محفل 8 ثور در ارگ، شباهت به برنامه «چای‌خانه»
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۹ کد خبر: 150427 منبع: پرینت

آنچه در برنامه‌ی گرامیداشت از هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین در ارگ برگزار شده بود گذشت، شباهت به برنامه «چای‌خانه» و‌ یک نمایش مضحک و مسخره داشت، تا به یک برنامه تجلیل از یک روز بزرگ تاریخی و جان فشانی های مردم یک کشور.

در این نمایشنامه مسخره کرکتر های برنامه «چای‌ خانه» به غیر از حکمتیار، دیگر تمامی چهره‌هایی که به نحوی در سبوتاژ و شکست حکومت نوپای مجاهدین نقش داشتند، حضور به هم رسانده بودند. چهره‌هایی که به جز تحریف تاریخ و تملق و لاف‌های بی‌هوده دیگر چیزی برای گفتن نداشتند.

پیر ... (صبغت‌الله مجددی) به جز روایت‌های ... و صحنه آرایی های بی مورد و همیشگی‌اش که بیشتر منش خودخواهی و خود بینی‌اش را تبارز داد دیگه چیزی برای گفتن نداشت.

سخنرانی‌های غنی هم مثل عادت همیشگی‌اش که بر مبنای روایت‌های قومی استوار می باشد، باز هم به نحوی خواست که از واقعیت‌های آن روزگار کتمان کند و بار دیگر با عوامفریبی باز هم دهل فصل‌ها و خواب های نا تمام امان‌الله خان، موسی شفیق و داوود خان را کوبید و خود را افغان و‌ مسلمان خواند و پا را از این هم فراتر گذاشت و از نخستین سالگرد نبوت خبر داد و قانون اساسی را با بر شمردن شاهدانی مانند قانون پُف سرور دانش اسلامی‌ترین قانون در منطقه خواند و با چند دروغ و حرافی‌های تقلبی سخنانش را به پایان رساند.

تنها سخنرانی که به شکل شایسته از این روز حرف زد آقای مسلمیار رییس مجلس سنای کشور بود و منتقدان هشتم ثور و مخالفان مجاهدین را به باد انتقاد گرفت و از داعیه‌ی جهاد و رهبران مجاهدین به شدت دفاع کرد. سخنرانی رییس ستاد کل ارتش جنرال یفتلی متملقانه و چاپلوسانه‌ی بیش نبود و یک پیسه هم ارزش نداشت.

آنچه در این برنامه بیشتر از هر مساله‌ی توجه‌ام را به‌خود جلب کرد بزرگ نمایی کردن غیر موجه و نامرتبطِ، تصویر امان‌الله خان بجای قهرمان واقعی و فاتح اصلی هشتم ثور و‌ روز پیروزی مجاهدین ( قهرمان‌ملی کشور) بود.

خلاصه کلام؛ غنی بار دیگر ثابت ساخت که او به دنبال آجندا های قومی خود است و به شدت به‌سوی قومی سازی قدرت و تحریف و جعل سازی روایت‌های تاریخی حرکت دارد و نشان داد که او رییس و نماینده‌ی یک قوم و قشر خاص است، نه از تمام مردم افغانستان.

فتاح مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چای خانه
8 ثور
مهریان
نظرات بینندگان:

>>>   هشتم ثور یعنی روز چور چپاول غارت گری مال مردم رابه غنیمت گرفتن خلاصه کلمه وندزدن که برسر زبان های تمامی مردم بود دیگر دست آوردی نداشت
خوب یادم است که حتی از مزار تا میمنه وشبر غان به خاطر چور به کابل آمده بودند
احمد کابلی

>>>   ((د وختای که ماجهاد میکدیم اوسالها تفنگ نبود ، خدا مغفرت کند قوماندان بُزدل خان میگفتند کتی قولک زد چهار هلیکوپتر شوروی د یکبار بزمین افتادن ،اوناره که دیدیم داخل شان پُر از کتابای لیلن بود که نمشته کده بود او مردم اوغانستان نماز نخوانین !ای چشم دید خود مه اس ))

>>>   مسلمیار در حقیقت از فساد خود در مورد قاجاق مواد مخدر و رشوه خوردن و وابستگی با سازمانهای استخباراتی دفاع کرد.

>>>   قهرمان واقعی! این سخن بعد از مرګ نسل جاری درست است مګر ما زنده و قهرمانها را با چشم سر دیدیم که مجاهد کافر بزرګ و قهرمان غلام بزرګ تثبیت شد!!!!!!!!!!

>>>   امان الله خان بعد از کسب استقلال کشور برای تعالی و پیشرفت کشور، معارف و حقوق بشر، قانون اساسی و رفع بردگی .... اقدام کرد. ارمغان 8 ثوری ها به شمول مسعوددر تبانی با 7 ثوری هاچه بود؟ قتل، ویرانی، غارت، چپاول
غنی هم می خواهد با علم کردن شاه امان برای خود کمپاین می کند.
شعیب

>>>   درد اصلی مسلمیار نشر نوشته ای تحت عنوان ((لیست اعضای خانواده و دوستان مسلمیار در حکومت)) در تیلکس شایعات است که اینقدر این طرف و آنطرف دهن میاندازد.

>>>   انشاء الله روزی خواهد رسید که لنده غران پیرو 8 ثور مانند پودریهای امروزی محفل 8 ثور را در زیر "چادورها" برگذار کنند!!!!

>>>   انتخاب و ارسال، فرید احمد بادغیسی
+++
هشت ثور، روز عزای ملی درمیهن!

هشت ثور مرگ افزای ، روز ماتم ملی است
روز ويل و روز وای، روز ماتم ملی است
هفت گرگ آدمخوار ، هست و بود مارا برد
جوی خون روان هر جای ، روز ماتم ملی است

کوچه های کابل را ، قتلگاه مردم کرد
جغد شوم خونين پای ، روز ماتم ملی است
بغض مردمان ، کوه شد، آب زندگی خشکید
در گلوی نهر و نای، روز ماتم ملی است
کودکان آواره ، «هشت ثور» را گويند :
تا جهان بود بر پای ، روز ماتم ملی است!

>>>   هشتم ثور روز نجات مردم افغانستان است جوانان گذشته ها را مرور کنید و تاریخ تجاوز ارتش سرخ و حکومت خفقان خلق و پرچم را بخوانند و بپرسند که بر این مردم چه گذشته است. حساب چند نفر دزد را از حساب مجاهدان جدا کنید. هر قشری افراد فاسد هم دارد.

>>>   اوغانا همه چیزه به نام خود میکنن. شا ید یک زمان پیروزی مجاهدین هم به نام امان‌الله خان ثبت کنند.

>>>   درست فرموید

>>>   مه گذشته هاره مرور کدم سیاهتر از 8 ثور نیافتم !خدای برای هیچ کشوری غضبش را نفرستد یعنی 8 ثور نصیب شان نکند

>>>   ما نه ابرقدرتی را شکست دادیم ونه افغانستان قبرستان امپراطوری "هاست.
هرکشورکه از بریتانیا(انگلیس)آغاز تادیگران آمدند وبه اختیارخود رفتند، افغانستان قبرستان مردم خودش است به میلیون هاتن بی گناه کشته شده ومیشوند ..... نه برتانیا سقوط کرده وعقب ماند، نه روسیه سقوط کرد عقب ماند. و .......تنها افغانستان سقوط کرد،عقب ماند،کشته داد، محتاج به کمک سایر کشورهاست وتمام قبرش هایش ازاتباع خودش پراست.
سیدثمرالدین"سنگر"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است