افشای پروتوکول ربانی با نواز شریف
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150125 منبع: پرینت

چگونگی انحلال اردوی جمهوری افغانستان
از: کتاب طلای زرد Gloden Yellow.
نويسنده: مارک جمیز Mark Jems ژورناليست امريکايی
ترجمه نوراقا ولیزاده Nooraga waliezada...
پرتوکول اول در مورد انحلال اردوی جمهوری افغانستان میان برهان الدین ربانی رئیس جمهور حکومت مجاهدین و جنرال وحید لوی درستیز پاکستان :
شماره کود رسمی : (000458 - PLHC- 222/ 14000/PO) اسلام آباد پاکستان : 7 جولای 1992 میلادی :
فشرده پرتوکول را اينجا بخوانيد:

- تسلیم دهی راکت های اسکات به جمهوری اسلامی پاکستان که از طرف شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان توزیع گردیده بود تا خاک پاکستان را مورد اصابت قرار دهد چون شوروی دیگر حاضر نیست که مواد سوخت و بقیه لوازمات آنرا به افغانستان کمک کند و از جهت دیگر پاکستان علاقه ندارد تا این راکت ها توسط تنظیم های که مورد حمایت جمهور اسلامی ایران در افغانستان می باشد و تسلیم دهی آن به کشور ایران صورت گیرد.

- تسلیم دهی تماما طیارات جیت های جنگی فعال و غیر فعال طیارات ترانسپورتی فعال و غیر فعال هلیکوپتر های فعال و غیر فعال قوی هوایی که توسط شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان توزیع گردیده بود و تسلمی آن به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

- انعده وسایط های زرهدار فعال و غیر فعال که شامل تانک، زرهپوش ها و عراده جات ثقیل که اردوی جمهوری افغانستان مورد حمایت شوروی داشت تسلیم دهی ان به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

- در تشکیل جدید اردوی حکومت اسلامی افغانستان مشاورین نظامی ارتش پاکستان برای تعلیم ، تربیه و آموزش نظامی به پرسونل اردوی حکومت اسلامی افغانستان شامل این پروتوکول بوده و بعد از امضای طرفین مدار اعتبار است.

- حکومت اسلامی پاکستان از هر گونه پرتوکول نظامی کشور هند به همراهی حکومت اسلامی افغانستان آنرا خلاف قوانین خود دانسته و اجازه نمی دهد که هند دشمن پاکستان در امور کشور مسلمان و برادر افغانستان دخالت داشته باشد.

- حکومت اسلامی پاکستان همچنان به خود اجازه نمی دهد تا جمهوری اسلامی ایران همانند هند در مسایل سیاسی، نظامی حکومت اسلامی افغانستان مداخله نماید.

- افسران عالی رتبه ارتش پاکستان این را بخود اجازه می دهد که بدون کدام ممانعت هر وقت و هر زمان در تعینات افسران عالی رتبه اردوی اسلامی افغانستان نقش بارز داشته و از صلاحیت های خود می داند.

- این پرتوکول بعد از امضای نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان جناب نواز شریف و برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان منحیث سند رسمی اعتبار داشته و دارایی 10 ماده که درج این پرتوکول است مورد قبول و تایید مقامات عالی رتبه طرفین می باشد.

محل امضا
نواز شریف صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان.
7 جولای 1992 میلادی.
اسلام آباد پاکستان
محل امضا
برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان.
7 جولای 1992 میلادی
اسلام آباد پاکستان.

نجيب هوتک افغان ... لندن
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
ربانی
نواز شریف
نظرات بینندگان:

>>>   حالا کسانیکه میگویند احمد شاه مسعود قهرمان ملی نیست باید به این واقعیت که او قانونا مستق قهرمان ملی بودن است اوبود که دست پاکستانی های اشغالگر را از افغانستان کوتاه ساخت ورنه استاد ربانی جرئت وشهامت ازوجودش فرارکرده بود این هم واقعیت است که ربانی حمید گل رابرای خود مشاور تعین میکرد همین بی همتی ربانی بوده که پاکستانی ها به هیچ چیز قانع نیستند وبازهم همان پروتو کول را می خواهند
باید نام پوهنتون استاد ربانی به پ.هنتون احمد شاه مسعود تغیر کند

>>>   صلاح الدین ربانی باید هرچه زودتر از وزارت خارجه سبکدوش گردد

>>>   میگویند ما جهاد کردیم !!!!!!!!!

>>>   این پروتو کول رابالای قبراستاد ربانی نصب کنند

>>>   ماده 11:
ازینکه استاد ربانی دال پاکستان را خورده بدون اجازه آی اس آی با زن خود استراحت کرده نمیتواند اما جنرالان پاکستانی هرزمانی خواسته باشند بدون ممانعت میتوانند با او استراحت کنند
ماده 12:
استادربانی ازینکه جهاد کرده یکی از .....رابه حمید گل طورتحفه تقدیم کند
مبل امضای پروفیسوراستادبرهان الدین ربانی
محل امضای نواز شریف
محل امضای حمیدگل مشاور ربانی

>>>   بجای ربانی اگر .....هم باشد هم چو پروتوکول را امضا نخواهد کرد .ممکن دروغ باشد .

>>>   مجاهدین ما این لکه سیاه تاریخی را تا ابد از پیشانی خود دور ساخته نمیتوانند ر

>>>   خواست های امروزی پاکستان هم همینگونه است

>>>   تنها حکومتیکه درمقابل پاکستان ایستاد حکومت خلق وپرچم بود

>>>   بعدازآمدن امریکایی ها هم ربانی ګفت (برادران جیب خرچ ګرفتند ووطن فروختند)
چیزهای حال افشاء میشود که آدم بر.... میفرستد

>>>   برادران محترم این یک شایعه نیست بلکه یک واقعیت است و همزمان حمید گل مشاور امنیتی آقای نا مهربانی بود.

>>>   استاد بیچاره 7 جولای 1992 در کابل بود. همه می دانند.جدیدا قدرت را حضرت صاحب تسلیم شده بود و شب و روز راکت باران توسط حکمتیار بود. بناء در آن 7 جولای 1992 چگونه پاکستانرفت؟؟؟

>>>   هیچ زمانی نباید ملاو آنهم تاجک رئیس جمهور شود اگر شد همین نتیجه اش هست

>>>   این چی مزخرفات است؟ ؟؟؟آقای نویسنده شما را به خدا مردم را این همه بی شعور فکر نکنید!!!
اگر با یک طفل هم پیمان بسته شود این قسم نمی باشد. نمی دانم چرا ما به اسناد دشمنان مان ( پاکستان) اعتبار کنیم که پر اند از غرض و مرض...

>>>   هیچ جای شک و تردید نیست و شا یدهم میشود مواد موافقتنا مه بیشتر از ان ذلیلانه و مثل پروتوکول میان مزدور و بادار با شد .
از این پروتوکول و انحلال اردوی یکصد وبیست ساله افغا نستا ن خود نواز شریف در ستره محکمه آن کشور به وقا حت و دلیری یاد آوری کرد در سال 1993م زما نکه حکومت وی توسط ریس جمهور غلام اسحق خان ملغی شده و نواز شریف به دادگاه شکا یت کرده بود و روی همین یک نکته هیات قضا یی 9 نفره به فیصله متفقا نه حکم ریس جمهور را خلاف اصول و حکو مت نواز شریف را بحا ل نمودند .

>>>   اگر این واقعیت میبود تاحالا ملیاردها بار نشروپخش میشد , این همه افتضاح محض است لعنت خدا بردروغ گویان وشایعه پراکنی های دشمن
غوری

>>>   اگربدترازین متن را ترتیب دهند همین امروز گلبدین وگیلانی امضا میکنند

>>>   کاپی ازویکی پدیا:
ریاست‌جمهوری[ویرایش]
ربانی پس از پیروزی مجاهدین و شکست دولت نجیب الله احمد زی در ۱ تیر ۱۳۷۱ (۲۸ ژوئن ۱۹۹۲)، طبق توافق‌نامه گروه‌های مجاهد افغانستان در کنفرانس اسلام‌آباد، به عنوان دومین رئیس‌جمهور موقت افغانستان بعد از دوره دوماهه صبغت‌الله مجددی برگزیده شده بود تا در دورهٔ چهارماههٔ ریاست خود زمینهٔ انتخابات را فراهم کند. اما بر اثر جنگ‌های شدید، و نقض توافقات از طرف جناح‌های مختلف، زمینهٔ انتخابات فراهم نشد و ربانی برای تعیین رئیس‌جمهور بعد از خود شورای اهل حل و عقد را در شهر هرات افغانستان و با حضور شخصیت‌های مختلف از اقوام و نواحی مختلف افغانستان برگزار کرد.
شورای حل و عقد نیز در ۹ دی ۱۳۷۱ (۳۰ دسامبر سال ۱۹۹۲) برهان‌الدین ربانی را به عنوان نخستین رئیس‌جمهور رسمی حکومت مجاهدین در افغانستان برگزید.

>>>   حالا وطن فروش کی است کمونست ها یا اخوانست ها ؟؟؟

>>>   این همه دروغ است و بخاطر که پشتونها در انتخابات رای بیشتر ببرند تهمت های را با استاد شهید وارد می سازند.
لوگری

>>>   برادر یا خواهری نوشته اند:
"اگر با یک طفل هم پیمان بسته شود این قسم نمی باشد."
جواسیس آنهم ملا و مولوی بسیار کوچکتر از اطفال هستند!!!!!!
خدا خودش میداند که این رهبران مجاهدین در امضای توافقنامه ها با پاکستان چه .... دیگر خورده باشند!!!!

>>>   مضامین بالا ارزش خواندن را ندارد دروغ میگویند اینه این مطلب را بخوانید بازهم ورزش کار ما پاکستانی هارا شکست داد:
علی رضا محمدی دیگر ورزشکار کشور ۷ بر ۳ در برابر دیگر ورزشکار از عراق به پیروزی رسید.
آرمان تاجیک هم با حساب ۲۲ بر ۱۲ حریفی از پاکستان را از پیشرو برداشت و علی اکبر امیری از سد دیگر ورزشکار پاکستانی گذشت.
ورزشکاران ما پاکستانی هارا شکست میدهند اما سیاسیون همیشه از پاکستانی ها شکست می خورند

>>>   این پروتوکول اگر واقیعت دارد یا نه مهم نیست اما چیزیکه مهم است این است که هیچ نوع وسایط از قبیل راکت ها تانک ها زرهپوش ها ماشین های محاربوی و طیارات نظامی وجود ندارد همه را جمع وطن به پاکستان که اصلا لیاقت آنرا نداشت تسلیم نمودند این به همه روشن است .

>>>   نظردهنده اول بد کردی که چنین نوشتی هردوی شان نور چشم ما است، از نوشته ات معلوم میشود که تشنج آفرین استی استاد ربانی چنین کار را به هیچ وجه نمیکند.

>>>   بالکل درست است نواز شریف به اساس این پروتوکول نزد حکومت پاکستان برائت گرفت و بار دیگر به قدرت رسید
اما ماده نهم ودهم حذف شده چرا؟
قاضی یاسین از دوبی

>>>   واقعیت همین است.آقای قهرمان یک منطقه همرای روسها پیمان نبست؟ همه میدانند در باره این جنایت کاران وچپاوالگران تاریخ قضاوت خواهد کرد حال هنوز هم.شورای نظار وربانی کم کم در قدرت هستند.روزی خواهد رسید امقبرن های شان انتقام .گیرند.نفرین.بر وطن فروشان.
باشنده کابل.

>>>   اين اخبار جز تبليغات خائنين خلق و پرچم چيزي ديگر نيست، مجاهدين هيچوقت چنين توافق نكرده اند، راكت هاي اسكاد را قبلاً خود روس ها غير فعال ساخته بودند، و توسط دوستم. به پاكستان و ايران فروخته شد چون همه آنها در تسلط ازبك بود، كه ايران و پاكستان از آنها در ساختن راكتهاي خود استفاده كردند، و حتي بسيار افسران خائن خلقي در اين امر با پاكستان همكاري كردند كه راكتهاي غزنوي و ... پاكستان را ساختند.

>>>   کشف مورچه انتحاری
خبر کشف نوعی مورچه ی عجیب در یکی از جزایر واقع در جنوب شرقی آسیا یکی از جذاب ترین اخبار روز بود ، خبری که با تیتر مورچه ی انتحاری به سرعت منتشر شد
محققان مرتبط با این اکتشاف اعلام کردند که مورچه ی انتحاری در در جنگل های موسمی جزیره «بورنئو» یافت شده است.
براساس گزارشات این نوع مورچه ی خطرناک ملقب به مورچه ی انتحاری به بدن موجود زنده مهاجم چسبیده و منفجر می شود ، انفجاری که بر اثر خم شدن زیاد ایجاد می شود . بلا فاصله بعد از انفجار مایع سمی زرد رنگ از بدن مورچه خارج می شود که کشنده است و حیوان مهاجم را از پای در می آورد ؛ جالب است بدانید در جزئیات منتشر شده از این خبر عنوان شده است که مورچه انتحاری بعد از انفجار بدن خود برای کشتن مهاجم بویی شبیه بوی ادویه کاری از خود تولید می کند
--یک منبع که به نسبت حساسیت موضوع نخواست از او نام گرفته شود گفت:
پاکستان قصد دارد چندین فروند ازین مورجه را جهت کمک به افغانستان وارد کند

>>>   ديده شود كه درپشت اين بهتان ها چه دسايسى نهفته است

>>>   به نظر من این ها اتهامات ناروا وجعلیلات وسبوتاژ است.ربنای را پاستانی ها به همکاری کرزی واستانکزی در شهر کابل درخانه اش کشتند ولی جاسوس های اصلی اش تاحال بدون اندکترین زیان به کابل سالم رسیدند.
ع.ا.

>>>   حتی شاه شجاع اینگونه امضا نکرده بود

>>>   ماده 15- حالا که جهاد آی اس آِ پیروز شده باید همه ریشه های درختان پسته رابه پاکستان انتقال کنند و در نوبت بعدی کیبل های برق را از زیرزمین کشیده به کشور اسلامی پاکستان انتقال شود چون کیبل ها روسی هستند

>>>   چیزی جدید نیست این وطن فروشان به ناموس خود هم بند واز نه بوده ونیست جهاد یک بهانه بود که قدرت دولتی را غصب کنند پروتوکول عبدالله عبدالله یونس قانونی وفهیم با امریکا رایک بارمطالعه کنید که به سر بازان اامریکا صلاحیت کشتن افغانها داده شده است که هیچ ګونه مسوولیت نه داشته هر قدر می توانند بکوشند این خاینین به خاطر چوکی ومقام از همه چیز صرف نظر کردند وافغانستا ن را نیست ونابود کردند
ګیلانی

>>>   هنوز کجاست شما یک زمانی شاهد اسناد و مدارکی خواهی بود که نقاب از چهره های بسا انسان های لافوک برداشته خواهد شد. اگر امروز امریکایی ها نباشند این لافوک ها از مرز افغانستان هم گذشته خود را تسلیم کشور های همسایه میکنند.

>>>   اگر میخواهید خیانت ها و آدم کشی های برهان ربانی بیشتر بدانید از اهالی شمال افغانستان بپرسید،

>>>   تمام اینها جاسوس برآمدند

>>>   شایعه است واقعیت ندارد

>>>   نویسنده این مزخرفات هوتک افغان است هزچس دروغ بوده نوشته

>>>   لعنت به کسانی که همچو دروغ های شاخ دار را به نشر می رسانند. این گزارش از بیخ و بنیاددروغ و تهمت و عاری از حقیقت است.
من در حیرتم که این شبکه (افغان پیپر) چرا به نشر همچو چرندیات می پردازد؟
این دروغ نامه ارزش گفتن بیش از این را هم ندارد.
حاجی عبدالقیوم

>>>   از حاجی عبدالقیوم هم مسلک ربانی بپرسید که درانصورت به صدها طیاره جنگی و توپ و تانک نطامی فغانستان چه شد؟؟؟؟!!!
ربانی چرا چیغ میزد که حمید گل رییس آی اس آِی را مشاور امنیتی خود میسازد؟؟!!!
... خدا بر کسانی که از وطنفروشان با این نوع چشم سفیدی دفاع میکنند.

>>>   هنوز سرفلم است آخرازتمام کارهای شان خبرمیشویم که اینها چی گلهارا بآب داده است

>>>   چرا این خبر شایعه و یا حقیقت در زمام حیات استاد ربانی نشر نشده بود که حال پس از چند سال شهادت ان نشرو پخش میگردد این خود نشان میدهد که یک دسیسه کاملن دروغ بخاطر بد نامی حزب جمعیت که نفوذ و قدرت بیشتر دارد و اشرف غنی ترس و حراس از برنده شدن کاندید حزب جمعیت را دارد این توطعه و دسیسه را نشر و پخش کرده اند این کتاب ویا نشریه از جانب یک امریکایی طرفدار غنی احمدزی چاپ و نشر شده و دشمنان داخلی هم ازین توطعه و دروغاستفاده کرده چلندیات میپرانند .

>>>   افغان پیپر ننوشته خاطرات آن نویسنده امریکای أست ،تاجیک وپشتون نه تنها قاتل مردم شریف افغانستان است بلکه وطن را هم با تمام امکاناتش به پاکستان فروخت،خاک بر سر آن ربانی بی عرضه که یک خر پیر هم ارزش نداشت اما پرفیسور میگفتند!!!‏

>>>   دروغ گفتن و اتهام بستن هم یک هنر است اما هنر منفی . ولی نویسنده
این پروتوکول که نجیب هوتک افغان معرفی شده اگر اسم مستعار هم باشد
( که است ) برابر یک طفل هم استعداد نوشتن نداشته. آیا بین دوکشور
همین گونه سخیف و مضحک پوتوکولی ترتیب میشود که غیر از محتوی حتی
سیاق نگارش کوچه و بارزار را هم ندارد .
شرم ، طعن و لعن به چنین اتهام نویس .
.این گونه اشخاص مریض اند .
م.ش.ف کابل

>>>   ......هم كه باشد ميداند كه اين نويسنده كى بوده تا چنين نوشته.
ديوانه هاى على أباد هم خشتك خود را نميفروشند. به جز وحشتيار ويا بادارهاى وحشتيار ديگر كسى نيست كه به اين داستان هاى دال خوران باورمنند.
خ ع

>>>   من از کارنامهٔ برهان الدین ربانی به هیچ وجه دفاع نمی کنم. اما این مضمونی که شما نشر کرده اید، حتی ارزش شایعه را هم ندارد. امروز همگی به انترنیت دسترسی دارند. لطفا قبل از اینکه موزه را از پا درآورید و آسمان را به زمین بکوبید، یک بار در 'گوگول' و یا 'امازون' نگاه کنید که واقعآ کتابی به همین عنوان، و نویسنده یی به همین نام، اصلا وجود خارجی دارد یا خیر. من که هر چه گشتم، نه Golden Yellow را یافتم و نه Mark Jems را. این عنوان عجیب و این نام غریب دروغ محض است. شما هم قبل از اینکه چرند به خورد مردم بدهید، اول منابع خود را 'چک' کنید و بعد به نشر یک موضوع بپردازید. بازهم به تکرار می گویم که من هم از ربانی دل خوشی ندارم، ولی نمی خواهم دروغ بافی و یاوه گویی در باره اش بپراکنم. شرم و حیا (و اخلاق ژورنالیستی) هم خوب چیزی است.
عبدالوکیل مینه وال

>>>   این مطلب دروغ نیست یک حقیقت است ولی پذیرفتن حقیقت به لندغران مشکل است وهمچنان قهرمان ساختگی نیزبه همین گونه پروتوکولی بود .

>>>   امریکایی و نویسنده این کتاب یک دروغ گو، کافر و منافق است. میخواهد شما را به رهبران نهضت و پیش قدمان جهاد بی باور سازد. امریکا و کفار هرگز با شما صادق نخواهد بود و نبوده است. این خیال بافی خام شماست که دشمن را دوست فکر میکنید.
بااحترام
خپلی

>>>   هر چقدر که که بخواهید نقش یک رهبر قومیتی را به خیانت پر رنگ تر کنید فایده ندارد چون امروز جامعه ی ترکیبی چند قومیتی داریم که هر قوم به اندازه کافی به بودن خود افتخار میکند و جدای از مردم عام تحصیل یافته گان اقوام هیچ گاه از خیانت کاران منحیث رهبر حمایت نمیکنند، رهبر خیانت کاران ملی گل بی دین حکمتیار ،بعد از آن به ترتیب ربانی ،سیاف ،فهیم،احمد شاه مسعود ،محقق ،جلال الدین حقانی ،داکتر عبدالله ،ملا محمد عمر ،،عبدالرشید دوستم، خلیلی ،عطا محمد نور ،یونس قانونی ،جمعه خان همدرد،
اینها خیانت کاران ملی هستند که باعث برباد شدن ارتش ملی ما شدند ،دشمنان ما همواره تلاش کردند که ناشایست ترین افراد را در چوکات رهبریت سهیم سازند تا در بهترین حالآت کمترین بهره ها را از منافع ملی خود ببریم ،تمامی اینها تا حدودی از علم دینی آگاهی دارند ولی هیچ کدامشان از علم کشور داری و حکومتداری و مردم داری بهره نبرده اند.
محمد عمر غلجی

>>>   تبليغات حكمتيار ها با پاكستاني ها است ، لطفا عقل خود را بكار بيندازيد

>>>   کسی که نوشته کرده که برای بار اول حکومت را به صبغت الله مجددی داده اند درست است اما در 8 ثور قدرت به صبغت الله داده شده و پس از دو ماه یعنی در ما سرطان حکومت به ربانی تسلیم داده که مطابق به ماه جون میلادی است و جولای بعد از جون می آید، این دقیق است که نویسند ه در اول نگاشته است و روز نامه های پاکستان نیز آنرا اعلان کرده اند.
تخاری

>>>   اگر دروغ است پس کجا شد آن همه توپ و تانگ و طیاره و راکت های بزرگ درست است بگوییم که وسیایل و وسایط خورد و ریزه را قومندانان مجاهدین چور کرده به خانه های شان برده اند. اما وسایط کلان چه شد؟ نجیب الله قرار معلومات 500000هزار قوای مسلح مجهز داشت .

>>>   این حرف دروغ است این کار پشتون ها است فارسی زبانان هبچه وقتی خیانت نمی کنند فقط پشتون ها هستند که همیشه خیانت می کنند طالبان دانشگاه ها آدم می کشندسر می برند مسافرراپیادمیکنند از هیچ جنایت دریغ نمی کنند

>>>   قطعآ این موضوع واققیت ندارد وهرکس دارای عقل سلیم است نمیتواند قبول کندکورمیداند که طیارات وتانک ها درکدام زمان به پاکستان داده شد کی ها درانتقال این تجهیزات نقش داشت

>>>   من امروز بخشهایی از کتاب Mark Jems بنام Golden Yellow را که بزبان فارسی ترجمه شده و در Google قابل دسترسی میباشد مطالعه کردم. به تمام هموطنان مجاهد و غیرمجاهدم که به انترنیت دسترسی دارند مشوره میدهم که این کتاب را مطالعه کنند و از جاسوسی شیخ الحدیث عبدالرسول سیاف، شهید صلح؟؟ ربانی و گلبدین که نزدیک است دعوی پیغمبری کند، و بسیاری مجاهدین دیگر از سال 1353 هجری شمسی یعنی سه سال قبل از کودتای ثور، برای آی اس آی و سی آی ای آگاهی مستند حاصل کنند. میخواهم خاطر نشان سازم که Mark Jems با هر سه جاسوس دوستی نزدیک داشته و با هر یکی از انها مخصوصا گلبدین چندین مصاحبه انجام داده است.

>>>   اکنون زمان آن رسیده که هیچ چیزی پنهان نمی ماند، و نیاز نیست که از جنایت کاران دفاع کرد، هیچ قوم بد نیست و هر قوم جنایت کار دارد.

>>>   این آقایی که کتاب کذایی را در خوانده اند، آیا متوجه شده اند که آن متن اصل انگلیسی نیست، بلکه به زبان فارسی است و ادعای مترجم چنین است که گویا از انگلیسی ترجمه شده است! اگر کتاب واقعآ به انگلیسی نوشته شده و چاپ شده است، ناشر آن کدام موسسه و در کجاست؟ اگر این متن انگلیسی قابل اعتنا است، پس چرا در هیچ سایت کتابفروشی های معتبر، مثل آمازون، وجود ندارد؟ این آقایی که ادعا می کند کتاب را گویا ترجمه کرده است، باید مشخصات متن اصلی را ارایه کند و باید عکس آن صفحه از کتاب را که گویا این "پروتوکول" در آن منتشر شده است، نشان دهد. ورنه نتیجه گیری همین خواهد بود که ایشان وقت زیادی در اختیار دارند و خواسته اند چیزک هایی از خیال خود ببافند، و چون ما مردم به "اتوریته" نویسندگان امریکایی و اروپایی بیشتر اهمیت می دهیم، حرف های خودبافته را زیر نام "ترجمه" از انگلیسی در فضای بی در و دیوار انترنیت گذاشته اند تا بی خبران و توطیه سازان را راضی نگاه دارند. به قول معروف: سخن چون بگفتی دلیلش بیار. بازهم تکرار می کنم که من هرگز از ربانی دل خوشی نداشته ام، ولی این گونه دروغبافی ها را نیز شایسته نمی دانم.

>>>   رهبر مجاهدین این لکه سیاه تاریخی را تا ابد از پیشانی خود دور ساخته نمیتوانند صدها طیاره جنگی و توپ و تانک نطامی فغانستان چه شد؟؟؟؟!!!

>>>   به گردانندگان محترم افغان پیپر
شما که توافقنامه استاد ربانی ونواز شریف رابه نشر رسانیدید اینک توافقنامه بین آی اس آی وملاعمر را نیز نشرنمایئد تامردم از واقعیات پشت پرده آگاه شوند

منبع کتاب Mark Jems بنام Golden Yellow
( توافق نامه بین آی اس آی وملا محمد عمر )

با داخل شدن گروه طالبان و اعلان امارت اسلامی در افغانستان جهانیان به این سوال بر خوردن که رهبر واقعی این گروه کی است؟
دیپلمات آمریکایی بنام ( Christopher Elizabeth ) که در سال 1995میلادی بحیث مدیر سیاسی سفارت امریکا در اسلام آباد بود در صفحه 52 الی 68 کتاب خود بنام نبرد اول ( combat one ) چنین مینویسد :
سفارت امریکا دسترسی به اسناد اشد محرم و سری ای اس آی دست یافت که در این اسناد توضیحات میان دگروال شاهد رضا مدیر عمومی بخش القاعده، اسامه بن لادن، ملا محمد عمر قبل حرکت از پاکستان به افغانستان و شامل 54 ماده میباشد این پروتکل توسط ریس عمومی ای اس آی جنرال اسد درانی، اسامه بن لادن، و ملا محمد عمر به امضا رسیده است که چند بخش آنرا تذکر میدهم :
ریاست عمومی ای اس آی – اسلام آباد پاکستان
شماره : M101-M002 – I-958-00D
1-تعین نمودن سیاست داخلی و خارجی امارت اسلامی افغانستان به دست سازمان ای اس آی بوده که از طرف نماینده خاص سازمان ای اس آی( دگروال شاهد رضا ) اتخاذ میگردد و کنترل میشود هیچ یک از شما حق مداخله و تصمیم گیری را ندارید شما ملا محمد عمر موظف هستید تا از دستورات دگروال شاهد رضا پیروی نماید.
2-شما ملا محمد عمر به هیچ صورت اجازه ندارید از طریق مطبوعات، تلویزیون افغانستان مصاحبه با خبرنگاران خارجی و داخلی نماید و هم اجازه ندارید تصویر تان را نشر نمایند شما موظف آید چهره تان را پنهان بدارید.
3-شما ملا محمد عمر موظف آید تا اسرار اشد محرم و سری را در مورد( فرقه 0019T ) پیاده پاکستان که با شما یکجا وارد افغانستان و به ولایت های کندهار ،هلمند و ارزگان جابجا میشود و بعدا به نام افراد طلب حرکت بسوی کابل و ولایت های شمالی میشود برای همیش با خود نگاه دارید.
4-شما ملا محمد عمر تنها به نام رهبر طالبان وظیفه ء تبلیغاتی اسلامی را برای افراد تان دارید هیچگونه صلاحیت های دولتی را در مورد تعیین و مقرری در داخل حکومت اسلامی ندارید همه مسوولیت داخلی و خارجی بدست نماینده ء عالی رتبه‌ای سازمان ای اس آی دگروال( شاهد رضا) میباشد و در مکتوب های امارت اسلامی نام شما ذکر میگردد و شما امضا میکنید.
5- ای اس ای اجازه ء استخراج معدن یورانیم ولایت هلمند را دارد و انتقال ان به پاکستان و در بدل آن برای امارت اسلامی قیمت آن پرداخته نمیشود.
6 – امارت اسلامی مصارف خود را از طریق کشت مواد مخدر و قاچاق آن به تاجکستان، ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران بدست ارد در این قسمت( فرقه 0019T ) پیاده پاکستان با امارت اسلامی برای پیشروی بطرف ولایت های شمال و بعد از تسخیر این ولایت ها کشت موادمخدر در آن.همکاری میکند
7-در صورت افشاگری از طرف شما و افراد نزدیک به شما از جزییات پروتکل فوق که دارای 54 ماده است و شما در آن امضا و اثر انگشت نمودید صورت گیرد مسوولیت سنگین دارد.
اسدالله درانی ریس ای اس آی
اسلام آباد
محل امضا.
نیروهای ملا محمد عمر با حمایت فرقه 0019T پاکستان در سال 1996 میلادی کنترل کابل را بدست گرفت و در اولین اقدام داکتر نجیب الله ریس جمهور اسبق افغانستان را به قتل رساند.
بعد از حمله آمریکا علیه طالبان و القاعده در سال 2001 میلادی ملا عمر دوباره به پاکستان فرار نمود. و در ماه حمل 1392 توسط مواد زهری از طرف ای اس آی از بین رفت

(ر )

>>>   مسعود قهرمان نبود که کابل توسط زورفتح کرده بود بلکه دریک سازش به جناح جنایت کارپرچم که باردوم وطن رابه به اشراربی فرهنگ فروخت وتمامی تاسیسات نظامی مهم درپایتخت کشوربه ان سپرد وتوسط قوت های کارنیزون کابل اشرارگلبدین ازشهرخارج وجنگ تنظیمی اغازشد که نتیجه ان وضیعت فعلی کشوراست.

>>>   دروغ دروغ دروغ صد بار دروغ است.
او برادر استاد ربانی بیچاره خود صلاحیت این کار را نداشت.
دوم گلبدین راکتیار یگانه نوکر ای اس ای بود نه برهان الدین ربانی بیچاره
این نوشته فکر کنم بخاطر گبدین راکتیار است که گویا گلبدین یگانه جاسوس نبوده است.
پس جنگ های کابل بین ای اس ای و مسعود نبود خی بین کی بود.
با احترام
شاهین

>>>   شاهین آغا!
شما و دوستان تان از... خود خبر ندارید یکبار کتاب Mark James را بخوانید باز میدانید که از ملاعمر گرفته و "بیچاره های" دیگر که از انها برای ما قهرمان ساختند چه انسانهای سخیفی بوده اند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است