قانونی باز درکدام خط معامله زانو زده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150095 منبع: پرینت

آقای قانونی باز درکدام خط معامله زانو زده است که یعد از هفده سال ناگفته های کنفرانس بن را حالا می گوید.

شادروان استاد ربانی: کشور را دادند؛ جیب خرج گرفتند. شما اقتدار سیاسی را به دیگران دادید تا ماموریت سیاسی بدست بیاورید اما دشوار است که با ماموریت سیاسی به آسانی اقتدار سیاسی بدست بیاورید. حالا دیگر دیر شده چهار زانو نشستن فایده ندارد جفا نکنید، اشتباهات سیاسی تانرا باید بپذیرید.

سید اکرام اندیشمند، نویسنده و پژوهشگر امور سیاسی و تاریخ، متن مصاحبه خود با استاد ربانی را دوباره در رخنامه خویش باز نمود کرده است که به نکات مهم تاریخی و کودتای فهیم، قانونی و داکتر عبدالله برضد مقاومت تاریخی مردم افغانستان در آن اشاره شده است.

استاد ربانی صریح گفته است که از اول کار، من می خواستم کسی از خانواده شهید احمد شاه مسعود جایگزین وی باشد. من می خواستم احمد ضیا مسعود جایگزین شهید احمد شاه مسعود باشد، البته او (فهیم خان) خودش مشکلاتی داشت. در همان روز هایی این که این حادثه رخ داد (منظور رخداد تروریستی علیه احمد شاه مسعود است) دامادش هابیل پیش من آمده بود تا یگان مشکلاتی که فهیم خان داشت حل شود.
(اشاره: مشکلات فهیم با احمد شاه مسعود بود و در این ارتباط همواره از حمایت های استاد ربانی بهره مند می شد.)

استاد ربانی گفته است که از ابتدا همه کشور های منطقه به شمول روسیه و چین، به این نظر بودند که دولت اسلامی افغانستان باید همانند آن چه در عراق مشاهده شد، نقش یک شورای انتقالی پس از طالبان را به دوش داشته باشد تا ما به دنیا نشان بدهیم این افتخارات تاریخی مربوط به جبهه مقاومت است؛ نه این که آدم های بی سر و پا آنجا جمع شوند که این شورای قبرس است، این شورای روم است، آن ها چه کاره هستند؟

آنها (فهیم، قانونی، عبدالله) نمی فهمیدند که اینگونه معاملات بیرونی به صورت مصلحتی و زود گذر است. حتی یک میلیارد دالر دو میلیارد دالر یک میدان هوایی را به کرایه یا اجاره می گیرند. نباید این طور شود که کل کشور و خاک ما در اختیار آن ها مفت و ارزان قرار داده شود و فقط یک جیب خرج گرفته شود.

ربانی افزوده است: متاسفانه برادر های ما، همه چیز را دادند فقط جیب خرج گرفتند. دیگر فکر آینده را نکردند که چه می شود؟ هرکاری که صورت می گیرد باید پایه های ملی داشته باشد، آن ها بر حمایت مردمی حساب نمی کردند. به این باور بودند که حمایت بیرونی کفایت می کند، حتی در همان حمایت بیرونی هم هیچ گونه تضمینی دریافت نکرده بودند. همه چیز حرف های خالی و بدون رسمیت و قانونیت بود. این برادر ها نتوانستند سنگینی خود را حفظ کنند.

استاد در ادامه خطارنشان ساخته است: به هیات امریکایی گفتم که این روابط و کمک های انفرادی خود را پس کنید. بعدا من برآمدم. داکتر عبدالله گفت که با آنها گپ خصوصی دارم که نفهمیدیم چه گپ هایی را به آنها گفتند. نظر من این بود که جلسه آنجا (آلمان) شود فیصله در داخل صورت بگیرد اما وقتی برادر هایی که آنجا رفتند تحت هر شرایطی تصمیم هایی گرفتند که من تا آخر مخالف بودم.

عبدالکریم شریفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شریفی
قانونی
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله گفت : انشالله هرچی شما می خواهید درست است اما انشالله جیب خرچ مارا پیشکی بدهید
انشالله

>>>   وطن مارا فروختند . تبار وملت ما را محکوم وبرده ساختند قدرت را زنده دودسته به جواسیس غربی وقبیله فاشیست فروختند پول اخذ کردند.لکه سیاه وننگین وشرمساری را کمایی کردند.امروز درهر جای که درخواست کاربدهیم درمصاحبه کی از کجاهستی زبان چیست؟ زبان وتبار وزادگاه ما سببم ناکامی ما میشود به جرم قوم به جرم زبا وبه جرم ولایت خود درکارشامل نمیشویم.شما معامله گران پول گفتید اولاد های خودرا طبق خواهش تان به تحصیل وبخارج ارسال کردید اما ما بیواسطه گان ما ازکارمحروم میشود بارسنگین گناهای شما برما بیچارگان تحمیل میشود.
بااخترام عبید نجرابی.

>>>   نجرابی محترم کدام قدرت از برادران تاجیک به فاشیست ها داده شد امریکا ازتاجیک های عزیز مانند کاغذ تشناب استفاده کردند اگر امریکا نه می بود شورای نظار وشر وفساد می توانیستندکه وارد کابل شود وقدرت را غصب کنند زور b52 بود که ماران زخمی وارد کابل شدند ودر خدمت وغلامی امریکا به چور وچپاول پرداختند که تاامروز ادمه دارد ومردم کشته شده میرود تاجیکهای عزیز توانمندی انرانه دارد که حکومت کنند حکومت نو ماهه سقاو وچار ساله ربانی را به یاد داردکه چه روزها بود درین حکومت هم از سرباز تا جنرال ازمامور تا وزیر همه تاجیکها اند فساد دوذدی به او ج رسیده برادریکبار از اعضای شورای نطار پرسان کنیدکه این همه پول از کجاکردند
ګیلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است