يكبار هم كه شده به ما زنان اعتماد كنيد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150195 منبع: پرینت

كتاب تاريخ افغانستان را در دست گرفتم، هر برگه اي را كه زدم حتمأ از ميان ١٠ خط، پنج خط آن با خون مردم افغانستان سرخ شده بود.
رفتم و تاريخ اروپا را بررسي كردم و بعد كم كم آمدم سمت تاريخ آمريكا، تاريخ اين دو قاره هم در خون غلطيده بود اما فقط تا قرن ٢٠ و نكته جالبي كه ذهن مرا در خود جلب كرد اين بود كه چه دليلي اين دوقاره را از اين رو به آن رو كرد؟

با آنكه آن زمانيكه اين دو قاره هيچ چيزي در دست نداشت شرق پر از دستآورد بود،اما به يكباره گي چه شد؟
در اروپا دموكراسي بعد از گذشت بيش از دو قرن جا افتاد،بدون شك من توقع ندارم افغانستان فقط در طول چندسال به يك كشور دموكرات مبدل شود اما افغانستان بي ترديد ميتوانست از ديروز و امروز خود حالت بهتري داشته باشد.

از نظر من زماني افغانستان به يك جامعه شكوفا نيز مبدل خواهد شد كه به نيمي از پيكر جامعه احترام قائل باشد،اگر كمي تأمل كنيم و بسنجيم در اروپا و آمريكا تا زمانيكه زنان از حق آزادي،انتخاب و... برخوردار نشد اروپا و آمريكاي امروزي هم نشدند.

بياييد ما مردم افغانستان هم حداقل به مدت چند سال به شكل امتحاني به زنان فرصت دهيم تا اشتراك كنند، حرف بزنند و طرح عملياتي شان را بر روي ميزها بگذارند و امضا كنند، قرنها و سالها خون ريختيم، شايد يكي از دلايل بارز آن فقط وجود مردان در كُرسي هاي تصميم گيري بوده است،اين بار اجازه دهيد تا زنان كارآمد در كُرسي هاي پارلمان تكيه بزند،منظورم اين نيست كه فقط زن باشد بلكه هدف من وجود زنان توانمند و قاطع هست،نشود كه باز برويم و چند زن را مثل گذشته به قسم سمبوليك بر ادارات و پارلمان بفرستيم.

بياييد يكبار هم كه شده به ما زنان اعتماد كنيد، شايد فردايي بهتر منتظر ما باشد.

با احترام!
مرضیه پناهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهی
زنان
نظرات بینندگان:

>>>   پناهی بی مورد وقت تان را ضایع نموده اید و تاریخ های بی مفهوم را مطالعه کردید بجای این تاریخ بی مورد و ضد انسانی تاریخ اسلام را مطالعه میکردید که اسلام چقدر حق و حقوق برای نیم از پیکر جامعه داده است. حقوق اروپا برای پیکر جامعه استفاده مردان از پیکر جامعه برای غریزه شهوت در کوچه و بازار مانند حیوانات حقوق اروپا برای پیکر جامعه عروسی و خلوت همرای خر و سګ و همجنسګرایی. افسوس به این که شما از حقوق اسلامی خود ناخبر هستید وحقوق پایمال شده اروپا را ترجع میدهید و امروز که خانه های امن و در هر کوچه کابل یک فاحشه خان ایجاد شده از برکت حقوق همین پیکر جامعه اروپایی است

>>>   همی مرضیه پناهی راست میگوید.
بدون آنهم در دنیا نفوس خیلی زیاد شده است. هفت و نیم ملیارد نفر. در هرثانیه سه نفر دیگر به نفوس دنیا اضافه میشود و هرسال حدود هشتاد میلیون نفر به نفوس دنیا اضافه میشود.
کره زمین توانایی نان دادن و آب دادن اینقدر نفر را ندارد و امکانات کره زمین محدود است و محیط زیست نیز با کثرت نفوس، هرسال آلوده تر میشود.
بنأ بگذارید که چند وقت زنان در راس قدرت باشند و اکت های مردانه کنند و مردان از قدرت برچیده شوند و اکت های زنانه کنند. میشود که بدین طریق، جلو ازدیاد نفوس و پروبلم های میط زیستی در جهان گرفته شود.

>>>   زنان امتحان خود را داده اند خود زنان بر علیه همدیگر اند و هر گاه به مقامی برسنا جز خویش قوم و خواهر خوانده هایشان به دیگران حتی اجازه دیدن را نمی دهند چه رسد به دوا کردن درد آنها و یا شنیدن مشکلات آنها بروید ببینید خانمهای که در مقامات اند فقط از دماغ فرعون افتیده اند از رشوت خوردن که نپرس بروید زندگی وزیر مواد مخدر که شوهر خودش معتاد است ببینید به هر امضا چند هزار دالر میگیرد قلم از گفتن کار های نا شایست زنان عاجز است خداوند هیچ وقت اینها را به مقام نرساند

>>>   مطابق توان خویش، صرف همایت فردی نموده میتوانم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است