این غایله به‌کجا خواهد انجامید؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۷/۲/۱۳ کد خبر: 150613 منبع: پرینت

سرانجام روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی آغاز شد.
در محفلی که امروز به همین مناسبت در کابل برگزار گردید و رییس جمهور غنی و همسرش، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، رییسان دو مجلس، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و تعداد دیگری اشتراک داشتند، روند توزیع تذکره‌های برقی آغاز یافت.

آقای غنی این روند را برای کشور مهم و حیاتی خواند و علت آغاز توزیع تذکره‌ها را احتمال استفاده‌ی تروریستان از تذکره‌های جعلی کاغذی ذکر کرد. او در عین زمان تأکید کرد که جریان توزیع شناس‌نامه‌های کاغذی متوقف نخواهد شد.

تا کنون موقف مخالفان توزیع تذکره که بر اساس فرمان رییس جمهور صورت گرفته و قانون نافذه‌ی ثبت احوال نفوس را زیر پا گذاشته، معلوم نیست. به نظر می‌رسد در شرایطی که کشور با چالش‌های جدی روبه‌رو است، آغاز روند تذکره‌های برقی که بر اساس تصمیم فردی و نه اجماع ملی صورت می‌گیرد، بر مشکلات موجود خواهد افزود؛ زیرا قبلاً رییس اجرایی هشدار داده بود که اگر رییس جمهور به آغاز روند توزیع تذکره‌ها بر اساس فرمان خود اقدام کند، او بر بنای قانون ثبت احوال نفوس، به توزیع تذکره اقدام خواهد کرد.

حالا باید دید که این غایله به‌کجا خواهد انجامید؟!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره
حسینی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی
امروز قدرت داری لجاجت کن و سال بعد که یک غیر پشتون رییس جمهور میشود مطابق میل خود عمل خواهد کرد.

>>>   آین پروسه ناکام است
50 فیصد جغرافیا تحت سیطره طالب است
70 فیصد مردم هم مخالف وااژه افغان
فقط اعضای حزب افغان ملت و بلی گویان غنی تذکره برقی میگیرند
حتی گلبیدینی ها هم نمیگیرند چون لاف گلبیدین پیش از انتخابات معلوم میشود که کمتر از 50000 متعلقین در کل افغانستان دارد
دا گز و دا میدان

>>>   خاک به سرشان شود هرچه هست مقصد شروع شود حالا ازکلیمه تذکره الکترونیک حساسیت پیداکردم ولا خوب شد که دیگه سرزبانها نیاید تذکره برقی گفته به ما حساسیت پیداشده ولا

>>>   فجایع دراماتیک شش درک بیانگر آن بود که قرار است پروژه شیطانی یا از جانب امریکا و انگلیس و ناتو به راه بیافتد تقزیبا مانند دنباله حادثه 11سپتامبر و یا اینکه تیم فاشیساتی ارگ و امنیت ملی اش برنامه ای دارد که میخواهد در سایه بدتریر ن نا امنی و رعب و وخشت آنرا بر پا بدارد. راه اندازی غایله شترنامه های برقی فاشیستی بالاخره معما را حل کرد. یعنی که آنهمه خون و مرگ و تباهی فرش قرمز برای پیشرفت فاشیسم در افغانستان بود!!!!

>>>   همه کار های اشرف غنی احمدزی قومگرای معتصب در طول چهار سال گذشته بمردمان اقوم تاجیک و هزاره و ازبک و ایماق و بلوچ و غیر عوام فریبانه ماجرا جویانه خاینانه و دور از عقل و منطق انسانی بوده رفتار تا گفتار و عمل ان هیچگاهی یکسان نبوده و دراینده هم نخواهد بود توزیع تذکره به رولا غنی یهود که نه ذاده افغانستان است و نه تابعیت افغانستان را پذیرفته و از تابیعت اصلی اش منصرف نشده و نه بدین اسلام مشرف شده چگونه وبه چه عنوان ونامی بیک تبع خارجی زن اشرف غنی تذکره توزیع میگردد خنداور و قابل تعجب و تفکر است .

>>>   فاشیزم و ستم آخر ندارد باید فاشیزم و ستم را بزور از وطن بیرون انداحت. ظالم و ستمگر زبان مصالحه و انسانیت و وجدان را نمیداند

>>>   این غایله بالاخره به غایته می انجامد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است