ترس آمریکا از مذاکرات دو کوریا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۷/۲/۶ کد خبر: 150341 منبع: پرینت

اسپوتنیک در گزارشی نوشت محافل آمریکایی از نتیجه مذاکرات آتی دو کوریا هراس دارند، چراکه ممکن است تایید شود مشکل اصلی در شبه‌ جزیره کوریا، آمریکا است.

«استیو گوآنز» خبرنگار و نویسنده کتاب «جنگ طولانی واشنگتن در سوریه» در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: رسانه‌ های آمریکایی دیدی منفی نسبت به برقراری صلح در شبه جزیره کوریا دارند. این رسانه‌ ها نیز مانند دولت آمریکا از اینکه سئول در جریان مذاکرات دو کوریا به این نتیجه برسد که مشکل اصلی کوریای شمالی نیست بلکه آمریکا است، هراس دارند.

اسپوتنیک نوشت: رسانه‌ های آمریکایی روابط سئول و پیونگ یانگ را به شکلی هشدار آمیز پوشش می‌ دهند و هرچه به دیدار «مون جایه این» رییس جمهور کوریای جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی در روز جمعه نزدیکتر می‌ شویم، بدبینی این رسانه‌ ها در پوشش اخبار بیشتر می‌ شود. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در هفته جاری که کیم برای شرکت در مذاکرات آماده می‌ شد، از خشم چین از کنار گذاشته شدن از مذاکرات گزارش داد.

گوآنز در این خصوص می‌ گوید: «به نظر من ترس از اینکه کوریای جنوبی از مدار آمریکا خارج و وارد مدار چین شود، رسانه‌ های آمریکایی را فرا گرفته است. آمریکایی‌ ها می‌ ترسند کوریای جنوبی در جریان مذاکرات بفهمد که مشکل اصلی آمریکا است و با کوریای شمالی برای جلوگیری از وقوع جنگ به توافق برسد».

گوآنز در ادامه افزود: «کوریای جنوبی ممکن است با کوریای شمالی بر سر مساله‌ ای توافق کند که باب میل آمریکا نیست و آن مساله خروج نیرو‌های آمریکایی از شبه جزیره کوریا است».

به گفته این خبرنگار، اگر قرار باشد یک پیمان صلح به مذاکره گذاشته شود حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کوریا زیر سوال می‌رود. اگر کوریای شمالی و جنوبی در صلح باشند پس چه نیازی به حضور نظامی آمریکا است؟».

از نظر گوآنز استراتژی رسانه‌ های آمریکا این است که کیم جونگ اون را بی پروا جلوه دهند، اما این استراتژی نتیجه بخش نیست. مطمئناً استراتژی کوریای شمالی غیرمنطقی نیست.

اما در حال حاضر حتی واشنگتن هم ادغان می‌ کند که استراتژی کوریای شمالی کاملا منطقی بوده است. اما فشار بر کوریای شمالی برای تسلیم شدن که آمریکا آن را از سال 1984 در پیش گرفته اند کار موثری نیست».

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کوریا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است