هشتم ثور زهرخندی بر رویای جهاد
براستی اگر رهبران فقید جهاد و دیگرانی که جهاد کردند و سردمداران مبارزه با متجاوزان روس گشتند و اینک نیستند تا به بیراهه رفتن مجاهدت شان را ببینند؛ زنده بودند شرم داشتند که چنین سوء استفاده هایی از نام و عنوان شان می گردد 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۲    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150411 منبع: پرینت

از 8 ثور 1371 شمسی تاکنون 26 سال متوالی است که پله به پله و گام به گام عقب تر رفته ایم و ضعیف تر شده ایم و جز یاد و خاطره ای محو و تار چیزی از مجاهدت واقعی و مجاهدان حقیقی در اذهان ما باقی نمانده است و می توان مدعی شد زخمی که این روز و این جهادگران نقاب دار بر روح و روان و جسم افغانستان باقی گذاشتند به مراتب عمیق تر و کاری تر از درد هجوم و اشغال شوروی در 7 ثور بوده است.

شاید مجاهدان راستین و داعیه داران تمام و کمال جهاد در برابر کفر مطلق شوروی و کمونیست حاکم بر روح افغانستان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسیده اند که رویای اسلام و آزادی را در سر می پرورانده اند و اینک زیر خروارها خاک خفته اند و از بازماندگان و مریدان نقاب دار و سودجویان از حزب و نام و خود شرم دارند.

براستی اگر رهبران فقید جهاد و دیگرانی که جهاد کردند و سردمداران مبارزه با متجاوزان روس گشتند و اینک نیستند تا به بیراهه رفتن و کجراهه ی مجاهدت شان را ببینند؛ زنده بودند شرم داشتند که چنین سوء استفاده هایی از نام و عنوان شان می گردد.

اینک پس از گذشت 26 سال و با استناد به تمام معامله گری ها و نان به نرخ روز خوری ها و پر کردن جیب و شکم از عنوان مجاهدت و جهاد، حتی خود رهبران شهید هم از عنوان های اینچنینی شرم دارند که صرفا در مراسم های خاص و روزهای ویژه ای سخنرانی های تکراری به سمع و نظر مردم ملکی برسد و مسوولان در ادعای خدمت و سینه چاکی خود برای مجاهدت و جهاد از یکدیگر سبقت بجویند.

حتی اگر روزی روزگاری در 26 سال قبل و پیش از آن، جهاد یک مبارزه حقیقی و مجاهدت خاص برای مقابله با کمونیست ها و ارتش سرخ بشمار می رفت؛ اینک دهه ها است که دیگر خارجی ها کنترل این بازی را در دست گرفته اند و عروسکان خیمه شب بازی را به میل و منافع خود می رقصانند و می چرخانند.

همچون بسیاری دیگر از آرمان های ملی که از رویای تحقق خود بازماندند و ملعبه ی منافع و مطالبات غرب و همسایگان در منطقه شدند؛ جهاد و مجاهدان نیز در این دام رنگین و ننگین بگونه ای گرفتار آمدند که جز با حذف کامل آنان از عرصه ی قدرت و پاکسازی اذهان عمومی از فریب های مجاهدگونه، راه دیگری باقی نمانده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
8 ثور
هشتم ثور
نظرات بینندگان:

>>>   8 ثور سیاه تر از 7 ثور....
شرم تان باد اشرار بی فرهنگ..
راستی که شما شرم ندارید.
شاه دولا غریب نواز

>>>   احمدی
کسانیکه دفاعیه دار هفت و هشت ثور هستند در ان زمان به حمایت امریکا از دست ظلم روس ها رهایی یافتند چرا که در آن وقت ، وضعیت در منطقه طوری مساعد نبود که روس حضور شان دوام پیدا کند امروز هم بازی برعکس آن در افغانستان جریان دارد امریکا در میدان افغانستان به دنبال هدف که روس ها سی سال پیش بودند امروز همه اراکین دولتی چه کسانیکه که خود را سر دم دار مقاومت میگویند و چه عده از عرب آمده اند به پشتیبانی امریکا خواستار پیچیده تر کردن کره مشکلات آفغانستان هستند .

>>>   روز هشت ثور مانند هفت ثور یک روز سیاه و شوم مانند هفت ثور است . داد و ندار مردم و کشور برباد شد ، بر نوامیس مردم تجاوز شد ، ارتش مجهز کشور نابود شد و یا به پاکستان برده شد . صرف این روز سیاه برای کسانی یک روز شکوهمند است که به ثروت های قارونی دست یافتند و صاحب بلند منزل ها شدند . تجلیل از این روز شوم پاشیدن نمک بر زخم های ناسور مردم است.
شمس تمنا

>>>   غنی خطاب به مهمانان و دزدان حاضر در دورو اطرافش
هفتم ثور هشتم ثور برای ماو شما یک نعمت بزرک بود پس
بنا بر این روز هفتم ثورشعار ما این باشد حوررا حوررا شعار
هشتم ثور این باشد الله اکبر الله اکبر
جاغوری

>>>   خدا کند که منظور نویسنده از رهبران فقیدجهادربانی، مزاری، مسعود، مولوی خالص نه باشد.زیرا این ها بودند که به شمول گلبدین و سیاف کابل را سوختادن و همه بنیاد های سیاسی و اقتصادی و نظامی کشور را تاراج و برباد کردند.
شعیب

>>>   خارجیها افسار این بازی بنام جهاد را حتی از سالهای تاسیس اولین هسته اخوان المسلمین در افغانستان در دست گرفته بودند و اینک ((... عروسکان خیمه شب بازی را به میل و منافع خود می رقصانند و می چرخانند.))

>>>   خداوند شما اشرار وحشی ومزدور پاکستان را زنده بدوزخ بیاندازد

>>>   جهاد یعنی دفاع پاکستان و اوردن 50 نوع کافر به کشور!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است