گزارش از جلسه مشاوران امنیت افغانستان و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150404 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در حاشیه نهمین نشست امنیتی مقامات بلند پایه با جنرال ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار نمود. در این دیدار هردو طرف در باره پرانسیب های هفتگانه که هنگام سفر نخست وزير پاکستان به کابل روی آن توافق صورت گرفته بود، بحث همه جانبه نمودند.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور تاکید نمود که برای عملی شدن توافقات و پرانسیب ها یک پلان عملی ساخته شود تا تمام اصول در زمان معین آن جنبه عملی را بخود بگیرد. مشاور امنیت ملی همچنان گفت که اعتماد میان حکومت ها زمانی به میان آمده میتواند که در پهلوی گفتگوها اقدامات عملی صورت گیرد.

آقای ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان از پیشنهادات محترم مشارو امنیت افغانستان ملی استقبال نموده و به وی درباره گام های عملی در این زمینه اطمنیان داد.

پرانسیب های که در هنگام سفر نخست وزير پاکستان به کابل میان هردو طرف روی آن توافق شده است قرار ذیل می باشد:
۱. پاکستان از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت کند.۲. هردو کشور اقدامات مؤثری را در برابر جنگجویان و عناصری که تهدیدهای امنیتی را متوجه هریک از دو کشور می سازند، روی دست گیرند.
۳. هردو کشور تعهد می ‌سپارند که به هیچ کشور، شبکه، گروه یا فردی اجازه استفاده از قلمرو‌های شان را برای فعالیت‌های ضد دولتی در برابر هریک از دو کشور ندهند.
۴. به منظور عملی شدن اقدامات توافق شده، هردو کشور میکانیزم را برای ارزیابی، همآهنگی و تأیید از طریق افسران ارتباطی، ایجاد نمایند.
۵. هردو کشور تعهد می ‌سپارند که از نقض حریم فضایی و ارضی همدیگر اجتناب نمایند.
۶. هردو کشور از شیوه ملامت‌ سازی همدیگر اجتناب نموده و به جای آن، برای رسیدگی به اختلافات و نگرانی‌های متقابل، از میکانیزم‌های همکاری در چهارچوب پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی استفاده نمایند،
۷. به منظور تطبیق پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی و اصول حمایوی فوق‌الذکر، هردو کشور گروه‌های کاری و میکانیزم‌های لازم را به تأسی از پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی ایجاد نمایند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت ملی
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حنيف أتمر و تمام مقامات دفترش آلوده به فسادهاى كلان استند از جمله جعل قرادادهاى تجهيزات امنيتى و اسلحه هر حركت أتمر براى انجام فساد است و خوابهاى چند ميلون دالرى از بابت خريد تجهيزات امنيتى به بهانه جنگ بهارى با طالبان ميبيند
جوينده

>>>   پس در نشست هاي قبلي همچون حرفها فيصله و تفاهم نشده بود و يا اينكه سالهاي لازم بود تا اين متن جور شود؟ اين حرفها چي ضمانت إجرائي دارد؟
مرجان

>>>   این امضاها وپروتو کئول ها نزد پاکستان برابر یک پگشقل ارزش ندارد صرف شمارا مصروف میسازد شما هرچه خواسته باشید پاکستان امضا میکند اما عملش را شاید اگردرخواب ببینید !
در طزول هفتاد سال هنوز هم به اسرائیلستان اعتماد دارند وبا او پروتو کول امضا میکنند !
ر

>>>   رهبران و نظامیان پاکستان تربیه شده در دامن انگلیس هیچگاهی بکشور و مردم ما صادق نبوده ونیستند پاکستانی ها دشمن دیرینه افغانستان هستند و در اینده خواهند بودند هر حرکت شیطانی انها خیانت و هدف شومی شانرا در پی داشته و دارد اعتماد به پاکستانی ها اشتباه بزرگ تاریخی و خیانت بکشور خود ما است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است