امین: طالبان حاضر به مذاکره با دولت نخواهند شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۷/۲/۹ کد خبر: 150417 منبع: پرینت

اخیرا نشست های صلح مختلفی برای افغانستان برگزار شده است. آیا بالاخره طالبان و مخالفان افغانستان سر تعظیم برای مذاکره با دولت فرو می آورند یا خیر؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالمقدم امین آگاه سیاسی در برنامه «راه حل» گفت: از لحاظ قانونی مشروعیت سیاسی افغانستان زیر سوال است. تمام نهادهایی که نظام را تشکیل می دهند ناقص هستند. همچنین دولت افغانستان یک دولت کاملا وابسته به کشورهای بیرونی است. چه در حوزه اقتصادی، چه در حوزه سیاسی و چه در سیاست های بین المللی اراده و آزادی عمل نداریم.

وی افزود: به صراحت می گویم که طالبان هیچ وقت حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیستند. چرا که دولت افغانستان را یک دولت ملی نمی دانند و وابسته به کشورهای بیرونی می دانند. و این آمریکا است که باید برای افغانستان تصمیم بگیرد.

امین، در خصوص نتیجه مذاکرات افغانستان و پاکستان هم بیان داشت: افغانستان از هر نوع مذاکراتی با دولت پاکستان هیچ نتیجه ای نمی تواند بگیرد. پاکستانی ها قضایا را دقیق دنبال می کنند و اوضاع افغانستان را بطور دقیق تحت نظر دارند.

این آگاه سیاسی صلح را در برنامه های دولت هم نمی داند و می گوید: هدف دولت نه تامین امنیت است، نه رفاه اجتماعی و نه رفتن به خط توسعه اقتصادی است. تمام اهداف دولت ارتباط می گیرد به زنده ماندن و بقای خودش و زمانی که برایش باقی مانده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امین
طالبان
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   راست می گو ید

>>>   اين را همگي ميدانيم، غني هم ميداند، ولي غرب كدام پلان دارد كه غني را وظيفه داده اند كه چه بايد كرد.

>>>   بلكل واقعيت است ودولت دست نشانده بنام صلح فقط وقت خود را مى خواهد تمديد نمايد .

>>>   طالبها از بدو پيدايش شان بحيث يك جريان تا هنوز كه هنوز است ، هيچگاهي اختيار خودرا نداشتند و پاكستان از انها استفاده ابزاري كرده است. حالاكه شكل اين جريان تغير كرده و به يك ماشين جنگي تبديل شده است. هركس پول داد، به انها خدمت ميكنند. اينكه كرزي و غني به عزر و زاري پيشنهاد صلح مينمايند، فقط عوامفريبي است. وقتي خود شان اختيار خود را ندارند، از طالب چه توقع دارند. هر وقتيكه بادار ها خواسته باشند، انها حاضر به مذاكره ميشوند، اما بادار ها نميخواهند صلح بيايد. ما بايد باين صدا ها خودرا بازي ندهيم. حكمتيار هم نميخواست تا كه آخرين عسكر خارجي در افغانستان باشد، صلح كند. اما وقتي برايش وعده دادند، سر وكله اش پيدا شد و حالا سخنگوي دولت شده و در تصميم ارگ سهيم است. پروژه اش با همكاري اتمر رو به تكميل است. داعش به سمت شمال انتقال يافت، عطا از قدرت افتيد، دوستم در تبعيد است. اين بدبختي ، قتل و كشتار در وطن سالها دوام پيدا خواهد كرد، تاكه مردم اين سرزمين تمام تبعيضات را كنار نگزارند و يكصدا به داد اين همه دوكانداران نرسند.

>>>   مقدم امین صد در صد راست میگوید، طالبان با اشرف غنی وایسرای امریکا حتی حاضر به مذاکره نیستند صلح را بجای خود بگذارید.

>>>   طالب در ارگ فعالیت داره دگه چی رقم میخواهین گفت و گو کنه
واقیعا که فغان استان است است چارتا مادر خطا و پدر نامعلوم سرنوشت ملت را معامله میکنه
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است