چهلمین سالگرد کودتای ۷ ثور از منظری دیگر
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۰    ۱۳۹۷/۲/۷ کد خبر: 150378 منبع: پرینت

کمونیست های دو آتشه ، روپوش کودتایی شدند که روس ها انجامش دادند.

داوود خان هم خود را کشت و هم ملت را تباه کرد. سیلی سردار ولی پسر کاکا و داماد ظاهر شاه به روی سردار داوود و واداشتن او به استعفا از مقام صدارت در سال ۱۳۴۳ نتایج خود را پس از ده سال در کودتای نیمه کمونیستی ۲۶ سرطان ۱۳۵۲ تحویل شاه مخلوع و مردم افغانستان داد و روس های در کمین را برای تحقق آرزوهای دیرینه شان به سوی جنوب خیلی نزدیک ساخت.

داوود که دیر بیدار شده بود با حالت خواب آلودگی خواست از رفقای کمونیستش جدا شود که همان تصمیم نا خردمندانه سبب خشم روس ها و حذف دهشتناک رژیم لرزان او گردید.

متظاهرین به کودتا عربده سر می کشیدند و ودکا و کنیاک بر سر همدیگر می پاشیدند و تا شکست تجاوز ارتش سرخ و اسقاط رژیم باز مانده تجاوز نجیب ، علیه همدیگر متوسل به هشت کودتای درون حزبی و جناحی شدند که آخرینش کودتای محمود بریالی بود که با جلوگیری ملیشه های دوستم از فرار نجبب به هندوستان ، کارش به پناه بردن به نمایندگی سازمان ملل در کابل ، پایان یافت.

نتایج کودتای روسی:
چیز هایی است که در چهل سال پسین شاهدش هستیم و بهای سنگین و توان سوز آن را هنوز هم ملت نگون بخت ما می پردازد.

محمد موسی فریور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
7 ثور
فریور
نظرات بینندگان:

>>>   او اخوانی !
کمونست ها هنوز کودتا نکرده بودند که انگک وبنگک به پخاور رفته زیر بال بوتو ونصیرالله بابر لانه کرده وبر ضد داود خان دست به باغیگری ویاغیگری زده بودند
ر

>>>   رهبران مجاهدین درخانه خدا سوگند خوردند اما بکابل نرسیده آن سوگند را زیر پا کردند ، خلقی ها درکابل ودکا می خوردند اما تعدادی برادران مجاهد برای شراب خوری به دبی تاجکستان میروند یا بعضا که وکیل پارلمان هم هستند شراب قاچاق میکنند

>>>   خوب شد که جهاد پیروز شد ومردم از ثمره آن مستفید شدند !!!

>>>   هر جای که روسیه حضور پیدا کند ان منطقه به قتل گاه و ویرانگاه مبدل خواهد گشت ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   اقای فریور!
کودتای ثور وهجوم روسها چیزی حتمی وشدنی بودچون روسها بیش از ده هزار مزدور ووطن فروش افغانی را زیر تربیه گرفته بالای انها سرمایه گذاری نموده بوددر مکاتب وپوهنتون نیز غلامهای روس فعال بوده جوانهای بی مغز وکم تجربه را مغز شوی نموده نهضت قوی ضد خدا ودین خدا را به راه انداخته بودند این غلامهای زر خرید از یک سو وبرنامه های توسعه طلبی وامپریالیستی اتحاد شوروی دست به دست هم داده زمینه ای هجوم روسها را در وطن عزیز فراهم نمود این همه به ان معنی نیست که مزدور های فعلی ویا هر غلام ووطن فروش دیگر قابل توصیف وپذیرفتنی اند زیرا مزدور مزدور است چه از روس باشد ویا از امریکا وانگلیس ویاهم از پاکستان وقتی دم از حریت وازادی میزنیم وپروتاریا ی کارگری را تقبیح مینمایم خود زیر بیرق پاکستان کانفدریشن اسلامی!!!میسازیم ولو پایتخت ان هر کجا باشد دران زور حکومت میکند نه من وتو ویا این دلقک های غرب چون کرزی وغنی وعبدالله وقانونی جای تاید را دارند وقتی بدن ضعیف شد هرنوع مکروب جاگزین گردیده حیات انسان را موردتهاجم قرار میدهدانچه دران زمان بوقوع پیوست حتمی وشدنی بود وحالات کنونی هم انعکاس همان اقدامهای جاهلانه ومغرضانه واقع شدنی بود کشور ما با اینهمه منابع طبیعی وتریلیونها دالر سرمایه های مادی نمیشود از انظار امپریالیزم جهانی مخفی بماند وباید این کشور وملت بلعیده میشد هنوز دران زمان روسها نمیدانستند که ما چه وبکجا داریم واینها که از هزار ها کیلومتر زیر زمین را اکتشاف وتصویر برداری مینمایندکجا قرار میگیرند علی الخصوص که سرسپرده های چون کرزی وغنی وعبدالله وقانونی وصالح ومحمدی وحکمتیار وسیاف وصلاح الدین ربانی درصف سر سپردگی وبردگی حاضر به هرنوع فداکاری بوده وتعداد از غلامهای دست دوم وسوم وبعضا نا اگاه چون من وفریور هم اعمال خاینانه وجرم غلامی عده ای را تستر مینمایم وخدمتگذاری اجیران را توجیه وتبریه میکنیمدیگر مانعی بر سر راه کسی نمانده تا این لقمه ای چرب را نه بلعد واین که عده ای نشنلیزم را دامن میزنند ویا ویا از جهاد بر حق!!!وتحریک اسلامیاسم میبرند همه به مقصد خدمتگذاری به اشغالگران است ومتجاوزین همیشه ما مسلمانهای بی عقل را فریب داده مناطق را ذریعه ای ما تسخیر وباز خودمارا چنان دور می اندازند که به ذره بین هم نمیتوان توته های متلاشی شده ای خودرا پیداکرد
لالی از ننگرهار

>>>   بايد مرتكبين كودتاى هفت ثور محاكمه وبه جزاى أعمال شان برسند ولى اين كار از دست اين دولت وطن فروش ساخته نيست وأين دولت مزدور هم متشكل از همان كمونيست هاست زيرا اين كروه خلقى ها وبرجمى ها سست عنصر هستند وبه هر قالب جور مى أيند . قبلاً مزدور رؤسها بودند وحالا مزدور أمريكا اند . اينها نه دين دارند نه شهامت ونه هم غيرت همه شان در شراب وفساد غرقند .

>>>   ..... بر همه این وطن فروش ها از اشرار وکمونیست طالب القاعده.همه این ها حاله دست بیگانه ها بودند و هستند.هرکدام این وطن فروشی خود را ثابت کردن بازهم خانه ای کمونیست ها آباد در زمان خودشان دزدی.فساد.زمین های بیت المال غصب نکردند
زمري لغمان

>>>   هفتم ثور قیام مسلحانه ای اردوی افغا مستان بود ، بستن اتهامات کار ساده است ، اما ثابت کردن آن عقل و درایت و فهم علوم سیاسی میخواهد شما به الف‌بای مبارزات سیاسی مراجعه کنید ، نظام ظاهر و داود را در طی نیم قرن از لحاظ ر شد اجتماعی و اقتصادی مطالعه کنید ، آنگاه به عمق مسایل پی میبرید د مو‌کراسی واقعی و حکومت های انتخابی راه حل بسیاری از مسایل اجتماعی است که مردم افغانستان در طی همین مدت از هر لحاظ محروم بودند. با وجود ثروت های طبیعی بیشمار کشور در ملل متحد از آخر ، اول بود ، اعضای حزب د.خ. ا. فر زندان صدیق وطن بودند،و در تاریخ واقعی افغانستان با آن همه قربانی هایبکه صفوف این حزب در راه حفظ وطن از تعرضات چین سوسیا ل امپریالیسم و پاکستان در تبانی با ناتو داده آند قهرمانان واقعی ابن میهن رقم زده شده اند.
حزب یگانه گردان پیشاهنگ طبقه ای زحمتکشان بود ،اما مقابله در برابر اهریمن چین ،امپریا ابرم امریکا و غرب و ارتجاع پاکستان و اخوان المسلمین داخل و خارج کار دشوار بود که منجر به جنگ تمام عیار سر تا سری شد ، حالا شما اگر همت دارید پرچم مبارزه علیه مفسدین داخلی و خارجی را بردارید و ملت را نجات دهید . حرف مفت زدن آسان است.
قارن...

>>>   باید هفت ثور محاکمه وبه هشت ثور مدال داده شود ؟؟؟؟

>>>   داوود یک احمق عقده ئی و خودخواهی بیش نبود.
اکثر مشکلاتی را که امروز میبینیم از دست همین کدو است. از پشتونستان خواهی احمقانه و دشمنی بیجا با پاکستان، تا بی ثباتی سیاسی کشور، تا قومپرستی و تمامیت خواهی اوغانها، همه و همه تخم های گنده همین داوود حرامزاده است که تا امروز کشور را بی ثبات ساخته.

>>>   زنده باد حزب دیمو کراتیک خلق افغانستان ما از این حزب پشتیبانی میکنم و خواهان به قدرت رسیدن دوباره آن حزب هستیم
فدائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است