ترامپ از تحقیقات پولیس فدرال نگران بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150101 منبع: پرینت

خبرگزاری فرانسه روز جمعه اعلام کرد، انتشار یادداشت های رییس پیشین پولیس فدرال آمریکا نشان می دهد که رییس جمهوری این کشور به شدت از تحقیقات 'اف بی آی' و تاثیر آن بر عملکرد دولتش نگران بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی (31 حمل) یادداشت های جیمز کومی از دیدارهایش با دونالد ترامپ را در اختیار کنگره و رسانه ها قرار داد.

کومی در این یادداشت ها که بلافاصله پس از دیدارهای خود با ترامپ نوشته بود، رییس جمهوری آمریکا به شدت از این که تحقیقات 'اف بی آی' بر عملکرد دولتش تاثیر بگذارد هراس داشت. این یادداشت ها می توانند در تحقیقات جنایی به عنوان مدرکی دال بر کارشکنی احتمالی ترامپ مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس این یادداشت ها، رییس جمهوری آمریکا دراوایل سال 2017 بارها و چند هفته پیش از عزل کومی از روند تحقیقات پیرامون دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا شکایت کرده بود و آن را سایه ای بر دولت نوپای خود خواند بود که بر دیدارهایش با سران خارجی و انجام امور حکومتی تاثیر سو می گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود یک سال است که بسیاری از مطالب یادداشت های کومی و به ویژه درخواست رییس جمهوری آمریکا برای وفادار ماندن او علنی شده است. کومی در این یادداشت ها آورده است که ترامپ بارها گزارش های تایید نشده در مورد فیلم وی با فاحشه ها را پیش کشیده و این قضیه را مزخرف خوانده بود.

دونالد ترامپ در صفحه شخصی توییتر خود به این یادداشت ها واکنش نشان داد و کومی را به انتشار اطلاعات طبقه بندی شده متهم کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
فدرال
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است