غیاثی: عدم تطبیق توافقنامه مادر بحران ها شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۷/۲/۱۸ کد خبر: 150788 منبع: پرینت

عدم تطبیق مفاد توافقنامه میان داکتر عبدالله و داکتر غنی باعث ازدیاد کشمکش ها و تشدید بحران در کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، توریالی غیاثی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» در خصوص اقدام رییس جمهور مبنی بر مذاکره با بلخ و توافق با آن بیان داشت: متناسب با نظر برخی ها رییس جمهور وقتی تصمیمی می گیرد باید بر آن نظر بماند و انتقاد می کنند که حالا چرا رفت مذاکرات را با عطانور شروع کرد و توافق کرد.

وی افزود: این نظر، از لحاظ مدیریتی درست است اما باید گفت وقتی حکومت وحدت ملی شراکتی است و با شراکت ایجاد می شود دیگر رییس بودن صرف و دستور صرف معنا ندارد. در این زمانه مصالح کلان مملکت حکم می کند رییس جمهور که در آن جایگاه بسیار بزرگی قرار دارد و می تواند موقف تندی بگیرد اما بسیار به خوبی نظر به مسوولیت های کلان مملکت از آن عدول کند. پایین بیاید و راه مصالحه را با مردم پیش بگیرد. این مساله بسیار مهم است.

این آگاه سیاسی، وضعیتی که ما امروز به آنجا رسیده ایم از عدم تطبیق موافقتنامه سیاسی ایجاد دولت وحدت ملی می داند و می گوید: حکومت وقتی آن را پذیرفته است و متعهد به آن شده است باید آن را تطبیق می کرد. همین عدم تطبیق مادر بحران ها شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیاثی
موافقتنامه
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است غياثى بجاى صحبت در مورد اين موضوعات كلان اول رياست فرهنگى وزارت خارجه را درست مديريت كند كه از روزيكه مسئوليت را به زور واسطه در اين رياست گرفته از اين رياست صرفا يك نام مانده و ديگر هيچ، غياثى بعنوان يك مدير ضعيف عرض اندام نمود.
كارمند وزارت

>>>   شما بهتر است كارهاى فرهنگى وزارت را پيش ببريد كه رياست فرهنگى بدنام ترين رياست شده در دوره شما،تبعيض و قومگرايى بيداد ميكند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است