نقشه های آمریکا و کوریای جنوبی برای آقای کیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150552 منبع: پرینت

وزرای دفاع کوریای جنوبی و آمریکا خواستار خلع سلاح اتمی کامل و غیرقابل بازگشت کوریای شمالی بر اساس قطعنامه‌ های شورای امنیت، شدند.

سونگ در این گفتگوی تلفنی درباره قصد سئول برای اجرای توافق حاصل شده با کوریای شمالی درباره خلع سلاح اتمی و ایجاد صلح در شبه جزیره کوریا خبر داد.

وی در این گفتگوی تلفنی درباره موفقیت گفتگو‌های تاریخی در سطح بالا میان سران دو کوریا صحبت کرد و گفت که سئول تلاش‌ های خود را برای خلع سلاح اتمی به کار خواهد گرفت. سونگ به ماتیس گفت، کوریای جنوبی همواره با آمریکا در موضوع کوریای شمالی مشورت خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید هم درباره این گفتگوی تلفنی گفت: بعد از دیدار سران دو کوریا، وزرای خارجه کوریای جنوبی و آمریکا درباره نتیجه این دیدار گفتگو کردند و هر دو تعهد خود برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک و خلع سلاح اتمی کامل و غیرقابل بازگشت کوریای شمالی بر اساس قعطنامه‌ های شورای امنیت را اعلام کردند.

همچنین دو طرف توافق کردند همکاری‌ ها برای اجرای قطعنامه‌ های شورای امنیت و حمایت دیپلماتیک از تلاش‌ ها برای خلع سلاح اتمی کوریای شمالی را ادامه دهند.

روز جمعه 27 آوریل سران دو کوریا با یکدیگر در روستای آتش‌بس مرزی دیدار و سران دو کشور گفتگو‌های جدی و صادقانه‌ ای درباره طرق رسیدن به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریا و ایجاد صلح دایمی و برقراری روابط بین دو کره داشتند. دو طرف همچنین در زمینه ارتباط دایمی میان شهر‌ها و روستا‌های مرزی توافق کردند.

پس از این دیدار، دو طرف توافق کردند که مذاکرات در سطح کارشناسان دو کشور ادامه یابد. در صورت رسیدن به توافق نهایی بین دو طرف، رهبران کوریای جنوبی و کوریای شمالی دوباره دیدار و توافقنامه مذکور را امضا خواهند کرد.

دو کوریا توافق کردند به منظور کاستن از تنش‌ ها، ماه آینده مذاکرات سطوح بالای نظامی بین دو کشور برگزار شود. دو کشور توافق کردند اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر را متوقف کنند.

بعد از این دیدار تاریخی، دفتر ریاست‌جمهوری کوریای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کوریای شمالی پیشنهاد داده است، در ماه می (ماه آینده میلادی)، سایت آزمایش اتمی خود در «پانگیی-ری» را تعطیل کند.

اواخر ماه مارس یا اوایل ماه ژوین نیز قرار است کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیدار کند.


کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است