افغانستان نام ابدی برای این کشور نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۱۶ کد خبر: 150704 منبع: پرینت

طرح آقای لطیف پدرام در مجلس نمایندگان ، راجع به تغییر نام افغانستان ، از افغانستان به خراسان !

جریان فاشیزم با استفاده از تروریزم مسوول بحران شکاف های عمیق قومی در افغانستان است ، و طرح آقای پدرام هم عکس العمل در مقابل جریان فاشیزم است که با کارت تروریزم بازی می کنند.

وقتیکه در تاریخ افغانستان هیچگاه در تذکره های مردم کلمه افغان ذکر نگردیده است ، پس چه لازم بود که به بهانه واهی تروریزم همه را افغان بسازند ، تا انتحاری و انفجاری راضی شده خود را انتحار و انفجار نکنند.

بیایید صادقانه به موضوع بپردازیم و بدون تعصب قبول کنیم که در مورد کاربرد کلمه افغان اختلاف نظر وجود دارد پس باید به اختلاف نظر ها احترام صورت می گرفت و از تحمیل واژه افغان به زور تروریزم پا فشاری نمی کردند.

در اینکه از نگاه قانونی و شهروندی لطیف پدرام حق دارد چنین طرحی را پیشنهاد کند ، واضح است که او حق دارد که طرح خود را پیش کش نماید و این به مردم افغانستان است که چگونه پاسخ می دهند ، این کار در ده ها کشور جهان صورت گرفته و یک امر عادی است و نام افغانستان هم در طول تاریخ تغییر کرده است و یک نام ابدی نیست.

اما واکنش جریان فاشیزم به رهبری قادر زازی جای تعجب است که می خواهند دهن مردم را هم به زور تروریزم بسته نمایند و خواهان تعلیق عضویت آقای لطیف پدرام در مجلس نمایندگان شده است مگر پیشنهاد تغییر نام جرم شمرده می شود که جریان فاشیزم تا این سرحد عصبانی می گردند و وادار به انتحاری و انفجاری فکری می شوند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
افغانستان
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر پيشنهاد پدرام بد است پس چرا تغير نام اقوام بدون رضايت مردم مشروعيت دارد؟؟؟
پدرام پيشنهاد كرده ولي دولت قوم پرست تحميل ميكند. پس فرق بين پيشنهادكردن و تحميل نمودن بسيار است.
قاري زازي چي ....است كه به جواب طرح سياسي عكسالعمل منفي نشان ميدهد؟ چرا علت و دليل پدرام را نميشنود؟
مثل اينكه خدا (ج) زازي را مانند ديگر فاشيستان كَر و كور نموده و قوه تشخيص را هم ازو گرفته.
باحترام

>>>   نظر به كفته شما بس بايد تماما كشور ها نامهاى خود را تغير بدهند .

>>>   اشکال ندارد که نام این سرزمین افغانستان باشد. اما نوشتن کلمه افغان درتذکره ظلم نابخشودنی برای اقوام محروم ومظلوم افغانستان هستند که باید از تذکره حذف گردد. کاروان شتر هم یک ریشخند است که هویت مردم را زیر سوال میبرد.

>>>   ووووووووووووو تعلیق چه ؟

>>>   آفرین پدرام

>>>   راست می ګوید!
تا که سیاره زمین هست خو هست ولی بعد از ویرانی زمین ما اورا کار نداریم و از شما گریزیهای بخارا باشد و مطمن وبدون تر از روس و ترس پشتون ازاد زندگی کنید! تا در تاریخ بعد از سامانیان دولت دوم داشته باشید
پشتون

>>>   واقعیت هم است نام اوغانستان را انگلیس های سفاک گذاشته اند نه کدام افغانی و باید بخاطر تغیر این نام جعلی باید رای زنی صورت گیرت و نام برای افغانستان انتخاب شود که بر مبنای توافق تمام اقوام کشور صورت گیرد همنقدر کفایت میکند که ۲۶۰ سال این نام جعلی بجز بدنامی چیزی دیگر به ارمغان نیاورده است.

>>>   من یک پیشنهاد میکنم.
دولت باید از کلمه افغان و افغانستان صرف نظر کند و لطیف پدرام نیز از کلمه خراسان.
بخاطر این که این جنجال برطرف شود،در عوض افغانستان و یا خراسان،از واژه و یا کلمه جاهلستان استفاده کنید،که هم به تاریخ مملکت سازگاری دارد و هم به مردم و کلتور و عنعنات و دین و رسم و رواج مردم.
خلاص .بیادرا دست بالا کنید و دعا کنید.از امروز نام افغانستان به جاهلستان تبدیل شد.
به ملل متحد نیز خبر بدهید که دیگر کشور ها نیز از نام جدید افغانستان خبر شوند.
مردم نیز میتوانند در خانه ها و کوچه ها و قریه جات و ولسوالی ها و ولایات شان،بدین مناسبت خیرات کنند و دیگ های پلو بار کنند،تا مردم یک شکم سیر پلو بخورند و در حق شما دعا کنند.

>>>   اصل جریان تذکر نام اقوام و تذکر نام افغان بنام هویت ملی در تذکره نیست !! اصل گپ اینست که حکومت و امریکاییها مشترکن تصمیم گرفته اند که در انتخابات چند تا .. و سگور از ترکیب حکومت "چغه" شوند!!
مشاورین و سخنگویان حق و ناحق مانند میثم، رحیمی، تڼی ُ فیصل وغیره غم خود را بخورند و پشت یکی دیگه خود را سنجاق کنند!!! که باز پشیمانی سودی ندارد!!!

>>>   حسن علی شما پدرام ها در خواب خرگوش استین شما ها به خیانت های مرتکب شده اید که اجداد تان در دو قرن گذشته بخاطر منافع قومی خود مرتکب شده بودند و حال شما در صدد تکرار آن استید.
اینجا افغانستان است ولو اگر شما از یخن تا جای دیگر تان را هم پاره کنید هیچ مفادی ندارد افغانها نه شما ها نام و استقلال این سرزمین پر از غرور با خون خود دفاع کرده اند که نمونه زنده آن ۴۰ سال جنگ ملت با هر اجنبی است .
از این پدرام بازی ها دست بردارید که بار آن به شانه های شما هیچ ها سنگینی میکند و پشیمانی حاصلی نخواهد داشت .

>>>   خراسان نام اصلی و واقعی این سرزمین است و افغانستان نام گذاشته شده انگلیس برین سرزمین است . خراسان نام شکوهمند و با افتخار است که باید هرچه زود تر برین سرزمین دو باره گذاشته شود تا این سرزمین ازین نام بی معنا رها شود . خراسان برای همه پذیرش یکسان دارد و قابل افتخارات تاریخیست .

>>>   خطاب به وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان و بلخ بامی » است که هویت ناقل اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های از سلیمان پاکستان را هیچ کس نمی پذیرد.
ارزش های که بدون شک به همۀ نسل ها و اقوام این کشور تعلق دارد و هیچ کسی حق مصادره کردن آن ها را به نام هویت افغان ندارد.

افغان هویت ملیت ناقلین افغانستان است که در ( سال 1018 هجری قمری ) ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.

فخر ملی میلت های هو یت افغانستان مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟

حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند که هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان فارسی در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند.

این خبیثان متعصب , تفرقه افگنان و آشوب بازیگران همدستان تروریست و دور از فرهنگ انسانی قادری زای , قلات وال ، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، اشرف غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت حرامی دگروال انور حرامی و امرخیل تازه پاکستانی است.

هموطنان نظر به گزارش نهاد های اجتماعی با دلیل بیگارگی حكومت فاشيستى غنى كه امروز ازطريق تلويزيون طلوع به نشر رسيد، ١٦ مليون انسان يعنى بيشتر از نيم شهروندان افغانستان زير خط فقر قرار گرفته اند، كه اين آمار خيلى تكاندهنده است.

قابل يادآوريست كه فاشيستانى بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت شان نيز گرفته شود و مردم شریف را بى هويت شوند.

>>>   حسن علی! بعد ازینکه دنیا ویران شد باز از برادران بخارایی تان باشد!
حسن علی! بیغم باش تا بخارایی گریزی تاجیک بدرد تان بخورد! تا یک نفر ّشتون است دشمنش سرنگون است!

>>>   نام خراسان زیبا و اتحاد افرین است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است