عبدالله: پروسۀ سیاسی به چالش کشیده خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۷/۲/۲ کد خبر: 150148 منبع: پرینت

نشست فوق‌العاده شورای وزیران روز (شنبه، 1 ثور) در قصر سپیدار برگزار شد.
داکتر عبدالله، رییس اجرایی، در سخنان مقدماتی‌اش ابراز امیدواری کرد که پروسۀ ثبت نام رأی‌دهندگان که از یک هفته بدین‌سو آغاز گردیده است، به موفقیت بیانجامد.
رییس اجرایی کشور با اشاره به نشست رهبری حکومت با اعضای کمیسیون انتخابات و صحبت ویدیویی با مقام‌های ولایات، گفت که در زمینۀ ثبت نام رأی دهنده‌گان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی لازم صورت نگرفته است.

داکتر عبدالله، از آمادگی و همکاری نهادهای امنیتی در پروسۀ انتخابات ابراز رضایت کرد و گفت که نهادهای امنیتی تمام تسهیلات ممکن را به منظور ثبت نام رأی‌دهنده‌گان و موفقیت این پروسه فراهم سازند.‌
رییس اجرایی کشور ابراز داشت: ثبت نام رأی‌دهندگان مهمترین بند اصلاحات انتخاباتی بود و خواست عمدۀ نهادهای داخلی، بین‌المللی، مردم و احزاب سیاسی؛ اما وقتی با مردم صحبت می‌کنیم آن‌ها فکر می‌کنند که کارت‌های سابقه همچنان مدار اعتبار است.

داکتر عبدالله تأکید کرد که مردم تنها در صورتی در انتخابات پارلمانی، شورای ولسوالی، شورای ولایتی و ریاست‌جمهوری رأی داده می‌توانند که ثبت نام کنند.
رییس اجرایی اضافه کرد که ثبت نام و تهیۀ فهرست رأی‌دهندگان برای جلوگیری از تقلب گسترده و برگزاری یک انتخابات شفاف درنظر گرفته شده است.
رییس اجرایی از تمام ادارات افغانستان خواست که تسهیلات لازم را به منظور شرکت در ثبت نام رأی‌دهندگان فراهم سازند.

داکتر عبدالله خاطر نشان ساخت که کامیابی انتخابات افغانستان، مربوط به کامیابی به پروسۀ ثبت نام رأی دهندگان است. اگر این پروسه ناکام شود، وضعیت سیاسی به چالش کشیده می‌شود.
رییس اجرایی با بیان این‌که در روزهای پسین تغییرات نسبی در پروسۀ ثبت نام مشاهده می‌شود، گفت که پروسۀ ثبت نام یک بحث ملی و سرتاسری است و همکاری مردم و حکومت در موفقیت آن حتمی می‌باشد.
رییس اجرایی به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هدایت داد که در همکاری با کمیسیون انتخابات، در زمینۀ آگاهی عامه کمک نماید.

در ادامه، اعضای شورای وزیران در پیوند به پروسۀ ثبت نام رأی دهندگان و چالش‌های پیش روی آن بحث و تبادل نظر کردند.
سپس، طبق دستور کار مجلس، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در پیوند به کمک به ولایات آسیب‌پذیر و در معرض خشکسالی به جلسه گزارش داد.
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گفت که با والیان ولایات آسیب‌پذیر و همچنان کمیتۀ حوادث در پیوند به انتقال علوفه و نیازمندی‌های اولیه صحبت می‌کند. او ابراز داشت که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، آمادۀ انتقال علوفه به شماری از ولایت‌ها است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   غم نخور ماراستین که به تو دیگر کسی رای نخواهد داد.

>>>   سنجاقك مسعود مثل اينكه باز بروت ها را جرب كرده و دندان ها را تيز ؟

>>>   این کابینه الدنگ نظر هم دارد تا به بحث و تبادل نظر بپردازند. در پدپده دزدی ممکن است صاحب نظر باشند.

>>>   نمايش دريشيهاي ماركي، شيك و قيمتي در مسائل تشريفاتي و در تلويزيون ها عنقريب بپايان ميرسد. آدم ناكاره و بيكاره.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است