تقویم انتخابات مجلس و شوراها اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150204 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات افغانستان، تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها را که قرار است در ۲۸ میزان سال روان خورشیدی برگزار شود، اعلام کرد.

به گزارش یک، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس این کمیسیون روز، یکشنبه دوم ثور، به خبرنگاران در کابل گفت که بر بنیاد تقسیم اوقات زمانی انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها، ثبت نام نامزدان مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها، ۵ جوزا آغاز می‌شود و تا ۲۲ جوزا ادامه می‌یابد.

آقای صیاد، گفت که براساس این تقویم، در ۱۹ عقرب نتیجه‌ی ابتدایی و در ۲۹ قوس نتیجه‌ی نهایی انتخابات مجلس نمایندگان اعلام خواهد شد.
او افزود که نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات شورای ولسوالی‌ها ۱۸ قوس و نتیجه‌ی نهایی آن ۴ دلو سال جاری خورشیدی اعلام می‌شود.

آقای صیاد گفت که پس از بررسی سندهای نامزدان و اعتراض‌ها در برابر فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان و شورای ولسوال‌های، در تاریخ ۱۲ اسد فهرست نهایی نامزدان اعلام خواهد شد.
صیاد، در مورد فهرست مرکزهای رای‌دهی گفت: "فهرست نهایی مرکزهای رای‌دهی به خاطر موضوع امنیتی دو سرطان اعلام می‌شود".

بر بنیاد این تقویم انتخاباتی، دوره‌ی مبارزه‌های انتخاباتی نامزدان مجلس نمایندگان از ۵ میزان و از نامزدان شورای ولسوالی‌ها از ۱۱ میزان آغاز می‌شود و تا ۲۵ میزان ادامه می‌یابد.
به گفته‌ی آقای صیاد، دو روز پیش از برگزاری انتخابات، ۲۶ و ۲۷ میزان دوره‌ی سکوت نامزدان مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها خواهد بود و روز ۲۸ میزان انتخابات برگزار خواهد شد.

بر اساس این تقویم، پس از جمع‌آوری و بررسی شکایت‌ها، نتیجه‌ی انتخابات مجلس نمایندگان در ۲۹ قوس و از انتخابات شورای ولسوالی‌ها در ۴ دلو اعلام خواهد شد.
این در حالی است که روند ثبت نام رای‌دهندگان به تاریخ ۲۵ حمل آغاز شد و بربنیاد این تقویم در دو مرحله تا ۲۲ جوزا ادامه خواهد یافت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقویم انتخابات
صیاد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است