آگاهانه منطقه حمله انتخاب شده بود
رهبران هزاره که سالها به نام دفاع از هویت و مانورهای قومی؛ به قدرت، ثروت و مدارج سیاسی رسیده اند، خاموشانه و بیصدا شاهد بر زمین افتادن مردمی هستند که روزگاری به آنها نگاهی مطمئن و پر از امید داشتند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۲    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150246 منبع: پرینت

انفجاری که در غرب کابل صورت گرفت؛ یکی از مناطق مهم دشت برچی به حساب می آید، کوچه ای که در آن متنفذترین چهره های سیاسی در آن اقامت داشتند، منزل عالمی بلخی وزیر مهاجرین، داوود علی نجفی وزیر پیشین ترانسپورت، برخی وکلای پارلمان و دانشگاه اهل بیت مربوط به اقای سید رحمت الله مرتضوی در این منطقه موقعیت داشته است. همچنان این کوچه متصل به مصلی بزرگ مزاری بوده و در آن دو مکتب مشهور برچی به نام های آصف مایل و گلخانه نیز در همین منطقه قرار داشته است.

از این جهت حکومت برای توزیع تذکره های ورقه ای این مکان را انتخاب نموده است، مکانی که در آنجا انفجار صورت گرفت، قبلا منازل رهایشی بوده که بعدا توسط ادارۀ ثبت احوال و نفوس کشور برای امور مربوطه استفاده گردید.

بدون شک حضور مردم در این منطقه سوژۀ مهمی برای هراس افکنان به حساب می آمد. این کوچه از نگاه موقعیت سیاسی و همجوار بودن به مصلی بزرگ مزاری و همچنان موقعیت نهادها و مراکز مهم مذهبی و سیاسی در حقیقت قلب تپندۀ برچی به حساب می آمد. این منطقه در گذشتۀ نه چندان دور نیز گواه انفجارهای مختلفی بوده است، مسجد الزهرا در فاصلۀ کمی از این موقعیت قرار داشت که در آن حاجی رمضان حسین زاده از سرمایه داران غرب کابل توسط حملات زنجیره ای و مشکوک از بین رفت.

باید گفت که حمله به مرکز توزیع تذکره در دشت برچی کاملا هدفمندانه و بر اساس یک استراتیژی مشخص صورت گرفته است، کشتار زنان و اطفال جزیی از این درامۀ خونین بوده است که از نگاه سیاسی برای طالبان هیچ سودی نداشته و ندارد، از این جهت طالبان این حمله را در همان ابتدا از سوی خود رد کردند.

نکتۀ دیگری که افکار عمومی را در یک روند تبلیغات سیستماتیک به آن جهت می دهند گروه داعش است، داعشی که تا هنوز در قالب یک نقاب موهوم و بیرق سیاه تکراری مانده است و فقط این گروه ماجراجوی وارداتی، در تیتر رسانه ها هر چند گاهی با برنامه ای خونین، نفس می کشد، بسیاری آن را داعش خیالی می نامند و دیگرانی که با کمی هراس آدرس هایی درون حکومت را در این تصفیه سازی های قومی و مذهبی نشانه می روند و طبعا برخی نیز حذف کاملا حساب شدۀ سیاسی هزاره ها از قدرت را در یک تحلیل منطبق بر شواهد زنجیره ای تبارز می دهند.

در آنسوی دیگر رهبران هزاره که سالها به نام دفاع از هویت و مانورهای قومی؛ به قدرت، ثروت و مدارج سیاسی رسیده اند، خاموشانه و بیصدا شاهد بر زمین افتادن مردمی هستند که روزگاری به آنها نگاهی مطمئن و پر از امید داشتند.

اینجا باید باور داشت که حوادث اخیر نه از نگاه قومی و مذهبی بلکه از نگاه انسانی فاجعه بار است، انتحاریزم زنجیره ای و جولان دادن آنان از سوی شبکه های تروریستی مقوله ای است که در آن فقط مردم بیگناه قربانی می شوند، زنان، اطفال و جوانانی که بی هیچ گناهی از بین می روند.

اینجا مدنی ترین شهروندان این جامعه به خاک و خون کشانیده می شوند، شهروندانی که در میدان مبارزه برای زنده مانده شان، با تذکره های خونین، قلم های شکسته و لباس های ساده و جیب های مملو از کارت های تحصیلی بر زمین می افتند، این نسل سزاوار این قتل عام نیست و تاریخ روزگاری در مورد این هولکاست بیرحمانه قضاوت خواهد نمود.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثاقب
حمله انتحاری
دشت برچی
نظرات بینندگان:

>>>   گفتین ثروت
کابل را کی چور کرد و غصب کرد
حال هزاره را متهم دست اول شمار میکنین
کمی به گذشته خود هم نگاه کنین
احمد از کابل

>>>   داعش نام مستعار شورای امنیت ملی.

>>>   صد فیصد کار امنیت ملی بود داعش کابل از امینت ملی رهبری میشوید

>>>   جای هیچ شک نیست که قتل وکشتارمردم مومن ومظلوم هزاره ها قتل هدف مندخطرناک است که توسط فاشیستان گوناگون تاریخی پلان واجرا میگردد.
درشهر کابل شاید بیشتر از پنجاه محل برای ثبت نام رای دهندگان انتخابات درهمان روز فعال بوده اند اما چرا هدف قتل وکشتار مردم مومن،صادق ومظوم هزاره اند؟این واضح است که در بدنه دولت وحدت ملی لانه های خطرناک فاشیستان کثیف وجود دارند که چنین پلان گذاری ها میکنند وبه موقع وزمانش اجرا مینمایند .
فاشیستان کثیف وخاین پول و منابع مالی وسیع را در اختیار دارند و افراد فقیر ونادان را اجیر می نمایند وبرای اهداف شوم و خطرناک خودها استفاده می نمایند.
فاشیستان بدانند که تاریخ به پیش میرود وبه عقب بر نمی گردد.اگر انان با این اعمال فاشیستی شان بخواهد ملت مومن ومظلوم را از صحنه سیاسی،اجتماعی و اقتصادی افغانستان محروم نمایندومجبور به ترک وطن آبایی شان کنند، بدانند که در خواب غفلت رفته اند وازشناخت ملیت های مومن ،مجاهد ومحروم ومظلوم افغانستان شناخت دقیق ندارند.
فاشیستان خودخواه که در نقاط مختلف افغانستان کمین گرفته اند بدانند که جهاد مقدس افکار سیاسی و اجتماعی مردم مومن افغانستان را بکلی از بنیاد تغیر داده اند و هیچگاه تاریخ تکرار نخواهد شد.گرچه این فاشیستان در کمین گاه ها منتظر نتیجه پلان های خطرناک وفاشیستی شان هستند اما تاریخ آزادی خواهی و استقلال طلبی مردم زجر کشیده افغانستان گواه آنست که اینها انشالله با طرح چنین پلان های فاشیستی انفجاری خود موفق نخواهد شد.
خدای بزرگ درقر آن کریم فرموده:وسیعلموالذین ظلمو ای النقلبون المنقلبون.(بدانید آنانیکه ظلم میکنید که همه چیز درتغیر و تحول اند).
دولت فاشیستی،آدم کش و کثیف خلقی وپرچم که مردم مومن و آزادیخواه را شب های تاریک به شهادت رساندند سرانجامش چه شد؟دولت هرج ومرج که یک تعداد مردم مومن و زحمت کش را درکابل به خاک وخون کشیدند وافشارها را درهرنقطه غرب کابل بوجود آوردند کجا شد؟
گروپ های ساده لوح به نام خلع سلاح سازی وامنیت اما ازسیاست ووطنداری بی خبر هزارها مسافرین مظلوم و گرسنه را از موتر پیاده کردند مثل گوسفند به ذبح رسانیدند و یک ملیت مومن و مجاهد رابرای مدت طولانی از انواع نعمات خداوندی و مادی محروم ساختند به چه غداب خداوندی مبتلا شده اند؟ این ها همه گواه و شواهد نتایج اعمال کثیف حکومت های غیرمردمی شان بودند. انواع فاشیستان باید درک کنند که با این وضعیت وپلان های فاشیستی قومی و مذهبی شان ،ملیت های مظلوم و محروم افغانستان را از میدان سیاست محروم نخواهد توانستند واین آرمان فاشیستی خطرناک شانرا انشالله باخودشان به گور خواهند برد.
ومن الله التوفیق.ع.ناصری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است