دموکراسی و دیکتاتوری دو روی یک سکه اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150290 منبع: پرینت

پس از آن‌که اشتراک کمرنگ مردم در پروسه ثبت نام برای انتخابات آینده موجب نگرانی شدید سران دولت افغانستان شد، رئیس جمهوری افغانستان دستور داد تا مامورین دولتی ظرف یک هفته با خانواده‌های شان برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند. هم‌چنان دولت به ائمه مساجد دستور داده است تا در خطبه‌های نماز جمعه در مورد اهمیت انتخابات صحبت کنند. در متابعت از این دستور، برخی از جناح‌ها و اراکین دولتی مردم را در ولایات تهدید نموده -به امور کسانی در دولت رسیدگی نخواهد شد- که در انتخابات پیشرو ثبت نام نکنند. هم‌چنان معلمین و شاگردان دارالمعمین‌ها و مکاتب به زور به مراکز ثبت نام انتخابات برده می‌شوند.

در حقیقت، عدم علاقمندی مردم برای اشتراک در انتخابات آینده، بیانگر بیداری مردم و شکست دموکراسی و ارزش‌های آن در افغانستان می‌باشد. ارزش‌های که طی هفده سال به زور مدرن‌ترین سلاح‌ها و مصرف ده‌ها میلیارد دالر بالای مردم مسلمان افغانستان تحمیل گردید، اما با آن‌هم این ارزش‌ها در قلوب و اذهان مردم راه نیافته؛ بلکه روز به روز نفرت و انزجار مردم نسبت به آن زیادتر شده و اکنون دموکراسی را نظامی می‌پندارند که به غیر از دروغ و فریب چیز بیش نیست.

حالا مردم واقعاً از دموکراسی نا‌امید شده اند و درک می‌کنند که انتخابات نمایشی افغانستان روندی نیست که به اراده، تمویل و کنترول افغان‌ها برگزار شود. و رأی شان واقعاً در آن کدام تأثیری داشته باشد؛ بلکه پروسه‌ی است که اراده، تمویل و تصمیم نهایی آن را امریکا می‌گیرد. چنان‌چه از بطن انتخابات 2014 میلادی در افغانستان حکومت وحدت ملی با دستان ناپاک جان‌کری وزیر خارجه امریکا، تولد یافت و رأی مردم در آن بکلی نادیده گرفته شد.

اکنون دولت افغانستان که خود را دموکرات می‌داند، برای این‌که مردم را به سمت انتخابات سوق دهد، به دیکتاتوری رو آورده، جبراً بالای مامورین دولت و مردم ـ خلاف میل شان ـ ثبت نام را تحمیل می‌کند. در حالی‌که عدم اشتراک مردم در این پروسه به عقیده دموکرات‌ها که یک حق «دموکراتیک» است، اما دولت جابر افغانستان حتی این حق «دموکراتیک» را از مردم سلب کرده و مثل سایر نظام‌های سرزمین‌های اسلامی چهره واقعی خود را که در اصل ظلم، دیکتاتوری و جدایی از ارزش‌های اسلام است، به نمایش می‌گذارد.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب التحریر
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دولت فاشیستی باید بداند که مردم بیدار شده است و فریب و نیرنگ دیگر قابل قبول نیست. همه میداند که این انتخابات مشل انتخابات ننگین و شرم اور گزشته پر از تقلب و فریبکاری است. رای مردم هیچ ارزش ندارد چرا که احمدزی مزدور واشنگتن است و تمام تصامیم در کاخ سفید گرفته میشود. و تروریستهای طالب داعش هم زیر فرمان امریکاییها است.

>>>   لن.ن میگفت دیکتاتوری پرولتاریا دموکراسی برای اکثریت خلقها و دیکتاتوری بالای اقلیت بسیار کوچکی از ثروتمندان دزد است. راست میگفت.
حکومت کنونی افغانستان دموکراسی برای اقلیت دزدان و دیکتاتوری بر اکثریت عظیم مردم است!!!!!

>>>   هر از گاهی که از دموکراسی حرف زده میشود، دیکتاوری حتماٌ در کنار آن وجود دارد! اگر دیکتاتوری نمیبود، دموکراسی اصلاً مفهوم نمی یافت، در هرجامعه دموکراسی د دیکتاتوری در تقابل اند، دیکتاتوری آن است که از طرف احکام یک مملکت به منظور تطبیق قوانین نافذه کاربرد دارند، یعنی مردم را به هرگونه ای به مطابعت از قانون طلب میکنند و دموکراسی همانا سهمگیری بیشتر مردم در حریکۀ قدرت است!
حال سخن بر سر نهوۀ این دیکتاتوری و دموکراسی است که خوبترین شان کدام دیکتاتوری است که دموکراسی خوبتر را در کنار دارد. این دیکتاتوری عبارت از دیکتاتوری پرولتاریا است که دموکراسی اکثریت قاطع توده را نیز باخود دارد، باقی همه بیمعنی و استکبارانه است که دیکتاتوری اقلیت بسیار محدود بر اکثریت مردم است.
میهن زرغون

>>>   برای اینکه ما توانسته باشیم از حق خود استفاده کنیم پای به پای تمام پروسه های انتخاباتی را تحریم کنیم چه این انتخابات در شرایط تحمیل میشود که همه اجنتان و مزدوران غرب به خصوص امریکا یا کاندید شدن به پوست ریاست جمهوری ویا توسط غلامان حلقه بگوشان شان حمایت میشوند مردم اگر واقعا" میخواهند باین مزدوران نظر بفهمانند که دیگر فریب ونیرنگ های این مزدوران را فهمیده اند باید ازهمین حالا اولا گرفتن تزکره بعدا" ثبت نام و بعدارای دادن را تحریم کنند تااین چاکران بدانند که بعد ازین نمیتونند مردم رافریب بدهند واز طرف دیگر این مردمان (مزدوران غرب) میخواهند با برا انداختن ثبت نام برای انتخابات وبعدا" براانداختن رای دهی انفجارات و انتحارات را بالای حریفان انتخاباتی زیاد کنند تا از یک طرف مردمان مستحق رابترسانند واز حانب دیگر ضمینه سوئ استفاده وتقلب را بیشتر مساعد سازند. بنا" اشتراک نکنید و این پروسه را تحریم کنید. بدانید که اینها بهر حال تقلب می کنند و بطور گسترده تقلب میکنند و برای پوشاندن تقلب خود میخواهند اشتراک مردم را پوششی برای تقلب شان دلیل بیاورند بنا" از همین حالا اشتراک در پروسه ثبت نام وبعدا" رای دهی را تحریم کنید تا فردامسئولیت تان در برابر مردم تان کم بوده و بدست خود ضمینه ساز تقلب نباشید.
صابر از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است