چهل هزار تبعه افغانستانی با هویت جعلی در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۵ کد خبر: 150329 منبع: پرینت

سازمان ثبت احوال نفوس پاکستان (نادرا) در گزارشی اعلام کرد در حال حاضر 58 هزار نفر از اتباع خارجی با مدارک شناسایی جعلی در پاکستان زندگی می‌کنند.
در سال‌های گذشته برای 41 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم پاکستان مدارک شناسایی جعلی صادر شد و 600 نفر از کارمندان سازمان ثبت احوال نفوس این کشور به علت دست داشتن در این زمینه برکنار شدند.

به گزارش فارس «شیراکبر‌خان» از اعضای مجلس ملی پاکستان با تأیید خبر صدور مدارک شناسایی جعلی در این کشور اعلام کرد برای رسیدگی به این موضوع یک کمیسیون ویژه تشکیل شده است.
اکبرخان با انتقاد شدید از عملکرد سازمان ثبت احوال گفت در حالی که بسیاری از مردم پاکستان به ویژه شهر کراچی باید برای دریافت مدارک شناسایی از مراحل سخت عبور کنند و هویت تمام اعضای خانواده و فامیل آن‌ها مشخص شود هزاران نفر از اتباع بیگانه به راحتی شناسنامه پاکستانی دریافت می‌کنند.

گزارش سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد از بین اتباع خارجی که مدارک شناسایی جعلی دریافت کرده‌اند بیشترین تعداد مربوط به افغانستانی‌ها است و حدود 40 هزار نفر از آن‌ها مدارک شناسایی پاکستانی در اختیار دارند.
طبق این گزارش اتباع کشورهای هند، بنگلادش، آمریکا، مصر، عراق و کشورهای آسیای مرکزی موفق به دریافت مدارک شناسایی پاکستان شده‌اند.

در دوره حکومت حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف(حزب حاکم) برای 4035 نفر از اتباع بیگانه مدارک شناسایی جعلی صادر شده است که از این تعداد 3430 نفر افغانستانی، 5 نفر عراقی، 111 نفر بنگلادشی، 21 نفر چینی و 39 نفر هندی هستند و بیش از 200 نفر از اتباع ازبکستان، اندونزیا، سودان، سنگال و مالدیپ هستند.
سازمان ثبت احوال پاکستان اعلام کرد هنوز هم 58301 نفر از اتباع بیگانه با مدارک جعلی در پاکستان زندگی می‌کنند.

طبق این گزارش ظرف 3 سال گذشته مدارک شناسایی جعلی تعدادی از اتباع بیگانه در پاکستان باطل شده است و 600 نفر از کارمندان سازمان ثبت احوال به علت دست داشتن در این زمینه اخراج شدند این در حالی است که پیگیری موضوع همچنان ادامه دارد.

بعد از کشته شدن «ملا اختر منصور» رهبر طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی، مدارک شناسایی پاکستانی وی با نام «ولی محمد» کشف شد.
«چودهری نثار علی خان» وزیر کشور وقت پاکستان در واکنش به کشف مدارک پاکستانی رهبر طالبان گفت: برای شخصی که افراد دارای شناسنامه جعلی پاکستانی را معرفی کند 10 هزار روپیه جایزه درنظر گرفته شده است و برای مهاجران افغانستانی که شناسنامه جعلی خود را تحویل دهند تسهیلات ویژه در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: مدارک شناسایی تمام شهروندان پاکستانی در چند مرحله دوباره بررسی می‌شود.

وزارت داخله پاکستان اعلام کرد: کسانیکه در صدور شناسنامه جعلی پاکستانی دست داشته باشند یا با این افراد همکاری کنند به 14 سال زندان محکوم می‌شوند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هویت جعلی
نظرات بینندگان:

>>>   یک ملیون پاکستانی درافغانستان با اسناد تقلبی صاحب اسناد تذکره زمین وخانه شده اند

>>>   درافغانستان حتی پاکستانی هابه پارلمان راه یافته اند ومنحیث وکیل پارلمان فعالیت میکنند

>>>   بیچاره خبر ندارند . بیش از یک میلیلون افغان پاسپورت پاکستانی دارند. تنها در عربستان سعودی بیش از از 300000 و در العین امارات نزدین به 100000 صد هزار نفر پاسپروت پاکستانی دارند ، از دیگر چای ها نپرس..............

>>>   پشتون ها میخواهد که پاکستان را هم به مرداری بکشه
برای همین این کار ها را میکنه خبر نداره که پنجابی ناف مادران پشتون را بسته کرده
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است