آیا ما یک ملت هوشیار هستیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۷/۲/۱۶ کد خبر: 150735 منبع: پرینت

متصل نماز صبح ، در چمن فوتبال پروژه ۵ خیرخانه مینه گردش می کردم که یک موتر رنجر سفید رنگ مربوط کدام نهاد امنیتی از کنارم گذشت و دیروز هم در عین موقعیت و زمان موتر زرد رنگ اردوی ملی را دیدم و از خود پرسیدم که این موتر ها اصلا از کیست و چرا آن را برای اینان داده اند و با آنها چه می کنند ، تبعا باید مخالفان مسلح دولت را بکشند و به جهت مقابل هم امکانات کم و بیش مشابه را داده اند تا افراد دولت یا حکومتی را بکشند و هردو جناح ظاهرا توجیهات عقلی و شرعی خود را داشته باشد!
آیا نیاز نیست که از این جذر و مد های تلخ ، جانکاه و رسوا بیاموزیم و بیشتر ازاین آله دست دیگران نه شویم و بر ویرانی کشور و شمار قربانیان نیفزاییم ؟!!

موسی فریور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فریور
اردوی ملی
نظرات بینندگان:

>>>   خطاب به وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان و بلخ بامی » است که هویت ناقل اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های از سلیمان پاکستان را هیچ کس نمی پذیرد.
ارزش های که بدون شک به همۀ نسل ها و اقوام این کشور تعلق دارد و هیچ کسی حق مصادره کردن آن ها را به نام هویت افغان ندارد.

افغان هویت ملیت ناقلین افغانستان است که در ( سال 1018 هجری قمری ) ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.

فخر ملی میلت های هو یت افغانستان مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟

حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند که هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان فارسی در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند.

این خبیثان متعصب , تفرقه افگنان و آشوب بازیگران همدستان تروریست و دور از فرهنگ انسانی قادری زای , قلات وال ، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، اشرف غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت حرامی دگروال انور حرامی و امرخیل تازه پاکستانی است.

هموطنان نظر به گزارش نهاد های اجتماعی با دلیل بیگارگی حكومت فاشيستى غنى كه امروز ازطريق تلويزيون طلوع به نشر رسيد، ١٦ مليون انسان يعنى بيشتر از نيم شهروندان افغانستان زير خط فقر قرار گرفته اند، كه اين آمار خيلى تكاندهنده است.

قابل يادآوريست كه فاشيستانى بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت شان نيز گرفته شود و مردم شریف را بى هويت شوند.

>>>   اگر هشیار نمیبود اینقدر دست اورد های علمی ، تاریخ پنجهزار ساله،غیرت ،اینها همه اسناد هستند
درچندین مورد درسطح جهان ما مقام اول را داریم آیا کسی ازین منکر شده میتواند:
مقلا درتولید وقاچاق مواد مخدر در بین هفت اقلیم عالم ما ازهمه پیش هستیم
حفاظت از دین وجهاد درتمام جهان وظیفه افغانها است اعراب خودرابه کارهای دنیوی مصروف ساخته اند بهمین دلیل افغانها هستند که همیشه میمیرند وطن شانرابخاک برابر و همهساختمانها مکاتب را آتش میزنند
اگر هشیار نمیبودیم با این تاریخ پنجهزار ساله که نه یک روز کم است ونه یک روز دیگر برآن اضافه میشود پاکستانیها یک روز بنام مجاهد روز دیگر بنام طالب سال دیگر بنام ملنگ ها سال بعد بنام داغش زمانی بنام خلیفه مارابه کشتن یکدیگر استخدام کرده نمیتئوانست
اگر ما هشیار نمیبودیم آی اسآی مارا استخدام میکرد؟؟ دیوانه را کسی مزدور میسازد؟

>>>   یک ملتی که هم فقیر باشد و هم بی سواد، هیچوقت هوشیار بوده نمیتواند و همیش محتاج دیگران است.
شما زمانی هوشیار میشوید که ازین دو پروبلم خود را رها کنید.
اما رها شدن تان ازین دو پروبلم نیز کار مشکل است. چون شما دارای دین و کلتور و عنعنات عقب مانده قرون وسطی یی هستید، که هم خوانی با جهان قرن بیست و یکم ندارد.
در اثر پیشرفت تخیک و تکنالوژی و کمپیوتر و هوش مصنوعی و غیره، بزرگترین کشور های جهان با بیشترین فارغ التحصیلان و کدر های علمی دارای دکتورا و پروفیسوری، با پروبلک کمبود شغل و جای کار مواجه هستند و صد ها میلیون کادر های ورزیده در جهان بیکار هستند.
شما شکر کنید که دهقانان تان با کشت گندم و لبلبو و ترکاری ، در دو جریب زمین مشغول هستند و زنان تان در خانه مصروف نگاه کردن یک مرغانچه و گلدوزی یک یخن و پیراهن و تاقین مصروف هستند.
در دیگر دنیای مدرن و پیشرفته، هزاران هکتار زمین توسط یک تراکتور غول پیکر با هوش مصنوعی و بدون دریور، در یک روز قلبه میشود و تخم پاشیده میشود و بعد از رسیدن حاصلات، دوباره با تراکتور های هوش مصنوعی بدون دریور حاصلات جمع آوری میشود و وارد آسیاب های اتومات بدون کارگر شده ،آرد میشود و وارد فابریکه های بدون کارگر شده، روزانه صد ها هزار و میلیون ها دانه نان پخته میشود.
در آینده نزدیک همه این نان های پخته شده توسط موتر های بدون دریور به مغازه ها انتقال داده میشوند و خریداران داخل مغازه شده و نان مورد نیاز خود را میگیرند و در دهن دروازه با موبایل خود در ماشین اتومات، بدون آن که فروشنده یی وجود داشته باشد، قیمت نان را می پردازند و نان را در موتر خود میگذارد و موتر نیز بطور خود ران او را به خانه اش منتقل میکند.
به همین قسم فابریکه های مرغداری با تولید میلیون ها مرغ در یک روزو فابریکه های نساجی با تولید صد ها هزار متر تکه در یک روز و دستگاه های خیاطی اتومات همراه با هوش مصنوعی، بدون خیاط که روزانه صد ها هزار جوره لباس به انواع و اقسام مختلف میدوزند و تولید میکنند.
این پروسه تنها به کار تولیدی ختم نمیشود، بلکه در عرصه خدمات نیز هوش مصنوعی هر روز داخل شده و کار گران مجرب را بیکار میکند.
از عملیات در عملیات خانه ها گرفته تا دفاتر بیمه و مالیه و غیره تا بانک ها و شرکت های سهامی و باار بورس و اوراق، همه و همه ساحات بخش خدمات نیز با هوش مصنوعی به پیش برده خواهند شد.
پس هرسه بخش کاری دنیا یعنی زراعت و صنعت و خدمات، با ماشین ها و کپیوتر ها و هوش مصنوعی پیش برده میشود و ملیارد ها انسان بیکار خواهند شد و زمانی که انسانها بیکار شدند، ادامه نسل نمی کنند و در نتیجه نسل بشریت از بین میرود.
زیرا انسان بخاطر کار زنده است. نه بخاطر روزه گرفتن و نماز خواندن و طواف کردن .

>>>   بـه :یک ملتی که هم فقیر باشد و هم بی سواد،...
هرموضوعی رابه دین ربط میدهی ،
همه مردم بیکار میشوند! این ماشین ها توسط کی ساخته میشوذد؟؟ این ماشین ها کنترول خدمات تخنیکی خریدو فروش توزیع وعرضه نیاز ندارند؟؟؟ این کارهارا باید انسانها اجرا نمایند

>>>   Salam
من از شهروندان پشتون تبار خود مى پرسم ، آيا تمدنى را مى شناسيد كه افغان در تاريخ ناجى آن بوده باشد ، جز تاريخ سياه و قتل و كشتار و غارت !
يك نمونه از تمدن درخشان علمى ، فن آورى و ادبيات را شما در تاريخ سياسى و انسانى پشتون ها ( افغان ها) نشان دهيد !
مگر احمق بايد بود كه تمدن و تاريخ درخشان خراسانى را در مقابل عصبيت قبيله يى وسنت هاى انسان سوز افغانيت از دست داد.
ما سه سده اين تجربه يى تمدن سوز را داريم ، فكر كنم ديگر كافى است .

>>>   Abdul Hai Khurasani
احمدشاه ابدالی آخرین فرمانروای خراسان بزرگ بود و نه مؤسس افغانستان.
اتهام تأسیس افغانستان توسط احمد شاه ابدالی خراسانی یک دروغ بزرگ و تاریخ سازی یی جعلی فاشیسم است.
قندهار همیشه به عنوان یکی از مراکز مهم و تاریخی خراسان مطرح بوده و این موضوع را شادروان خوشحال خان ختک به وضاحت و روشنی بیان نموده است.
کابل و قندهار چی آشیانی دی- دا همه واله په نام خراسان دی

شاعر مشهور قندهار عبدالله خان پوپلزایی احمد شاه درانی را شاه خراسان نامیده و بنای مجلل قندهار نوین را اینگونه وصف می نماید:
دمی که شاه شهامت مدار احمدشاه
به استواری همت بنای شهر نهاد
جمال ملک خراسان شد این تازه بنا
ز حادثات زمانش خدا نگهدارد.
نه تنها احمد شاه ابدالی مؤسس افغانستان نیست بلکه تیمورشاه هم خود را شاه خراسان می دانست ، شاه ولی خان اشرف الوزراء ، وزیر تیمورشاه، وی را خدیو خراسان خوانده است:
خدیو خراسان دارا سپاه
گل باغ اقبال تیمورشاه
شهاب الدین ترشیزی در مدح شهزاده محمود سدوزایی سروده است :
خراسان چو خورشید است و خورشید است خفاشی
در آن کشور که این خورشید گردون آشیان آمد
نه تنها احمدشاه ابدالی که تیمورشاه هم خود را پادشاه افغانستان ندانسته و به خراسانی بودن خود افتخار می نموده است.
من از تمام دوستان تمنا دارم که تاریخ حسینی احمدشاهی را مطالعه کنند.
احمدشاه ابدالی آخرین فرمانروای خاندانی خراسان بزرگ می باشد و اتهام تأسیس افغانستان به او را بزرگ‌ترین اهانت و سنگین ترین اتهام تاریخی می دانم .
تنها مرجع معتبر و منبع منحصر بفرد در باره احمدشاه ابدالی تاریخ احمدشاهی است که نسخه ای اصلی آن در آرشیو مسکو موجود است و چاپ های بعدی آن با جعل عنوان کتاب در تهران منتشر شده است.
در تمام این کتاب حتی یک بار هم واژه افغانستان نیامده و احمدشاه ابدالی با صفات پادشاهان خاندانی فلات ایران و بلاد خراسان یاد شده است.
توصیه می کنم اگر تا حالا این اثر را مطالعه نکرده اید، مطالعه بفرمایید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است