اولین نشست‌ مشورتی با مردم در باره انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۳    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150408 منبع: پرینت

اولین نشست‌ مشورتی با مردم در باره انتخابات و نگرانی‌های مردم در این مورد، از سوی محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح، امروز شنبه، برگزار شد.

هدف از این نشست‌ها که قرار است با جمع کثیری از علما، استادان دانشگاه‌ها، متنفذان اجتماعی و محلی، بانوان و جوانان، انجام یابند، بحث و تبادل نظر روی انتخابات در مناطق آسیب‌پذیر و چگونگی شرکت مردم در این روند، طرح خواست مردم از مراجع مختلف و تصمیم‌گیری در روشنایی مشوره مردم، عنوان شده است.

نشست مشورتی امروز شنبه، با حضور شماری از وکلای مردم در پارلمان، متنفذان اجتماعی و محلی، وکلای گذر، برخی از شخصیتهای علمی و فکری، فعالان سیاسی و مدنی و جمع کثیری از مردم، انجام یافت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   كدام انتخابات ؟ بهتر است كه ديكر نام انتخابات را ذكر نكنيد .

>>>   زمانی که هزاره ها جوقه جوقه برای ثبت نام در انتخابات مراجعه میکردند و از دولت خواستند تا روزانه به اساس مراکز،نتایج ثبت نام ها را اعلان کند.دولت در جواب گفت که این به ما ارتباط ندارد و به کمیسیون انتخابات ارتباط دارد و کمیسیون انتخابات گفت که نظر به عدم امکانات دسترسی کمپیوتری به مراکز ثبت نام رای دهندگان.ما امکانات اعلان نتایج روزانه را نداریم.
بعد از حمله انتحاری در مرکز رای دهی هزاره ها و اعلان یک مرجع تقلید هراره ها که از طرف دولت برایش دظیفه داده شده بود که به اهل تشیع بگوید که تا زمانی که امنیت تامین نشود،در انتخابات اشتراک نکنند،دولت شروع کرد به اعلان نتایج ثبت نام و بزرگترین ثبت نام کنندگان را ولایت قندهار اعلان کرد.
حالا هم در ثبت نام رای دهندگان تقلب صورت میگیرد و هم در انتخابات.
دولت اعلان میکند که چون نظر له درخواست مرجع رهبری هزاره ها برای انصراف از شرکت در ثبت نام برای انتخابات،بخاطر مسایل امنیتی،تعداد کمتری از هزاره ها در انتخابات وبت نام کردند،بنأ تعداد پشتون های ثبت نام کننده زیاد است و اکثریت شان به اشرف غنی رای دادند و اشرف غنی برنده انتخابات است.
زیرا روی دلایل مختلف امکانات به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی و برگزاری آن با انتخابات ریاست جمهوری یکجا،خیلی احتمال میرود.

>>>   کمپاین حزبی است نه مشورت مردمی

>>>   خلیلی از فرط بی مضمونی در شوروای صلح به وزن کردن ..... خود مصروف گردیده است.

>>>   هزاره ها را با انتحار از ثبت نام و اخذ تذکره عمداٌ و قصداٌ مانع می شود به بهانه همان انتحار مرکز ثبت نام را بستند کجا است خلیلی ، محقیق و دانش که بگویند چرا انتحاریت خون مردم را می ریزاند و تو مردم را از حق مدنی شان محروم می سازی . اینبار هزاره ها با خون ، گوشت و پوست شان تعصب و ظلم چهار سال گذشته را حس کرده اند و به هیج وجه به دنبال خلیلی و محقیق و دانش نمیروند و خود می دانند که به کی رای بدهند و دنبال تکه داران نخواهند رفت و تیکه داران هم به موضوع پی برده اند. که در برابر همه این ناروایی ها خاموش بوده و فقط نظاره می کنند.!

>>>   خلیلی خواب بیند پنبه دانه

>>>   کریم خلیلی ریس شورای صلح اشرف غنی احمدزی است نه ریس کمیسون انتخابات این موره ارگ را به انتخابات چکار است که مشوره دهی را در پیش گرفت در باره انتخابات کریم خلیلی حال برای نفع رسانی به ارگ به هر کاری بدستور غنی احمدزی دست میزند و ارگ از پاینت منفی خلیلی اسفاده کرده انرا بحیث سخنگوی و مداح و مبلغ خود مورد استفاده قرا داده پاینت کلان منفی ان همانا چور و غصبزمین های وزرت دفاع در تپه دارالامان مشهور به تپه اسکارت است که حاجی نبی برادر کریم خلیلی در زمان حکومت کرزی که خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری بود و به امر کرزی دم میشوراند حاجی نبی برادر خلیلی ان تپه را تا نزدیک قلعه قاضی که بیشتر از هزار جریب زمین است زبور برادراش غصب کرد و انرا شهرک درست کرد با فروش بلند قیمت هر نمره انرابالای اشخاص وافراد فروخته که بنام شهرک حاجی نبی مسما گردیده وملیون ها افغانی را از درک فروش ان به جیب زده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است