برافراشته شدن پرچم فلسطین در ایتالیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۷/۲/۶ کد خبر: 150354 منبع: پرینت

ده ها هزار ایتالیایی روز چهارشنبه هفتاد و سومین سالگرد رهایی از فاشیسم و رژیم فاشیستی 'بنتیو موسولینی' را با برگزاری راهپیمایی سراسری و با برافراشتن پرچم فلسطین جشن گرفتند.

به گزارش رم، در این راهپیمایی حامیان ملت مظلوم فلسطین و جامعه فلسطینیان مقیم، اسراییل را یک رژیم فاشیست و تروریستی خوانده و خواستار آزادی فلسطین شدند.

در شهر میلان لحظاتی میان حامیان مردم فلسطین و حامیان اسراییل در میان تدابیر شدید امنیتی تنش رخ داد. شماری از تظاهرکنندگان علیه اسراییل اعتراض کرده و در حین عبور دسته یهودیان حامی اسراییل شعار 'فلسطین آزاد باید گردد'، ' اسراییل فاشیست و رژیم تروریست است'، 'اسراییل ها از راهپیمایی خارج شوند' را فریاد کشیده و پرچم فلسطین را برافراشتند.

جامعه یهودیان حامی اسراییل در شهر رم در راهپیمایی «آزادی از فاشیسم»، بدلیل حضور جامعه فلسطینی شرکت نکردند.

ایتالیایی ها همه ساله به مناسبت رهایی این کشور از سلطه رژیم فاشیستی موسولینی و اشغالگران آلمانی و پایان جنگ دوم جهانی، در سراسر این کشور راهپیمایی می کنند.

25 آوریل سال 1945 میلادی (73 سال پیش) کمیته آزادی ملی (CLNAI) به ریاست 'لوییجی لونگو' ، 'امیلیو سرنی'، 'سندرو پرتینی' و 'لیو والیانی' اعلام شورش در تمام اراضی تحت اشغالی نازی ها و فاشیست ها کرد و از نیروهای پارتیزان فعال در شمال خواست تا به پادگان های فاشیست و آلمانی حمله کنند که منجر به تسلیم آنها و رهایی از این رژیم شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است