کشتار دره‌ی قیاق و فریادهایی که شنیده نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۷/۲/۶ کد خبر: 150339 منبع: پرینت

در ادامه‌ی هر شب سقوط پوسته ها و کشتارها در دره‌ی قیاق، به تازگی ۸ فرد از پولیس محلی در دره‌ی قیاق غزنی، کشته و ۳ نفر زخمی شدند.
در شب گذشته نیز در قریه‌ی خشیک ۴ نفر از بین رفتند، ترور با تفنگچه‌‌ی بی صدا همه روزه در شهر غزنی جریان دارد؛ اما از این شهر صدا به جایی نمی رسد،

رسانه ها، فعالان فرهنگی، اجتماعی سکوت کرده اند، روشن است که برخی خبرنگاران به خاطر اعمال سلطه و سیطره‌ی والی با اخبار این شهر، گزینشی برخورد می کنند و به مرض «خودسانسوری» مبتلا هستند.

با قطع نظر از این حرف‌ها، شهر غزنی سال‌ها است که بدور از چشم رسانه ها و حکومت قرار دارد، وضعیت آزادی بیان و سایر آزادی‌های سیاسی شهروندان بسیار نگران کننده است و نهادهای حقوق بشری، مدافع آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات نیز هیچ کار موثری در این ولایت نکرده اند و گزارش دقیق از غزنی ندارند.
در نتیجه مردم است و یک نظام محلی طالبانی.

می دانیم که فساد گسترده، دیکتاتوری، قبیله گرایی و نا امنی از ویژگی‌های بارز این شهر است، ساختارها و بافتارها بگونه‌ی ستمگرانه است که همواره حق محرومان پایمال می شود، بچه های مردم هر شب به دفاع از نظامی جان می دهند که از سر تا پای ستمگر است و هیچ کاری برای توده‌های محروم نمی کند.

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشتار
صحرا
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی والی غزنی دعوایش را در محکمه طالب فیصله کند حماقت آمر والی را ثابت میسازد.

>>>   جنگلی بنام افغانستان است که ....ها انرا به طویله خانه تبدیل کرده
حتا امنیت کابل را گرفته نمیتوانه غزنی که دورتر است
احمد از کابل

>>>   دولت فاشیستی قبیله فساد پیشه در حالت سقوط قرار دارد. احمدزی فاشیست یک تن از تروریستهای طالب را والی غزنی مقرر کرده است تا پشتون سازی داعش و طالب سازی در این ولایت باستانی را رونق دهد.

>>>   امنیت ملی میگوید:
ما از پیش آگاه بودیم !

>>>   آقامیثم خدا خیرت دهد که مردم را از اوضاع غزنی با خبر می کنید، و درد و رنج مردم را بازگو کرده

>>>   در ولایت غزنی و ولسوالی های مربوط ان نسل کشی هزاره ها جریان دارد که همه مردم شاهد چنین جنایت از دیر زمان در این حکومت اشرف غنی احمدزی هستند حتی که مدیر احصاییه که یکتن از احمدزی است حاضر نشده تا بمردم هزاره سکن در مربوطات ولایت غزنی تذکره ورقی برای انتخابات به انها بدهد وتا توهین وتحقیر انها را از دفتر اش بیرون کرده که شما ازین کشور نیستید بروید بجای اصلی تان چیزی که ناصر وصولی و خانم منگل و عبیدالله بارکزی وکیلای ولایات پشتون نشین در مجلس پارالمان عنی چنین چیزی را بمردم غیر پشتون بیان کرده اند اینها که چنین حرف های خاینانه شانرا میزنند به دلپری از ارگ است ورنه این شغالان جاسوسان ای اس ای چنین چیزی را گفته نمیتوانستد و جرعت اش را هم کرده نمیتوانستند .

>>>   تنها راهش عمل به مثل است کی بود واز کجا خوانواده شهدا مجبورن انتقام شان را از کسانی که موجب و درگیر این مسایل هستند بگیرند
اوج بی غیرتی است کاری نکنند تر خشک میسوزند خون در مقابل خون چشم در مقابل چشم
به پا خیزید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است