موساد به سعودی هم رحم نکرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150564 منبع: پرینت

در حالی که ولیعهد سعودی اخیرا از منافع مشترک کشورش با اسراییل سخن گفته و اشغال فلسطین توسط این رژیم را به رسمیت شناخته است، روزنامه اسراییل 'یدیعوت آحارونوت' دستگیری دو جاسوس اسراییلی در عربستان را نشانه موفقیت موساد در نفوذ به داخل این کشور عنوان کرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت: جاسوس های موساد موفق شده اند وارد عربستان شوند و این نشان می دهد که این کشور بار دیگر کانون حمله های جاسوسی 'اسراییل' شده است.

این روزنامه افزود: تل آویو به دنبال اطلاعاتی درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است که هم اکنون تصمیم گیرنده اصلی این کشور است.

روزنامه سعودی 'الریاض' چاپ عربستان نوشت، دو شهروند عرب که دارای تابعیت اسراییلی هستند به اتهام جاسوی در دادگاه این کشور محاکمه می شوند.

سازمان اطلاعات عربستان پیش از این نیز یک تبعه اردن را به اتهام جاسوسی برای اسراییل بازداشت کرده بود که از سوی دادگاه به 9 سال زندان و 80 ضربه شلاق محکوم شد.

یدیعوت آحارونوت اضافه کرد: بسیای از شرکای سعودی به دنبال شبکه های مخفی در داخل عربستان هستند و ریاض مورد توجه آنها قرار دارد، آنها می خواهند درباره مسایلی همانند تنش با ایران، جنگ در یمن، مسایل اجتماعی واقتصادی عربستان، استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان در ریاض، اختلافات داخلی بین امرای سعودی و تاریخ به قدرت رسیدن بن سلمان به عنوان پادشاه سغعودی اطلاعاتی به دست آورند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که با وجود این که بن سلمان سعی دارد روابطش با تل آویو را مخفی نگه دارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر 'اسراییل' پیشتر از موافقت عربستان با عبور هواپیماهای هندی از حریم هوایی این کشور به مقصد تل آویو و روابط بی سابقه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با این رژیم خبر داده بود.

اویگدور لیبرمان وزیر جنگ اسراییل نیز از بن سلمان خواسته بود مانند انور سادات رییس جمهور سابق مصر روابط با تل آویو را علنی کند.

محمد بن سلمان نیز پیشتر در سخنانی گفته بود که اسراییلی ها حق دارند سرزمینی متعلق به خود داشته باشند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موساد
سعودی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است