اطاعت از حکومت، جفا به خودن شهدا نیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۶    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150241 منبع: پرینت

این نوشته ام به کسانی است که وجدان های بیدار دارند روحاً و جسماً از جنایات که در این سرزمین هر روز رخ میدهد رنج می برند.
من از حوادث دیگر که روز چقدر سرباز و چقدر مردمان ملکی در گوشه گوشه این وطن کشته شده اند در این یاداشت چیزی نمی گویم تنها حوادث امروز را مشت نمونه خروار با شما در میان می گذارم.

در حمله انتحاری در منطقه قلعه ناظر ناحیه ششم شهر کابل 48 نفر شهید 112 نفر زخمی در ولایت بامیان به تعداد 36 نفر از دانش آموزان دختر مسموم شده اند. از سوی دیگر طفل کوچکی را در منطقه بی بی مهروی کابل که از مکتب بطرف خانه ای خود می رفت موتر خارجی ها به زیر تیر خود نموده که از مرگ و زندگی آن اطلاعی در دست نیست.

آیا با اینهمه جنایات که هر روز مردم ما شاهد آن اند تنها تروریستان ملامت اند آیا رهبری دولت جهت جلوگیری از همچو حوادث مسوولیت ندارند؟

مطابق به ماده پنجم قانون اساسی افغانستان که چنین آمده است ( تطبیق احکام این قانون اساسی و سایر قوانین ، دفاع از استقلال حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین امنیت و قابلیت دفاعی کشور از وظایف اساسی دولت می باشد ) آیا این دولت مطابق ماده پنجم قانون اساسی عمل کرده است که نکرده است.

اطاعت از این حکومت که خود فرا قانونی است جفا به خون شهدای این سرزمین نیست؟
به عقیده من کار بجای رسیده که یا خود و مردم خود را از این وضعیت نجات دهیم یا تسلیم به مرگ تدریجی شویم دیگر راهی وجود ندارد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حتما جفا به خون شهدا هستند. بهتر است که خود را قربانی منافع رهبران خود نکنیم.

>>>   برادران مظلوم وعزیز هزاره ما زیاد هم نباید همه غضب خودرا متوجه حکومت بسازند
درکنار آن باید این را هم قبول کنید چرا تعدادی بنام شما درخانه زنبور دست زد؟؟ موضوع سوریه وبعدا تشکری از اشتراک کنندگان درانجا از طرف کسیکه خودش داخل موتر زره است وده ها بادیگارد دارد
- خداوند جزای سختی نصیب این اشرار وحشی سازد ودرهردوجهان جای شان دوزخ باشد
ر

>>>   اشرف غنی و اطرافیانش خفاشان خون آشامی هستند که به تدریج خون ملت افغانستان را می مکند. این طایفه کشور را به حالت احتضار رسانده اند.دولتی که امروز در کشور حاکمیت دارد هیچ قانونیتی ندارد. امروز عامل تمام بدبختی های کشور همین دولت است. در طول این سالها نمی توان با ذره بین کار مثبت این دولت را به چشم ببینیم.جز جنایت و خیانت از این دولت به چشم نمی خورد. قوم گرایی، بیکاری، مهاجرت بی حد و حصر، تروریسم، آدم کشی، اختلاس ها، نا امنی، تخریب زیر بناهای کشور، ایجاد تعصب و تنفر در میان اقوام، برکناری بی دلیل غیر پشتونها از دولت و اردوی ملی و... همگی از امغتنهای این دولت است. با این وجود با کدام وجدان می توانیم از این دولت اطاعت کنیم به خدا ریختن خون سربازان کشور برای این دولت خیانت صریح است. چرا جوانان ما برای دولتی کشته شوند که هیچ ارزش انسانی و قانونی ندارد و هیچ خدمتی هم برای کشور انجام نمی دهد با اعتراف خودش که می گوید من دیوانه هستن و اگر کسی دیوانه نباشد این کارها را نمی تواند انجام دهد.

>>>   اینکه دولت به وظیفه خود مطابق ماده 5 عمل کرده است یا خیر؟ از قانونپوه ناتوان باید پرسید که هر روز مردم را به اطاعت از این دولت کثیف دعوت می کند.

>>>   امریکا و حکومت دست نشانده اش از جمله جنایتکاران وحشی اند!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است