قاتلان‌ تان از شما دور نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۲    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150536 منبع: پرینت

افغانستان از اولین روز سال جدید، وارد فاز جدیدی از خشونت‌ها شد که تاکنون به شدت ادامه دارد.
جوی خون در افغانستان توسط جریان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تروریسم جاری است.

جریان سخت‌افزاری، عبارت از اسلحه و بمب است که توسط عاملان انتحاری و تروریست‌ها استفاده می‌شود و هر روز از شهروندان افغانستان قربانی می‌گیرد. البته تروریست‌ها، به جریان نرم‌افزاری و پشتیبانی‌کننده فکری و معنوی نیز نیازمندند که این جریان همان ستون پنجم است. ستون پنجم در داخل ادارات دولتی، مساجد، مدارس، شهرها و بازارهای افغانستان، حضور دارد که ماشین جنگی تروریسم روی آن حرکت می‌کند. بخشی از این ستون، مفتی‌ها و ملاهایی هستند که حملات انتحاری و کشتن شهروندان افغانستان را جایز می‌دانند. قاعدتاً لزومی ندارد که مبلغان حملات انتحاری، ریش نیم‌متری و عمامه پنج‌متری داشته باشند. آنان با ریش کوتاه و کلاه ساده، به جنگ افغان‌ها آمده‌اند.

طالبان روز سه‌شنبه یازدهم ثور، از فارغ‌التحصیل شدن ده‌ها تن از مفتی‌های این گروه خبر داد. این مفتی‌ها دیروز از اداره «تخصص فی القضاء والافتا» طالبان فارغ شده‌اند. این اداره، زیرنظر کمیسیون به اصطلاح تحصیلات عالی طالبان فعالیت می‌کند که وظیفه آن، تولید مفتی برای صدور فتوای حملات انتحاری و سایر فعالیت‌های نظامی طالبان است.
طالبان، محل تجمع این مفتی‌ها را ذکر نکرده است اما فضای ظاهری مکان این گردهمایی، نشان می‌دهد که باید در داخل یکی از شهرهای کشور، باشد.

سخن آخر این که قاتلان ملت افغانستان، از مردم دور نیستند، افغانستان یک کشور نفرین‌شده است که قاتل و مقتول در همسایگی هم زندگی می‌کنند.

مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرادی
قاتلان
مفتی ها
نظرات بینندگان:

>>>   مدرسه ملا تره خیل در تره خیل
مدرسه دشت ارچی
مدارس شخر و ولایت قندز
مدرسه ملا در هرات
اکثر مسجد ها امام ندارند این فارغین کجا میروند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است