هیچ کس جلو نسل کشی هزاره ها را نمی گیرد
لطفا به کسی طعن و لعن نفرستید، حالا وقت تصفیه حساب سیاسی نیست. حالا وقت تفکر و پیدا کردن راه حل های دایمی و پایدار برای جلوگیری از کشتار هزاره ها است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150282 منبع: پرینت

ما هزاره ها چه باید بکنیم؟

۱- آنچه که داعش تقلبی انجام می دهد یک نسل کشی تمام عیار است. در هر حمله ی این باند جنایتکار صدها تن از شهروندان بیگناه هزاره قتل عام می شوند. صدها تن‌دیگر زخمی و مجروح و قطع نخاع و دچار مرگ تدریجی و البته ده ها هزار خانواده نیز در سراسر هزارستان و جهان داغ دار می گردند.

۲- حکومت وحدت ملی که در تبعیض پیشگی و نفاق افکنی و زورگویی بر شهروندان خود روی بسیاری از ستمکاران و جباران تاریخ را سپید ساخته است با کمال سرخوشی و خاطر جمعی به امور روزمره خود یعنی دزدی، فساد، تباهی، برده پروری و البته مزدوری مصروف است! صرفا وقتی فاجعه ی رخ می دهد از باب خالی نماندن عریضه یک اعلامیه آماده در تقبیح داعش را برون می دهد و دنیا آرام آرام و گل وگلزار می گردد!

۳- با رویداد یک فاجعه هولناک مانند فاجعه دیروز که صدها انسان شهید و زخمی شدند؛ بردگان و سفلگان سیاسی هزاره نیز یا به انزوا و سکوت می روند و یا به حرکت های سیاسی عوام فریبانه دست می زنند و یا هم با نگارش و نمایش های خنده دار سیاسی بر وحدت ملی و اخوت اسلامی تاکید می کنند و یا این که شعار می دهند که جامعه ما با این قتل عام ها عقب نمی نشیند و از پا نمی افتد و صلح می جوییم و دموکراسی می کنیم!

۴- جامعه جهانی، آمریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل نیز پس از یکی دو روز خاموشی با صدور بیانیه های کلیشه و فاقد هرگونه ارزش و برخی رفت و امدها به دفاتر و منازل برخی از سفلگان و دریوزگان سیاسی هزاره اکتفا می کنند و البته پس‌از چندی وزارت خارجه آمریکا و نمایندگی سیاسی ملل متحد در کابل با حضور در شورای امنیت گزارشی در باره تبعیض و قتل عام های هزاره ها منتشر می کنند و قصه همینجا تمام می شود!

۵- عام مردم هزاره هم چون بشکه های در حال انفجار باروت هر بار عقده های شان متراکم تر می گردد و هر روز به انفجار عظیم‌ نزدیک و نزدیک تر می گردند؛ جامعه مدنی و رسانه ی و چند شخصیت فیس بوکی به اصطلاح ملی از اقوام دیگر به شمول برخی از رهبران سیاسی شان؛ ادای دلسوزی در می‌آورند و به بیان تاسف و تاثر و هشداری اکتفا می نمایند.

۶- تاسفبار تر این که همه علما و دانشمندان کشور مخصوصا علمای اهل سنت و جماعت، اصحاب دانشگاه هیچگونه واکنش قابل قبول و تاثیر گزاری در جهت تقبیح تروریستان و وادار کردن دولت به انجام مسوولیت امنیتی خود در قبال حفاطت از جان و زندگی هزاره ها و بسیج ملی در مبارزه با تروریزم و نسل کشی هزاره از خود نشان نمی دهند.

۷- پارلمان کشور و قوه قضاییه نیز سالها است که در قبال کشتار هزاره ها و قتل عام این مردم سکوت رضایت آمیزی پیشه کرده است. پارلمان ما حتی درحد صدور یک بیانیه و یا استیضاح وزرای امنیتی حکومت از خود همدردی و فعالیتی نشان نداده است. انگار بلند کردن صدای مظلومیت شهروندان هزاره تنها و تنها وظیفه و مکلفیت هزاره ها در پارلمان‌ است.

۸- جنبش روشنایی به عنوان تنها جنبش میلیونی دادخواهانه که می تواند و می باید ابتکارات وسیعی را در این میان انجام دهد اما با تاسف این جنبش ماه هاست که در محاق فرورفته و اکنون حتی نمی تواند از عهده حساب و کتاب سرانگشتی مالی خود بیرون شود. انتظار براین است که جنبش روشنایی باید در مورد اینگونه قتل عام و نسل کشی ها سکوت نکند و بی توجه نباشد و عمیقا بیاندیشد و تدبیر کند. با پیش بینی ها و آینده نگری ها به مردم آمادگی مقابله دهد. این جنبش باید از ظرفیت های عظیم انسانی خود استفاده نماید و حاکمیت را تحت فشار ملی و بین المللی قرار دهد.
این جنبش باید یک باردیگر به میدان بیاید و در سراسر جهان تظاهرات ها و کنفرانس هایی را دایر نماید و از حکومت افغانستان و جامعه جهانی مخصوصا ناتو بپرسد که چرا مسوولیت خود را در قبال جان و مال و زندگی‌صلح جو ترین قوم افغانستان انجام نمی دهند؟
جنبش روشنایی باید تدابیر انسانی را برای حفاظت از جان هزاره ها بسنجد و به مردم هدایت و رهنمون دهد. باید به جامعه جهانی مراجعه کند و به جامعه جهانی بگوید که هزاره ها به مثابه موتور دموکراسی تا آخر نمی تواند تماشاگری و بیخیالی شما را بپذیرد. خلاصه این که جنبش روشنانی باید در اینگونه مواقع به سرعت ظاهر شود و ابتکار عمل را به عهدا بگیرد. اما و با صد تاسف این جنبش عظیم هیچ گونه واکنش مطلوبی در مورد این رویدادها از خود نشان نمی دهد. حد اکثر برخی از افراد ان ( مانند صاحب این قلم ) تلاش می کنند که به نگارش بیانیه های دست یازند و قصه های غمبار هزاره را در قالب چند پاراگراف فشرده سازد و خلاصه اینکه ما هزاره ها به رغم ادعاهای کلان و شعارهای که صاحب حق و هویت شده ایم‌ و ....در روزگار قابل قبول و مناسبی به سرنمی بریم و اینکه هیچکس صادقانه کاری برای حفاظت از جان و مال و زندگی و کرامت انسانی و حرمت دینی هزاره ها کاری انجام نمی دهد!

9- حال باید بدون هیجان و با آرامش و تسلط براعصاب خود به پرسش پاسخ دهیم که عبور از این وضعیت چه باید کرد؟ و اصولا چه می توان کرد؟ لطفا به کسی طعن و لعن نفرستید لطفا نگویید که مسلح شوید. بکشید تا کشته نشوید. نگویید اگر فلانی ها این و ان کار را نمی کردند حالا اوضاع چنین و چنان بود! چرا که حالا وقت تصفیه حساب سیاسی نیست. حالا وقت تفکر و پیدا کردن راه حل های دایمی و پایدار برای جلوگیری از کشتار هزاره ها است؛ پس دوباره تکرار می کنم:
آهای عقلای قوم و آزادگان جهان مشورت و نظر دهید که برای حفاظت از جان و مال و نوامیس و کرامت انسانی انسان هزاره چه باید کرد؟

و ماتوفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
محمدعارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
عارف رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   درود بر آقای رحمانی عزیز. امیدوارم صدای ملت مظلوم هزاره را از هرطریق ممکن به گوش نهادهای حقوق بشر برسانید و در پارلمان از درد بی درمان هزاره ها صحبت کنید ووجدانهای خفته را بیدار کنید.
جاوید اکبری

>>>   قتل وکشتار هزاره های مناطق مرکزی افغانستان پلان وپروگرام خیلی وسیع ازطرف فاشیست های تاریخی ملی مذهبی تحت نام دیموکراسی و وحدت ملی میباشد که طبق پلان این فاشیستان خائن به وحدت ملی و تفاهم ملی این انسان کشی وقتل ملیت های محروم ومظلوم زجرکشیده به پیش میروند.اینها سالهای زیاد برای آرمان فاشیستی و قدرت گیری خودها در خارج وداخل افغانستان پلان گذاری کرده اند.طبق پلان فاشیستی و خطرناک شان افراد گوناگون را جذب میکنند وبرای انفجار و انتحار سوء استفاده می نمایند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین

>>>   سران داعش احمدزی اتمر خادیست و استانکزی است و بس.

>>>   سلام علیکم برادر گرامی!
مطلب شما را خواندم بسیار جالب بود واقعیت امر این است. که ما همه میدانیم که همه ما گنهکار هستیم در مقابل خداوند متعال جوابگو و روی سیاه اما بعضی ها آنقدر گنهکار هستند که نام مقدس اسلام عزیز را بد نام ساختن حتی اگر مسلمان خطاب کنیم گنهکار میشویم. مشکل اساسی در بنیاد خود ما است چون مسلمان بدنیا زاده شدیم اما مسلمان واقعی دلسوز نمی باشیم. از اسلام و دین خود اصلا طوریکه قرآن کریم گفته نه خبر داریم و کسانیکه دارند حمل ندارند تنها از نام مقدس اسلام استفاده کرده مانند منافقین شیاطین ما بیسواد های دین را هم گمراه کرده و به راه شیطانی خود کشانده اند، از ما گاه بنام دین، جهاد، گاه مذهب، قوم و غیره خون ملت مسلمان مارا مکیدن و خود قارون، فرعون و نمرود زمانه گشتن. نمیدانم ملت مسلمان افغان چی وقت از خواب غفلت بیدار میشوند تا خود را از شر این شرالفساد ها خلاص کنیم، بلاخره تا به کی یکدیگر را مانند درنده ها بنام های ، کمونست، مجاهد، طالب، داعش ابلیس، قوم، مذهب، ملیت و غیره خون برادر مسلمان و هموطن خود را می مکیم، لطفا بگذارید که همه ما یک ملت مسلمان باشم لطفا برادر ها مسلمان خود را از چنگال این منافقین شیاطین دین فروشان معامله گران نجات دهید تا باشد اولاد هایتان کنار هم مانند برادر مسلمان زندگی کند خود مان خو غرق گناه و کینه هستیم اما اولاد خود را انسان تربیت کنیم نه حیوان درنده
و سلام.
برادر تان قیس

>>>   راه حل.
در قدم اول خاینان هزاره مشل خلیلی محقق دانش و خود جناب شما از این پستهای سمبلیک دولتی فاشیتسی داعشی بیرون شوید.
در قدم دوم هر انتحاری که از این به بعد هزاره ها را هدف بگیرد که بطور قطعی از طرف دولت فاشیستی زیر نام داعش انجام میشود باید عملا جوابش داده شود و به اهداف دولتی باید حمله کرد و مشل خود شان انتحار کرد.
در قدم سوم باید تمام هزاره ها باید بزودترین وقت مسلح شوند تا دیر نشده امنیت شان را خود شان تامین کنند.

>>>   خداوند بشرماند کسیکه بربرادران عزیز هزاره ما ستم میکند
- رحمانی صاحب تو هم حالا با استفاده از ین حات ماهیگیری میکنی ؟ بزبه غم جان قصاب به غم چربو !
رحمانی صاحب دیده که مردم ازین حادثه بد احساساتی هستند می خواهد از همین مصیبت مردم هم بهره برداری کند
-=راستی : معاش شما چطور است کم است یا زیاد؟؟ آن دعواد که8 خودت درپارلمان داشتی ومیگفتی معاش ما کم است چطورشد معاش شما دوبرابر شد یا نشد؟؟

>>>   میدانم این موضوع ربطی به این بحث نداشته باشه اما خواستم دوست و دشمنتونو بشناسید.
علت اصلی دیوار کشی ترکیه در مرز با ایران:
سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تدابیر جدی دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود اتباع افغانستان به خاک ترکیه عنوان کرد: برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع افغانی در مرزهای آگری و ایغدیر دیوارکشی صورت می گیرد.
حال قضاوت با خودت ای همزبان

>>>   این حمله های انتحاری بالای مردم هزاره بخاطرانتخابات نیست بخاطر دشمنی بامذحب شعیه است واین دشمنی را از یزید ابن معاویه لعنت الله علیه به ارص برده اند
این کثیفهای نکبت.

>>>   تجربه تاريخي در افغانستان و حتي در جهان ثابت ساخته كه قدرت صرفا با قدرت قابليت مهار شدن دارد. هزاره ها تا وقتيكه از موضع قدرت با اين حكومت سفاك و قوم حامي آن صحبت نكند سرنوشت همين است. به نظر من راه حل بنيادين ايستادگي نظامي در برابر حكومت و تيّم حامي طالب است. نمونه عيني از كرنش دولت در برابر زور را در قالب عملكرد عطا ديديم. هزاره ها بايد ابتدا يك تشكيل فراگير سياسي و نظامي ايجاد نمايد، كه نه تنها مورد قبول هزاره بلكه آحاد مردم شيعه باشد. دوم اين نهاد فراگيرسياسي و نظامي از طريق يك شوراي رهبري مديريت شود. در صورت عدم پاسخگويي شفاف دولت در قبال حق تلفي ها و حملات خونين و كشتارها خود به ميدان آمده اقدام بالمثل نمايد. حداقل اين تجارب در بهسود، مسير قرباغ جاغوري، و غيره نتيجه مثبت اش به وضوح نمايان كرده است. با روضه خواندن و مقاله نوشتن وضع تغيير نمي كند، ولي كو غيرت و مردانگي ما هزاره ها

>>>   در افغانستان نباید هیچ ملیتی ظلم و قتل و کشت و کشتار را بالای خود قبول کند و نگذارند که ملیت های دیگر در حق شان ظلم کنند و تحت نام های مختلف آنها را بکشند.
اگر پشتون بالای هزاره ظلم میکند و قتل و کشنار میکند، باید هزاره قصد خود را بگیرد و اگر هزاره بالای پشتون ظلم میکند،نیز باید پشتون قصد خود را بگیرد.
با احترام
کشور های دوست و همسایه افغانستان ایران و پاکستان و جامعه بین المللی.

>>>   مردم هزاره یک راه دارند- دفاع از خود با تمام وسایل تفنگ و قلم. در افغانستان عبدالرحمن جباری حکومت میکند که یک هزاره را زنده نمیگذارد از خود دفاع کنید که قتل عام نشوید چشم امید به هیچکس نداشته باشید

>>>   چه کار کنیم؟
1. راه اول باز سازی از درون، یکی از مهمترین مشکل در جامعه هزاره واگرایی است. قول، قریه، قوم و رسوبات حزبی ما را تکه تکه کرده است. گرایش های مختلف و شکاف های گوناگون درونی ما را ضعیف و آسیب پذیر ساخته است، پس راه حل این است که بیاییم متحد گردیم.
2. کم کردن فاصله میان مردم و رهبران، رهبران جامعه ی ما درد مردم شان را دیگر نه می تواند درک کنند و نه در فکر مردم خود است. مردم هزاره در طول تاریخ و در ایام سخت نشان داده است که مردم فعال و همیشه در صحنه است. رهبران مردم بیایید درد این مردم را درک کنید.
3. اتحاد رهبران؛ در قدم اول باید خود رهبران متحد گردند و همدیگر پذیر گردند و سایه همدیگر را به خاطر مردم خود با تیر نزنند. بزرگوران و کلان های قوم آقایان خلیلی، محقق، دانش، مدبر و... بیایید به خاطر این مردم دست از خودخواهی های تان بردارید و همدیگر را بپذیرید.
4. رهبران عزیز تشکر از شما؛ شما با هم به خاطر مردم تان اتحاد کردید، مردم دوباره شما را دوست می دارند مانند گذشته، گذشته را صلوات، حالا با هم بر دولت فشار بیاورید که امنیت شهروندان خود را که هدفمند مورد حمله قرار می گیرد بگیرند. نیروی امنیتی را افزایش دهند، استخبارات را فعال سازند، پولیس اربکی را در درون قوم هدف افزایش دهد. به صورت کل طرح امنیتی جامع برای مردم هزاره پی ریزی کند.
5. تشکیل جلسه: حال وقت آن رسیده است که نخبگان مردم دعوت شود و کارگروه ویژه امنیتی برای مردم راه اندازی گردد. رهبران نخبگان فکری را حمایت مالی کند و به آنها فرصت دهند تا طرح های امنیتی خود را آماده سازند.
6. حال نوبت عملیاتی کردن آن طرح است که رهبران زمینه های پیاده کردن طرح های برتر امنیتی را فراهم سازد.
7. طرح پیاده شد، اکنون زمینه تحقق عدالت اجتماعی است که باید در سراسر کشورپیاده شود.
8. به دولت فشار وارد گردد که کسی که در حدود شانزده سال است به خون شما تشنه است و شما را دشمن می داند و هر جا ببیند شما را می کشد و به صلح پایبند نیست و باور ندارد نمی توان آشتی کرد. دولت باید تکلیف خود را با طالبان مشخص کند.
محمد جواد برهانی

>>>   ما هزاره ها ختم قرآن و عزارداری کنیم
چرا که سه صد سال پیش هم قتل عام شدیم ولی هیچ پندی نگرفتیم
پس چیغ و‌فغان جای نمیرسه

>>>   آقای رحمانی:
دراول بشمابگویم آنطوری که شماادعادارید، لبه شمشیردشمن تنها متوجه هزاره هانیست، دراین حمله هاپیکرهای غیرهزاره نیزدرموج خون وآتش میسوزند، اگرشمابسیارتنگ نظرانه و احساساتی باقضایابرخوردنکنید، ازقربانیان همه ملیتهایادکنید،چون درودیوار برچی ازشعاردروغین وحدت ملی پرشده است،اگرگرفتن نام سایرملیتها برایتان سنگین است لااقل نام پاکیزه شیعیان راجاگزین نام هزاره بسازید،
دوم اینکه،نصف تیم رهبری دولت موجودهزاره هااست که مهمترین شان سرورخان دانش،کریم خان خلیلی، حاجی محمدخان محقق، وکلای متعددپارلمان،والیها، وزیران ومرادعلی خان است دیگران رابمانیم درجایش، آیا به زعم شمامنحیث وکیل پارلمان بهترنیست بجای اینکه تبصره های کمپاینی راکناربگذارید، به دو توجیه ازاین سردمداران که هم خوشانرامشران هزاره قلمدادمیکنند وهم مسئولین درجه اول دولت اند، سوال کنیدکه:به زعم شمادربرابر کشتارهزاره هاپاسخ دهند، بقیه قربانیهای غیرهزاره رابگذارید، همچنان یکبارازخودت سوال کن که رهبر وحدت ملی همراه شما، شعاروحدت ملی باشما، تمام بودجه دولت درشعار نویسی وچاپ تصاویر کشته شده های وحدت ملی دراختیار شما،علت چه است که این غوغای کاذب وحدت ملی تانرابا بمب وانتحارپاسخ میدهند، بلی می پذیریم که منطق انسانی وسیاسی عکس العملهادر انفجار وانتحارنیست، اماشماهم مردانه اعتراف کنید که عوامفریبی ودروغگویی تحت شعاروحدت ملی اززبان شما وامثال شما دیگرکارساز نیست ویک حربه کهنه وزنگ زده شده است، لیست قربانی های واقعات انتحاری راباسواد وکالت تان ببینیداز هرملیت دربین شان وجود دارد،اماگلوی شماهزاره هزاره گفته پاره شد، ملت چه قضاوت کند؟ شایدشما بدون این هزاره پرستی باردیگربارای این خواب رفتگان وکیل شوید، اماظاهرا شماتمثیل روشنفکری میکنید، توصیه من بشمااین است که دیگرفرصت وزمان رابرای اموردین صرف کنید،به دنیارسیده ایدمع الخیر.
هموطن شماازکابل

>>>   من منحیث یک شهروند غیر هزاره به مرگ هر هزاره وطنم در سوگ مینشینم.
وقتی محقق این بیسواد سیاسی در پارلمان ایران از شرکت هزاره ها در جنگ سوریه پشتیبانی و تشکری کرد من در همان اویل نظر خود را اظهار نموده و گفتم که محقق با اظهار این بیان دسترخوان خود را رنگینتر ساخت اما دشمنی داعش را هزاره ها دامن زد و ازاین به بعد محقق باید پاسخ گوی هر قربانی هزاره در افغانستان باشد.
امید خواننده های محترم از احساسات کار نگرفته وعمیق بالای تعاملات سیاسی فکر کنندشاید این نظر بنده را تایید کنند.

>>>   رحمانی: «هیچ کس جلو نسل کشی هزاره ها را نمی گیرد»
شما چه .....می کنید در این پارلمان خراب شده؟ 11 نفر فقط از غزنی ؟؟؟؟؟
تمام وقت در فیس بوک عکس سلفی می گیرید. خچالت هم نمی کشید.

>>>   با وحدت وهمدلی باید نیروی نظامی قدرتمندی مقابل داعش وحامیان پشت پرده ی داعش بسازیم که مقابله ی به مثل کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است