قهرمان سازی با ترویج عصبیت قومی چرا؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۷/۲/۱۵ کد خبر: 150682 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی تاکید دارد خود را قهرمان قومی جلوه دهد گاهی خود را ادامه‌ دهنده‌ی راه امان الله خان، گاهی تکمیل کننده‌ی کارهای داوود می‌ خواند و گاهی می‌ خواهد سالگرد تولد احمدشاه بابا را بگیرد و ...

احمدزی با طرح شعارهای قومی به ویژه پروژه‌ی "افغان‌سازی" در پی تحریک عصبیت قومی است تا افغان‌ ها/ پشتون‌ ها احمدزی را بابا و قهرمان بدانند و ناکامی‌ های سیاسی و حکومتی و انحصارگرایی غلجاییسم را در پس آن پنهان کند.

شناسنامه‌ی هوشمند نیاز جدی جامعه‌ی امروز است اما این ضرورت نمی‌ تواند بهانه‌ای برای تحمیل هویت قوم خاص بر دیگران شود. اشرف غنی از جهات مختلف ریاست حکومت ناکامی را به عهده دارد و در عمل توفیقی نداشته است و در ذات خود بحران‌ پرور است:

1. فقدان مشروعیت سیاسی - قانونی: ماهیت این حکومت نامشروع است و پشتوانه قانونی قانون اساسی، خاستگاه رای مردمی و حمایت مردم را ندارد.

2. گسترش ناامنی: در دوره‌ی حکومت وحدت ملی ناامنی گسترش یافته و براساس شواهد متقن حلقه‌هایی از درون ارگ برای حذف رقیبان خود از گروه‌ های تندرو با انگیزه‌های سیاسی - تباری سود می‌ برد. نبیل ریاست پیشین امنیت ملی و سیدرضا محمدی از مدیران ارشد امنیت گسترش ناامنی و بزرگنمایی داعش را پروژه‌ی ارگ برای حذف رقیبان می‌ دانند.

3. گسترش نفاق ملی: احمدزی با تقلب سازمان‌ یافته‌ی انتخابات نفاق ملی را در کشور تشدید کرد و با پروژه‌ی افغان‌سازی آن را تکمیل می‌ کند. هدف اصلی احمدزی از قهرمان‌سازی با ترویج عصبیت قومی، پنهان‌ سازی ناکامی و شکل گیری انحصارایی تباری غلجاییسم است.

محمدی شاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شاری
عصبیت قومی
هویت
تذکره برقی
نظرات بینندگان:

>>>   قوم غلجایی که اشرف غنی احمدزی و گلبدین حکمتیار ملا تره خیل از هستند انها بنمایندگی از قوم غلجایی ثابت کردند که این قوم خود خواه جاه طلب از خود راضی سخت معتصب دروغگو وابسته به استخبارات بیگانه بخاط کسب قدرت و زر اندوزی بیشتر.

>>>   قهرمان سازی را اول پنجشیریها، بدخشیها و هزاره ها شروع کردند. یکی را قهرمان ملی؟؟!!
نام گذاشتند، دیگری را قهرمان صلح؟؟!! و آندیگری را قهرمان؟؟!! (نمیدانم چی) خطاب کردند
در حالیکه هر سه شان صاف و سچه وط...ش و دزد بودند!!
غنی دهن گنده و وایسرای امریکا را فقط وطنفروشان و جواسیس قهرمان نامیده میتواند!!
حساب میرویس نیکه و احمدشاه بابا از این وطنفروشان کاملا جدا است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است