عبدالله: رسانه‌ها سنگر مستحکم آزادی بیان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150220 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجراییه کشور، در کنفراس ملی رسانه‌ها که روز یکشنبه، 2 ثور در کابل برگزار شده بود، گفت که رسانه‌ها سنگر مستحکم آزادی بیان است و حکومت متعهد به حمایت و پشتیبانی از آن‌ها می‌باشد.
رییس اجرایی به نیروهای امنیتی دستور داد که در هنگام تهیۀ گزارش با رسانه‌ها و خبرنگاران همکاری جدی نموده و سهولت‌های لازم را برای آنان فراهم سازد.

داکتر عبدالله بیان داشت که رسانه‌ها و خبرنگاران در شرایط دشوار کار می‌کنند و ما با روحیۀ همکاری متقابل و نزدیک با هم به پیش خواهیم رفت. درباره مصؤنیت کاری خبرنگاران، رسیدگی به پرونده‌های قتل و خشونت علیه خبرنگاران و دست‌رسی به اطلاعات بگونۀ جدی اقدام می‌کند.
رییس اجرایی همچنان از رسانه‌ها خواست که در کار اطلاع‌رسانی حرفه‌یی برخورد کنند.

برگزار کنندگان این کنفراس رسانه‌یی با سپاس‌گزاری از اشتراک و همکاری‌های همیشگی رییس اجرایی گفتند: حکومت در بخش‌های زیادی سهولت ایجاد کرده است؛ اما هنوز مشکلات فراوان در زمینۀ مصؤنیت کاری خبرنگاران، مشکلات امنیتی، تهدید خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای وجود دارد که باید حکومت در این زمنیه توجه جدی نماید.
آنان اضافه کردند که هنوز بسیاری از پرونده‌های قتل و خشونت در برابر خبرنگاران بررسی نشده و عاملان آن نیز مجازات نگردیده است.

سید آقا حسین فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این کنفرانس از آوردن اصلاحات لازم در کار رسانه‌ای و سهولت‌های چشم‌گیر برای فعالیت رسانه‌ها و کار خبرنگاران خبر داد.
معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: مقرره‌های جدید تدوین شده که در آن به ساده‌سازی کار رسانه‌ای و تأسیس رسانه‌ها توجه شده و به مصؤنیت مراکز رسانه‌ای و خبرنگاران تمرکز جدی شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
رسانه ها
نظرات بینندگان:

>>>   البته باید انشالله هم گفته شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است