کمک های آمریکا به افغانستان، فساد را رشد داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150100 منبع: پرینت

امریکا نتواست رابطه بین افراد فاسد و افراد قدرتمند را در جامعه افغانستان درک کند.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در تازه ترین گزارشش درخصوص چالش ها روی انکشاف بخش خصوصی و رشد اقتصادی افغانستان آورده است که روش تامین کمک‌ها به افغانستان، هماهنگی بین ادارات مختلف حکومت امریکا را مغلق تر ساخت و تحمل ضمنی فساد در افغانستان و حمایت غیر عمدی امریکا از مقام‌های فاسد حکومت افغانستان سبب شد تا افغان‌ها از برنامه‌های انکشاف بخش خصوصی کمتر حمایت کنند.

در گزارش سیگار آمده است که پشتیبانی غیرعمدی واشنگتن از مقام های فاسد در افغانستان سبب شده که میزان رشد اقتصادی افغانستان ناپایدار باقی بماند.

بگفته جان ساپکو حتی اگر گروه طالبان فردا با حکومت افغانستان موافقنامه صلح امضا کنند، حکومت این کشور هنوز هم برای نیمی از بودجه خود به کمک های بین المللی نیاز خواهد داشت.

وی علاوه کرده که توسعه یک بخش خصوصی پویا در افغانستان راه حل دراز مدت این مشکل است.

سیگار پیشنهاد کرده تا اداره توسعه بین المللی امریکا و وزارت خارجه این کشور، حکومت افغانستان را در بازنگری تمام توافقنامه‌های تجارتی منطقه ای و دو جانبه بویژه با پاکستان کمک کند و موانع فرا راه صادرات و واردات افغانستان را از میان بردارند.

سیگار بمنظور توسعه بخش خصوصی در افغانستان همچنین خواستار ادامه تلاش‌های امریکا برای مبارزه با فساد در افغانستان شده و از اداره توسعه بین المللی امریکا خواسته تا با همکاری نهادهای افغان چون دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و اتحادیه‌های تجارتی، همکاری‌ها و آموزش های فنی خود را مطابق به نیازمندی‌ها و شرایط جامعه افغانستان فراهم کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگار
کمک های آمریکا
رشد فساد
نظرات بینندگان:

>>>   عامل ترویج فساد در افغانستان، خارجی ها هستند،تامردم حس خدمت به وطن و آبادی را فراموش کرده ودنبال منافع شخصی خود باشند که به این طریق افغانستان همیشه یک کشور مصرفی وگدا باقی خواهند ماند، ودست گدایی را به غرب دراز کنند، وغربی ها از این طریق سال ها در اینجا باقی خواهند ماند و به هدف های دیرینه شان نایل خواهد آمد.
حسن یار

>>>   به افغان پیپر :
ترامپ میگوید یک راکت ما هم خنثی ویا دفع نشده اما روسها اینطور میگویند:
وزارت دفاع روسیه جزئیات موشک های شلیک شده از سوی این سه کشور و تعداد موشک هایی که سامانه های دفاعی سوریه مهار کرده است به این شرح اعلام کرد:

به سمت فرودگاه بین المللی دمشق: 12 موشک شلیک شد که همگی آنها سرنگون شدند.

به سمت فرودگاه بلیّ: 18 موشک شلیک شد که همه آنها سرنگون شدند.

به سمت فرودگاه الشعیرات: 12 موشک شلیک شد که همه آنها سرنگون شدند.

به سمت فرودگاه التیفور: دو موشک شلیک شد که هر دو سرنگون شدند.

به سمت فرودگاه مزه: 9 موشک شلیک شد، که 4 موشک اصابت کرد و 5 موشک سرنگون شدند.

به سمت فرودگاه حمص: 16 موشک شلیک شد که 3 موشک اصابت کرد و 13 موشک سرنگون شدند.

به سمت مرکز پژوهش های علمی در برزه و جرامانا: به طور مجموع 30 موشک و بمب هوایی شلیک شد که 25 تای آنها به هدف اصابت کرد و 5 عدد از آنها سرنگون شدند
کدامش حقیقت است ؟؟؟
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است