آلمان، شریک نظامی جدید مصر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150560 منبع: پرینت

پایگاه خبری "دیفنس وب" آمریکا تاکید کرد، واشنگتن دایما موضع خود را در قبال مصر به عنوان شریک نظامی تغییر می‌ دهد، مساله‌ ای که قاهره را وادار می‌ کند برای تامین سلاح خود به دنبال منابع دیگری باشد.

به دنبال تغییر موضع آمریکا در قبال مصر در سال‌ های اخیر، این کشور بخش زیادی از سلاح‌ ها مورد نیاز خود را از آلمان وارد می‌ کند.

به گزارش روسیا الیوم، پایگاه خبری "دیفنس وب" آمریکا تاکید کرد، واشنگتن دایما موضع خود را در قبال مصر به عنوان شریک نظامی تغییر می‌ دهد، مساله‌ ای که قاهره را وادار می‌ کند برای تامین سلاح خود به دنبال منابع دیگری باشد.

این پایگاه خبری نوشت، درحالی که آمریکا مجددا در حال بازنگری در میزان کمک‌ های نظامی خود به مصر است، قاهره برای تجهیز ارتش خود به سلاح‌ های پیشرفته به دنبال منابع دیگری است.

به نوشته دیفنس وب، آلمان در کنار روسیه و فرانسه به بزرگترین ارایه‌ دهندگان تسلیحات به مصر بدل شده و دولت آلمان در سال 2017 با 25 درخواست صادرات سلاح به مصر موافقت کرده و در قبال آن حدود 708 میلیون یورو از قاهره دریافت کرده است.

طی پنج سال اخیر میزان صادرات تسلیحات آلمان به مصر 205 درصد افزایش یافته است.

به نوشته این پایگاه خبری، قرار داد‌های اصلی میان دو کشور متعلق به بخش دریایی شرکت "نیسین گروپ" است، مصر در معامله‌ ای شامل خرید چهار زیر دریایی به ارزش یک میلیارد یورو با آلمان به توافق رسیده است.

همچنین شرکت "دیهل دیفنس" آلمان 330 موشک هوا به هوا به مصر فروخت و دیگر شرکت‌ های آلمانی هم سلاح‌ های سبک، نفربر و تانک به مصر تحویل دادند.

دیفنس وب نوشت، صادرات سلاح آلمان به مصر طی ماه‌ های اخیر افزایش یافته است. به نظر می‌ رسد موضع آلمان در قبال مصر به عنوان شریک نظامی از زمان امضای قراردادی به ارزش هشت میلیارد یورو با شرکت "زیمنس" تغییر کرده که طبق این قرار داد این شرکت قرار است دو نیروگاه تولید برق در مصر بسازد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
مصر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است