سنا با ترامپ راه نمی‌آید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۰    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150255 منبع: پرینت

نامزد پیشنهادی ترامپ در شرایطی اواخر این هفته با رای سنا برای تایید یا عدم تاییدش مواجه می‌ شود که مخالفت دمکرات‌ ها با وی قاطع‌تر از هر زمان دیگری است.

مایک پامپیو، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا با مخالفت جدی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مواجه شده است، به گونه‌ ای که پامپیو رای کافی برای تایید نامزدی‌ اش از سوی این کمیته برای تصدی این سمت را به دست نخواهد آورد، زیرا تمامی دمکرات‌ ها و دستکم یکی از جمهوری‌خواهان عضو این کمیته اعلام کرده‌ اند که با تایید نامزدی وی مخالفت خواهند کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، انتظار می‌ رود که رای‌گیری برای تایید نامزدی پامپیو اواخر این هفته در صحن سنا برگزار شود. اما مخالفت نادر و کم‌ سابقه کمیته روابط خارجی سنا، آن هم در شرایطی که مایک پامپیو اخیرا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دیدار کرده است، اولین مورد از مخالفت کمیته‌ های تخصصی سنا با نامزدی فردی برای تصدی یکی از سمت‌ های ارشد دولت آمریکا است.

سناتور باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مخالفت ابراز شده از سوی اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات را عامل مخالفت کمیته با نامزدی پامپیو دانست؛ وی گفت که پامپیو همچون هیلاری کلینتون و جان کری - که تایید هر دو حزب را کسب کردند - دارای صلاحیت است. به گفته کورکر: «ما در زمانه‌ ای به سر می‌ بریم که فردی مانند اینچنین [پامپیو]، که صلاحیت دارد، متاسفانه تایید کمیته را کسب نکرده و یا حتی با نظر مخالف کمیته مواجه شود».

بررسی‌ ها نشان می‌ دهد که مساله تایید پامپیو در صحن سنا نیز قطعی نیست، زیرا رای تنها چند سناتور نهایتا مشخص خواهد کرد که آیا وی جای تیلرسون را به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا خواهد گرفت یا خیر. تعدادی از سناتورهای ارشد دمکرات که پیشتر ریاست پامپیو بر سازمان سیا را تایید کرده بودند، هم‌ اکنون از وی حمایت نمی‌ کنند و سناتور رند پال جمهوری‌خواه نیز با وی به مخالفت برخاسته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سنا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است