چرا امریکایی ها حکومتداری را از ما یاد نمی گیرند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۳    ۱۳۹۷/۲/۱۷ کد خبر: 150763 منبع: پرینت

به این فکر می کردم که چرا امریکایی ها تنوع حکومتداری را از ما یاد نمی گیرند، ما یک رییس نه بلکه با دو رییس و هزار تا مشاور و یک درجن معاونین و صدها سرپرست و زیر پرست حکومت را اداره می کنیم، از مرگ هم نمی ترسیم، چیزی برای از دست دادن هم نداریم اگر هم داشتیم بین خود تقسیم کردیم.

به این فکر می کردم که روسها با تمام بزرگی کشورشان هنوز می ترسند وارد مرزهای شان کسی دیگر بدون یالله گفتن وارد شود اما ما اینطور نیستیم، به راحتی از از پشتون های پاکستان دفاع می کنیم و هزاره های پاکستان را حق به جانب می دانیم، اصلا انتخابات ایران را هم غیر قانونی می دانیم و برای نزدیکی کوریای شمالی و جنوبی دعا می کنیم، آنگلا مرکل را هم می گوییم برو که ما به قوت الهی پشت سرت هستیم و در نتیجه اینکه هر هفته سوژۀ جدید برای ما وارد می شود و بدون اینکه نگران چیزی باشیم شب ها سریال ترکی و هندی می بینیم.

به این فکر می کردم که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی چقدر جوّ گیر این موضوع هست که با یک موشک بزند به فرق امریکا و نشان دهد که ما بسیار زور داریم، در حالیکه ما هر روز زور می زنیم و یک راکت زمین به زمین به ماتحت یکی وصل می کنیم و خودمان، خودمان را می کشیم تا از همه دنیا تشکر کنیم که به ما توجه می کنند و در ضمن این همه دستاوردها؛ سلاح گوشتی را هم برای رسیدن به هفتاد و دو تا آزمایش کرده باشیم.

چینایی ها هم فکر می کنند پیشرفته هستند، دروغ می گویند، ما بازار چین را در افغانستان و مستقیم در مارکیت پل خشتی منحصر کردیم، آنها فکر می کنند یک میلیارد آدم دارند در حالیکه ما با سی میلیون نفوس، روی صد قوم ترکیب بندی می کنیم و روی کشف هزاران عبارات و زبان های جدید در کرۀ زمین فعالیت می کنیم.

هندی ها دل شان خوش است که فیلم می سازند، ما در شبانه روز دهها فیلم اچ دی و با کیفیت هالییود می سازیم، هندی ها اصلا غیرت مذهبی ندارند، یعنی به نوعی کشف اساسی روی مذاهب نمی کنند، از ما یاد بگیرند که هر ده سال یک گروه مذهبی تحویل دنیا می دهیم و مجاهد و طالب و داعش و خواهش و مالش درست می کنیم و هرجا که دلمان خواست می رویم و همه هم خوشحالند و به روی دنیا می خندند.

اصلا ما کشور فوق العاده ای هستیم که حتی ساکنان مریخ از ما می ترسند. در همین فکرها بودم که ناگهان کسی آمد و سه بوتل آب یا همان سلاح های کشتار جمعی در پارلمان را در مقابلم گذاشت که اگر جنگ جهانی سوم شد بدون امکانات نباشم و در همین حالت بود که شکار کمرۀ دوستم آقای یوسفی شدم و همه این فکر ها نقش برآب شد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
ثاقب
نظرات بینندگان:

>>>   1-امریکا (1776) 242 سال عمر دارد ما پنجهزار سال ! تنها تفاوت اینست که تاریخ آنها اضافه شده میرود مثلا سال آینده 243 میشود اما ازما درهمان پنجهزار یخ زده نه کم میشود نه اضاف !
دلیلش اینست که دیگر کشورها خیلی عقب افتاده اند ماباید چند قرنی توقف کنیم تا آنها هم بتوانند تاریخ شان بما نزدیک شود ،
2 -اگر همان اخطارها واعلامیه های وزارت خارجه افغانستان نمیبود رهبر کوریای شمالی هرگز از موشک بازی دست بردار نبود
3- درجهان مردمان زیادی موجود اند که حیات وممات شان به صادرات افغانستان مربوط است اگر ما از محصولات هلمند وفراه برای شان نفرستیم همه شان باید بیایند زیر پل سوخته ما !

>>>   اگر طالبان به انجنیران هندی آسیب برسانند حکومت باید گردن والی قوماندان امنیه رئیس امنیت بغلان را فورا بزند
اشرار می ایند از داخل شهر هفت هندی را اختطاف میکنند آن اختلاس گران وغاصبان وتیل فروشان وسلاح فروشان درخواب هستند یا اینانراهم خود شان فروخت اند؟؟
اگر فروخته اند حکومت کم از کم باید اقلا ازانها مالیه بگیرد که این هفت انجنیر به چقدر کلدار فروخته شده وسهم والی قوماندان امنیه ورئیس امنیت چقدر شده باید ازان برای حکومت ملیه بدهند
ر

>>>   هندی ها فلم میسازند؟
دربغلان والی وقوماندان امنیه ما انجنیران هندی را درمقابل کلدار به پاکستانی ها می فروشند کی بیشتر فایده میکند فلم ساز هندی یا تجارت والی ورئیس امنیت وقواندان امنیه بغلان ؟؟؟

>>>   روس ها به چیزی نمی فهمند مثلا همان هوشیارترین شان پوتین چی گفته:
ولادیمیر پوتین درمراسم تحلیف خود خاطر نشان ساخت که معنی زندگی وی نهفته در آنست تا برای رفاه آینده روسیه هر کاری را انجام دهد.
وی گفت: "این را وظیفه خود و معنی زندگی خود می‌دانم تا تمام تلاش را برای روسیه، برای امروز و آینده — آینده صلح‌آمیز و پررفاه، برای محافظت و ادامه ملت عظیم ما، برای آسودگی در هر خانواده روسی، انجام دهم".
اگر روسها هشیار می بودند پوتین همه تلاش خود را صرف مصرف قوم خاص خود میکرد !

>>>   محترم مهدی ثاقب عزیز طنز پولوتیکال زیبایی بود مثل همیشه شیرین ودلچسب به خیرو سلامت باشی همیشه ان شاءلله/
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   گل گفتید. ما از همان نوع بشر در روی زمین هستیم که در طول تاریخ به خصو ص تاریخ معاصر احساسات ، عواطف و تمام ارزش های والای انسانی ما توسط افراد معامله گر و سود جو و تفرقه طلب،و امتیاز طلب ،برباد داده شده است. هر گاه ما رهبری چون مو هن چند کرم داس گاندی را با خود داشته باشیم حتما آرزو های انسانی ما بر آورده خواهد شد.
کنشکا...

>>>   لایک
مشتاق

>>>   تا موقعی که ذهنیت و شعارهای ضد آمریکایی در کشور حاکم هست، طالبان و دیگر متحدین مرتجع آن به آدمکشی و ویرانگری ادامه خواهد داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است