون

>>>   چگونگی انحلال اردوی جمهوری افغانستان
از: کتاب طلای زرد Gloden Yellow.
نويسنده: مارک جمیز Mark Jems ژورناليست امريکايی
ترجمه نوراقا ولیزاده Nooraga waliezada...
پرتوکول اول در مورد انحلال اردوی جمهوری افغانستان میان برهان الدین ربانی رئیس جمهور حکومت مجاهدین و جنرال وحید لوی درستیز پاکستان :
شماره کود رسمی : (000458 - PLHC- 222/ 14000/PO) اسلام آباد پاکستان : 7 جولای 1992 میلادی :
فشرده پرتوکول را اينجا بخوانيد:

- تسلیم دهی راکت های اسکات به جمهوری اسلامی پاکستان که از طرف شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان توزیع گردیده بود تا خاک پاکستان را مورد اصابت قرار دهد چون شوروی دیگر حاضر نیست که مواد سوخت و بقیه لوازمات آنرا به افغانستان کمک کند و از جهت دیگر پاکستان علاقه ندارد تا این راکت ها توسط تنظیم های که مورد حمایت جمهور اسلامی ایران در افغانستان می باشد و تسلیم دهی آن به کشور ایران صورت گیرد.

- تسلیم دهی تماما طیارات جیت های جنگی فعال و غیر فعال طیارات ترانسپورتی فعال و غیر فعال هلیکوپتر های فعال و غیر فعال قوی هوایی که توسط شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان توزیع گردیده بود و تسلمی آن به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

- انعده وسایط های زرهدار فعال و غیر فعال که شامل تانک، زرهپوش ها و عراده جات ثقیل که اردوی جمهوری افغانستان مورد حمایت شوروی داشت تسلیم دهی ان به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

- در تشکیل جدید اردوی حکومت اسلامی افغانستان مشاورین نظامی ارتش پاکستان برای تعلیم ، تربیه و آموزش نظامی به پرسونل اردوی حکومت اسلامی افغانستان شامل این پروتوکول بوده و بعد از امضای طرفین مدار اعتبار است.

- حکومت اسلامی پاکستان از هر گونه پرتوکول نظامی کشور هند به همراهی حکومت اسلامی افغانستان آنرا خلاف قوانین خود دانسته و اجازه نمی دهد که هند دشمن پاکستان در امور کشور مسلمان و برادر افغانستان دخالت داشته باشد.

- حکومت اسلامی پاکستان همچنان به خود اجازه نمی دهد تا جمهوری اسلامی ایران همانند هند در مسایل سیاسی، نظامی حکومت اسلامی افغانستان مداخله نماید.

- افسران عالی رتبه ارتش پاکستان این را بخود اجازه می دهد که بدون کدام ممانعت هر وقت و هر زمان در تعینات افسران عالی رتبه اردوی اسلامی افغانستان نقش بارز داشته و از صلاحیت های خود می داند.

- این پرتوکول بعد از امضای نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان جناب نواز شریف و برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان منحیث سند رسمی اعتبار داشته و دارایی 10 ماده که درج این پرتوکول است مورد قبول و تایید مقامات عالی رتبه طرفین می باشد.

محل امضا
نواز شریف صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان.
7 جولای 1992 میلادی.
اسلام آباد پاکستان
محل امضا
برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان.
7 جولای 1992 میلادی
اسلام آباد پاکستان.

>>>   خدا خیر کند پیمان عزیز

>>>   بجواب لالی از ننگرهار!
وقتی دوره مصرف جاسوسان پوره شود، مانند .. کشته میشوند!! ضیاء الحق بهترین نونه آنست!!!!

>>>   اگر مسأله قدرت براي خدمت به وطن و مردم باشد، در آنصورت كارت قومي بكار نيست بلكه شايسته سالاري مطرح است. يك إنسان با خدا، با إيمان ، وطندوست و تحصيل يافته، چيز فهم ضرورت است. كسيكه فهم و دانش خودرا بالآي مردم نفروشد، بل از آن براي آباداني و طن و رفاه مردم كار بگيرد.
اگر مسأله قدرت براي زردوزي خود، فاميل و اطرافيان باشد، باز هم اينكار به قوم ارتباط ندارد. صرف از كارت قومي و مذهبي و لساني ، سمتي و غيره سوء استفاده ميشود. ما بايد دوكانداران را بشناسيم. نادر و خاندانش نيم قرن پادشاهي كرد، هزار ها محمدزايي بيسواد و در بدر حتي در كابل زندگي ميكردند. انها چند نَفَر مانند خودرا قدرت دادند. فلاكتبارترين زندگي را پشتون ها داشتند. خلقي ها و پرچمي ها عين كار را كردند. هرچه وطنفروشتر بود ، موقفش بلند تَر بود. رباني چارسال قدرت داشت. اول خو او مسكين از دست دشمن شناخته شده اش خواب آرام نداشت. كسانيكه در أطرافش جمع بودند، بمصروف دزدي خود بودند. چك هاي مليوني هر روزه در جيب هاي شخصي ميرفت. آقاي فطرت ريس اسبق بأنك مركزي داستان چكهاي مليوني فهيم خان را در كتاب خود نوشته است . پول ها از بأنك مركزي بنام پول اوپراتيفي كشيده ميشد و بالآي ان در سراي شهزاده تجارت ميشد . زمان كرزي و اشرف غني هم به همين منوال است. خلاصه اينكه ما دلسوز به وطن و مردم كار داريم . بي تفاوت است از كدام قوم وتبار. خداوند (ج) تمام خاينين ، وطنفروشان، دسيسه بازان ، دزدان ، تقلبكاركاران، فاسدين و غاصبين را لعنت كند و به غضب خود گرفتار كند.

>>>   هر کس که این نوشته را به نام پروتوکول به نشر داره سبک احمقانه خود اوست
یک کم سواد هم فهمیده میتواند که جعل مطلق است و هیچگاهی چنین بوده نمیتواند . افراد مضر و مفرض حتی کتاب ها با روایات جعلی نوشته اند .
عزیز منصوری

>>>   بسیارخورد فکرکردی خورد برآمدی افسوس برحالت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است