جت های کوریای جنوبی جنگنده چینی را تعقیب کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150505 منبع: پرینت

کوریای جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد جت های این کشور یک فروند جنگنده ارتش چین را که برای چهار ساعت وارد محدوده دفاعی این کشور شده بود‌، تعقیب کردند.

این موضوع درست چند روز پس از دیدار سران دو کوریا و در شرایطی اتفاق افتاده است که این دو کشور موافقت کرده اند فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کوریا نهایی شود.

گزارش روزنامه هرالد از کوریای جنوبی حاکی است وزارت خارجه کوریای جنوبی اعتراض خود را در این زمینه به سفیر چین در سئول ابلاغ کرده و یادداشت اعتراض رسمی دیگری از سوی وزارت دفاع کوریای جنوبی تسلیم چین شده است.

خبرگزاری یونهاپ از کوریای جنوبی نیز گزارش کرده است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره دیدار سران دو کوریا و گفتگوهای این کشور با کوریای شمالی در آینده نزدیک با 'مون جایه این' رییس جمهور کوریای جنوبی گفتگو کرده است.

افزون بر این رییس جمهور آمریکا با 'شینزو آبه' نخست وزیر جاپان تلفنی گفتگو کرده و درباره برنامه مذاکراتی آمریکا و کوریای شمالی او را در جریان قرار داده است.

رسانه های کوریای جنوبی از اینکه بارها جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی چین وارد محدوده دفاعی این کشور شده اند انتقاد کرده اند اما پکن این پروازها را مغایر با قوانین بین المللی ندانسته و می گوید که وارد قلمرو کوریای جنوبی نشده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای جنوبی
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است