اعتراض ده ها افغانستانی در بازداشتگاه اندونزیا
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۳    ۱۳۹۷/۲/۲ کد خبر: 150187 منبع: پرینت

ده ها نفر از مهاجران افغانستانی در بازداشتگاه ‘بالیکپاپان’ اندونزیا در اعتراض به وضعیت خود دست به شورش زده و اقدام به شکستن وسایل و درهای این بازداشتگاه کردند.
جاکارتا پست روز یکشنبه نوشت: این مهاجران غیرقانونی از دولت محلی ‘بالیکپاپان’ خواستند تا وضعیت آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.

پیشتر برخی رسانه های بین المللی به نقل از یکی از مسوولان سفارت افغانستان در اندونزیا گزارش دادند: حدود پنج هزار نفر پناهجوی افغانستانی در اندونزیا به سر می برند که بیشترآنها به دلیل سرنوشت نامعلوم در وضعیت روانی نامطلوبی قرار دارند.

طبق این گزارش برخی از این مهاجران غیرقانونی بیش از ۱۰ سال است که برای رفتن به استرالیا در اندونزیا به سرمی برند.
‘وینی فیرتا’ فرمانده پولیس شهر بالیکپاپان اندونزیا دراین زمینه گزارش داد: این مهاجران غیرقانونی ۲۰ دوربین مدار بسته ، درها و وسایل مختلف این بازداشتگاه را تخریب کردند.
طبق این گزارش با حضور۱۸۰نفر از نیروهای پولیس و نظامی محلی اندونزیا اکنون اوضاع دراین بازداشتگاه را تحت کنترل گرفته اند.

براین اساس، سازمان بین المللی مهاجرت ضمن میانجی گری میان معترضان افغانستانی و نیروهای پولیس اعلام کرد: مهاجران غیرقانونی افغانستانی خواستار آن شده اند که آنها را زندانی محسوب نکنند و از این رو درخواست خروج از بازداشتگاه را دارند.
این سازمان گزارش داد: مهاجران افغانستانی خواستار استقرار در مکان دیگری غیر از بازداشتگاه بالیکپاپان هستند.
طبق گزارش این سازمان بیشتر این مهاجران، افغانستانی هایی هستند که سال ها پیش از افغانستان خارج شده و برای به دست آوردن پناهندگی استرالیا در اندونزیا به سرمی برند.

برخی از آنها تحت حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان قرار دارند، اما ازآنجا که اندونزیا از امضاکنندگان کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل نیست ، این کشور آنها را مهاجران غیر قانونی می داند.
سال ۲۰۱۵ به تعدادی از این پناهندگان مجوز زندگی در خارج از بازداشتگاه بالیکپاپان داده شد، اما مردم محلی خواستار نگهداری آنها در بازداشتگاه این شهر شدند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ادونیزیا
مهاجر
بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   اين تنها اعتراض هزاره ها است،

>>>   درد دل آواره را آواره میداند اندونیسیا اگر کنونسیون مهاجرت را امضا نه کرده اما انسانیت و اسلامیت بدون کنوانسین به حکومت و شهروند وظیفه میدهد تا رحم و عاطفه انسانی و بشری را رعایت کند .
عبد الخالق شهباز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است