دیدار تاریخی دو رهبر کوریا در مرز دو کشور
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۷/۲/۷ کد خبر: 150372 منبع: پرینت

رهبران دو کوریا در منطقه عاری از سلاح واقع در مرز دو کشور دیدار کردند و برای نخستین یک رهبر کوریای شمالی وارد خاک همسایه جنوبی شد.
به گزارش شفقنا به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و مون جائه این، رییس جمهوری کوریای جنوبی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی در منطقه عاری از سلاح واقع در مرز دو کشور دیدار کردند تا جهان شاهد سومین دیدار میان سران دو کره در طول تاریخ باشد.

بر اساس این گزارش، سران دو کوریا ابتدا در خط مرزی با یکدیگر دست دادند و پس از آن نیز اون با عبور از این خط، پا در خاک کوریای جنوبی گذاشت تا به نخستین رهبر کوریای شمالی تبدیل گردد که وارد همسایه جنوبی می شود سپس این را دعوت کرد که وی نیز از خط مرزی عبور کند و پا در خاک همسایه شمالی بگذارد.

پس از آن نیز سران دو کشور بار دیگر به خاک کوریای جنوبی بازگشتند جایی که پس از شرکت در مراسم استقبال رسمی و دیدار با مسوولان کشور مقابل راهی محل برگزاری دیدار خود شدند.

در همین حال، پیش از آن که دیدار رسمی این و اون پشت درهای بسته آغاز شود، رهبر کوریای شمالی در دفتر یادداشت بازدیدکنندگان از کوریای جنوبی نوشت: تاریخ جدیدی هم اکنون آغاز می شود.

لازم به ذکر است که دیدار رییس جمهوری کنونی کوریای جنوبی و رهبر جوان کوریای شمالی در منطقه مرزی عاری از سلاح نخستین دیدار سران دو کوریا از اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون و سومین دیدار تاریخی میان رهبران دو کشور از زمان تقسیم دو بخش شبه جزیره کوریا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می آید.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
رهبر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است